נהג הראלי הישראלי רמי שוכטוביץ' הצליח בחודש מרץ האחרון להשיג הישגים מעולים בתחרויות הראלי בהן הוא משתתף בקפריסין...
מאת: אבי רפאלוב
19/04/01
הישג נפלא לנהג מרוצי הראלי הישראלי רמי שוכטוביץ'. ביום ראשון בצהרים סיים שוכטוביץ' במקום הראשון בדרוג הכללי את מרוץ הספארי המזרחי (EAST SAFARI RALLY)בקפריסין שנערך בתאריכים 3-4 למרץ. מרוץ הספארי המזרחי שנחשב למרוץ ראלי מהיר מאוד החל בשבת בצהרים בעיירת החוף פרלימני בקפריסין. במרוץ נטלו חלק נהגים המדורגים במקומות גבוהים מאוד באירופה ובמזרח התיכון במרוצי ראלי מ GROUP-N ומ-GROUP A . שוכטוביץ, סיים ראשון במרוץ לאחר שהקדים גם את הנהגים מקבוצת GROUP A שנחשבת למהירה וחזקה יותר. שוכטוביץ' שנוהג במכונית מיצובישי לאנסר EVO-5 מעונת 99' סיים במקום הראשון בזמן של 01:17:47. הוא הקדים בשתי שניות את הנהג הקפריסאי כריס טימוטאו שנהג בסובארו אימפרזה וב- 6 שניות את קונסטנטינו קירקאו שנהג גם הוא בסובארו אימפרזה . הדרמה הגדולה של המרוץ התרחשה בשני הקטעים המיוחדים האחרונים. שוכטוביץ' שהוביל בסיום היום הראשון למרוץ את החבורה כולה, איבד במקצה ה- 14 שמונה שניות בשל דגל אדום שהונף לעברו בטעות. הדבר אפשר לקפריסאי כריס טימוטאו שהיה 4 שניות מאחריו לסיים את המקצה ה-14 עם יתרון של שתי שניות על פני שוכטוביץ'. את המקצה ה-15 שנחשב לאחד הטובים של הקפריסאי, סיים הקפריסאי יום קודם לכן בזמן של 08:17 ד' לעומת 08:25 של שוכטוביץ' - יתרון של שמונה שניות לקפריסאי. בשלב של הכניסה למקצה ניראה היה ששוכטוביץ' יסתפק במקום השני. אבל אז הצמיד שוכטוביץ' את הדוושה לרצפת הלאנסר שלו וקיזז באופן מעורר השתאות לא פחות מ-13 שניות. 08:12 ד' לעומת 08:25 ד' יום קודם לכן. הקפריסאי הצליח רק לשמור על הישגו מהיום הקודם 08:17 ד' וירד חזרה למקום השני. במרוץ השתתפו גם נהגי המרוץ הישראלים דני לוי ונדב דותן. השניים נהגו מכוניות סובארו אימפרזה מ-GROUP N וסיימו את המרוץ במקומות ה-12- וה-13. המרוץ שהסתיים בשבת בקפריסין הוא ראשון מבין 8 שבהם ייטלו חלק שוכטוביץ' וקבוצתו Racing Team R.S.במהלך העונה הקרובה. בסוף החודש יוצאת הקבוצה למרוץ נוסף בקפריסין, וונוס ראלי שיהיה הפעם בצד המערבי של קפריסין באזור פאפוס.
