זמנים קשים עברו על סאנגיונג בשנים האחרונות. הבעלות עליה עברה מיד ליד, החברה נכנסה למצב של הכרזה על פשיטת רגל, נשמעו האשמות על כך ששנחאי אוטומוטיב, הבעלים האחרון, ''שואבת'' את כל הידע מבלי להשקיע כלל בפיתוח. בקיצור,
מצב על הפנים.
הממשל בקוריאה, שנאלץ לתמוך פיננסית בחברה, העמיד אותה למכירה לפני כשנה. השבוע הודיעה חברת מהינדרה & מהינדרה ההודית, שהיתה אחת המתמודדות על הרכישה, כי העסקה נסגרה ובאופן מיידי בוטל מצב פשיטת הרגל. בנוסף, הוכרז על תחילת המכירה של דגמי הרקסטון והקורנדו בהודו, מה שיגדיל באופן מהותי את נפח המכירות של סאנגיונג.
מנהלי מהינדרה הודיעו כי סאנגיונג תישאר חברה קוריאנית, עם צוות ניהול קוריאני, וכי תקציבי המחקר והפיתוח יוגדלו ב-70 אחוז כבר בשנה זו, יחסית לתקציבי השנה שעברה.
עבור הבעלים של רכבי שטח מתוצרת סאנגיונג בישראל, זו בשורה משמחת. מהינדרה היא יצרנית הרכב הגדולה ביותר בהודו, עם מסורת ארוכה בתחום ייצור מכוניות וגב פיננסי איתן מאוד, וזה מבטיח שסאנגיונג תמשיך לייצר את רכבי השטח שלה לאורך זמן, ללא חשש שייווצר מצב של מחסור בחלפים.
תגובות