במרוץ השני במסגרת אליפות קפריסין בראלי, השיג נהג מרוצי הראלי הישראלי רמי שוכטוביץ' הישג נפלא כאשר השיג ניצחון נוסף. ביום ראשון בצהרים סיים שוכטוביץ' במקום הראשון בקטגוריה .GROUP N ובמקום השני בדרוג הכללי את מרוץ הוונוס ראלי (VENUS RALLY) בקפריסין שנערכה ב- 1.4-31.3/2001. מרוץ הוונוס ראלי התקיים באזור פאפוס בצד המערבי של האי קפריסין, הוא המרוץ השני במסגרת האליפות הכוללת שבעה מרוצים מתוכם שניים במסגרת אליפות המזרח התיכון (הטור אוף סייפרוס והטרודוס ראלי) ומרוץ אחד שהוא הסיבוב השישי במסגרת אליפות העולם בראלי. . המרוץ שאינו חביב על נהגים קפריסאים רבים עקב סלעים רבים בתוך הקטעים המיוחדים, משך אליו רבים מהמתחרים המקומיים ובראשם אנדראס טסולופטס אלוף קפריסין בשנים האחרונות, שהתחרה עם מכונית המיצובישי איוו 6 שלו, איתה הוא מתחרה על אליפות המזרח התיכון, במרוץ השתתף גם אלוף קפריסין בקטגוריה GP. N אנדראס פארטיקוס ועוד נהגים רבים המתמודדים על האליפות, וזאת עקב ניצחונו של רמי במרוץ הראשון, דבר אותו קיבלו המקומיים בהפתעה (איך זה שנהג זר מנצח מרוץ בדרוג הכללי). עקב מחאת הנהגים לפני המרוץ נאות המועדון המארגן לשלוח צוותים לקטעים המיוחדים ולפנותם מהסלעים הגדולים שאכלסו אותם. המרוץ התפרש על סך של 350 ק''מ חלקו באזור שיפולי ההר באזור פאפוס וחלקו בצד המערבי של שמורת הרי הטרודוס (דבר שלא הקל על הגעת רכבי השרות לנקודות השרות). המרוץ החל בשבת בצהרים בעיר פאפוס, רמי פתח את המרוץ בזהירות ומיד אחרי הקטע המיוחד הראשון החל לתקוף, בחציו השני של היום חש רמי ברע דבר שהשפיע במקצת על התוצאות בקטעים המיוחדים 5 , 4 . בסיומו של היום דורג רמי במקום השני בדרוג הכללי והראשון בקטגוריית GP. N . את היום השני פתח רמי בהרגשה מצוינת ומתוך מטרה לשמור על המיקום, וכך בסדרת זמנים מצוינת סיים רמי את המרוץ כשהוא שומר על המיקום המצוין. את המקום הראשון בדרוג הכללי השיג פאראסקבס פאראסקבא במכונית מיצובישי EVO 5 בקטגוריה 8 - A. במרוץ השתתפו גם נהגי המרוץ הישראלים נדב דותן במכונית סובארו אימפרזה וגבי סרוגו במכונית פג'ו 106 ראלי שנאלצו לפרוש עקב תקלות טכניות.
נהג: רמי שוכטוביץ, החל את קריירת המרוצים עוד בתחילת שנות ה - 80' באנגליה שם התחרה בהצלחה בפורמולה פורד 1600 - FF , בפורמולה פורד 2000 – FF בשנת 1983 לאחר מבחנים קשים, נשכרו שרותיו על ידי קבוצת פורמולה 3 - F , לאחר מספר מרוצים במסגרת פורמולה 3 -F , נאלצה הקבוצה לוותר על שרותיו (המממן הראשי לא היה מרוצה מלאומיות הנהג). עם חזרתו לארץ בשנת 1985, הונח הגרעין להקמת קבוצת RS racing team במקביל לתחילתו של ספורט מוטורי סדיר בצורת אליפות הראלי קרוס, בישראל. בשנת 1987 ניצחו רמי וקבוצתו לראשונה את אליפות ישראל במרוצי ראלי קרוס ובשנים 1989, 1990 היו שוב רמי וקבוצתו אלופי ישראל , ב- 1988 מקום שני באליפות. כמו כן ניצחו בעוד אירועים שנערכו מחוץ למסגרת האליפות. במהלך כל תקופה זו שלטו רמי וקבוצתו בעקביות בכל עונות המרוצים בארץ, עד להפסקתם בשנת 1992. כמו כן שימש רמי כנהג מבחן של עיתונות הרכב, וכן עיתונות יומית (''חדשות'', מעריב'').
בעונת המרוצים 1998 השתתפה הקבוצה במרוצי ראלי במסגרת אליפות קפריסין, וכן במספר אירועי מהירות SPEEDEVENTS שגם הם חלק מאליפות קפריסין. כמו כן השתתפה הקבוצה במרוצי ראלי בינלאומים כראלי ירדן הבינלאומי שהוא חלק מאליפות המזרח התיכון וראלי קפריסין הבינלאומי, שהוא חלק מאליפות אירופה הבכירה ביותר. כבר במהלך עונת 1998 הוחלט , להכין את הקבוצה לשלב גבוה יותר בעונת 1999 , וזאת כהכנה להשתתפות סדירה באליפות קפריסין במרוצי ראלי ובאירועים אשר יאורגנו בישראל. לאחר הצגת התוכנית לחברת כלמוטור בע''מ יבואנית מיצובישי לישראל , ובשיתוף פעולה, חסר תקדים, הוזמנה מכונית חדשה לגמרי מסוג מיצובישי לאנסר איוולושן 5 V EVOLUTION LANCER MITSUBISHI , מחברת ראליארט ART/// RALLI שהיא המשווקת הבלעדית של גרסת האיוולושן, בעולם.
המכונית יובאה לישראל בעזרת חב' ''כלמוטור בע''מ'' יבואנית מיצובישי לישראל, אשר עזרה רבות בקבלת רשיון היבוא לרכב זה, ובשחרור הרכב מהמכס. הרכב שוחרר מהמכס, עם הגבלות מפורשות לגבי ייעודו כרכב המשמש לספורט מוטורי בלבד. בסיום תהליך השחרור , החל תהליך רישוי הרכב כחוק בישראל, כיוון שרכב זה הוא חריג , ארך תהליך הרישוי זמן רב, לאחר מאמץ רב ובהתערבות משרד התחבורה, רשות הרישוי, ו מ.מ.ס.י. נציגת ה - A.I.F בישראל, הושג רישוי כחוק עם הגבלות לייעודו. לאחר קבלת רשיון הרכב הישראלי, הוחתמו ניירות ההומולוגציה של הרכב (אישור יצרני) לראשונה בישראל על ידי מ.מ.ס.י. ובזאת הפכה המכונית, למכונית מרוץ ישראלית, הנהוגה על ידי צוות ישראלי ובעלת רישוי ישראלי. זו פעם ראשונה במדינת ישראל שנעשה בה תהליך מסוג זה, כמקובל בעולם. הכנת הרכב והפיכתו למכונית ראלי המתחרה בקטגוריה Group N בוצעה על ידי סדנה מתמחה בחו''ל. כמו כן הגיע רמי שוכטוביץ, הנהג ובעל הקבוצה, לסיכום עם אחד מבכירי נהגי המשנה (Co-Driver ) של קפריסין.
המכונית יובאה לישראל בעזרת חב' ''כלמוטור בע''מ'' יבואנית מיצובישי לישראל, אשר עזרה רבות בקבלת רשיון היבוא לרכב זה, ובשחרור הרכב מהמכס. הרכב שוחרר מהמכס, עם הגבלות מפורשות לגבי ייעודו כרכב המשמש לספורט מוטורי בלבד. בסיום תהליך השחרור , החל תהליך רישוי הרכב כחוק בישראל, כיוון שרכב זה הוא חריג , ארך תהליך הרישוי זמן רב, לאחר מאמץ רב ובהתערבות משרד התחבורה, רשות הרישוי, ו מ.מ.ס.י. נציגת ה - A.I.F בישראל, הושג רישוי כחוק עם הגבלות לייעודו. לאחר קבלת רשיון הרכב הישראלי, הוחתמו ניירות ההומולוגציה של הרכב (אישור יצרני) לראשונה בישראל על ידי מ.מ.ס.י. ובזאת הפכה המכונית, למכונית מרוץ ישראלית, הנהוגה על ידי צוות ישראלי ובעלת רישוי ישראלי. זו פעם ראשונה במדינת ישראל שנעשה בה תהליך מסוג זה, כמקובל בעולם. הכנת הרכב והפיכתו למכונית ראלי המתחרה בקטגוריה Group N בוצעה על ידי סדנה מתמחה בחו''ל. כמו כן הגיע רמי שוכטוביץ, הנהג ובעל הקבוצה, לסיכום עם אחד מבכירי נהגי המשנה (Co-Driver ) של קפריסין.
1. רמי שוכטוביץ - נהג ובעל הקבוצה. 2. עינת שוכטוביץ - בעלת הקבוצה. 3. נהג משנה (נווט). 4. איתן נימקובסקי - מנהל הקבוצה, צוות טכני. 5. גל סער - מנהל צוות טכני ולוגיסטיקה. 6. מכונאי ראשי + שלושה מכונאים נלווים. 7. אהוד שוכטוביץ - יועץ משפטי, צוות טכני.
5 תגובות
1
kuzi
21 באפריל 2001 ב 09:11
חזק ואמץ
2
פתןח וממוזג
23 באפריל 2001 ב 01:18
כל הכבוד
רמי אל תבזבז זמן בגינה ותמשיך להביא לנו כבוד יאיר לוסטיג(דיפנדר)
3
אורח/ת
25 באפריל 2001 ב 09:38
כל הכבוד אבל.....
כל הכבוד לנהגינו שבגולה שמצליחים להעלות אותנו על המפה גם בתחום זה , אבל (וזה למנהלי האתר) אפשר להוסיף קטעי וידאו.
4
אורח/ת
10 בספטמבר 2007 ב 21:37
אני אוהב אותך רמי שוכטוביץ'
כל הכבוד !!! :) מצטער שזה קצת באיחור התגובה למודעה,אבל העיקר שתדע
שאני מאחל לך שנה טובה ,ובהצלחה בארץ ובעולם !
אתה נהג מירוצים מספר 1 בישבלי.
מאת : עדן בר
YakuzAaaaaaa@walla.com
5
Ogash Ofer
10 בספטמבר 2007 ב 22:07
איחור של שש שנים
אבל יותר טוב מאוחר מאשר מעולם לא...
שנה טובה!
תגובות