שטח 4X4 > כתבות > חדשות

דינוזאור חשמלי

חברת ברמץ' מתחילה בייצור משאית השטח שלה, הטי-רקס, בגרסה כל-חשמלית

תפוס ''מורעל'' שטח לשיחה צפופה וזרוק לו את השם יונימוג, או אולי פינצגאואר, ותראה איך עיניו נדלקות. אבל זרוק את השם ברמץ' (Bremach) – ויש סיכוי יותר מסביר שלא תקבל שום תגובה, אבל כלי הרכב של החברה האיטלקית – יותר נכון המשאיות שלה – לא ''פריירים'' בכל מה שקשור לשטח.
ברמץ' החלה לייצר, בשנות ה-50 של המאה הקודמת, רכבי משא קטנים עם שלושה גלגלים, כאלה הידועים במחוזותינו כ''ריקשה''. בשנות ה-70 עלתה ליגה והחלה לייצר משאיות 4X4, שחלקן ''אומצו'' לשימושים צבאיים. במרבית השנים, השווקים העיקריים של החברה היו באירופה, אפריקה ודרום אמריקה. לאחרונה, נכנסה גם לשוק בארה''ב וכאן החלה החגיגה.

הטי-רקס, גרסת תא כפול

הטי-רקס, גרסת תא כפולהטי-רקס, גרסת תא כפול

המשווק האמריקאי מייבא לארה''ב רק שלדות ומרכבים, ובמפעל שהקים בקליפורניה הוא ''תופר'' כלי רכב לפי הזמנת הלקוח. את הדגם הנוכחי, הטי-רקס, אפשר לרכוש עם מגוון מנועים: דיזל (קמינגס 6.9 ליטר, שש בוכנות בטור, 235 עד 325 כ''ס), בנזין (וורטק של ג'נרל מוטורס, 6.0 ליטר בתצורת V-8 עם 323 כ''ס, אותו אפשר לקבל מוסב לגז), גרסה היברידית (מנוע בנזין אקוטק של GM, בנפח 2.2 ליטר, 149 כ''ס, בשילוב מנוע חשמלי), והגרסה החדשה ביותר שהיא חשמלית לחלוטין, עם מנוע המספק 268 כ''ס וטווח נסיעה של כ-250 ק''מ.
למרות ההגדרה כמשאית - והשם המחייב - מימדי הטי-רקס אינם מופרזים. הרוחב עומד על כ-1.75 מטר, האורך הכולל עם מרווח הסרנים הקצר (2.60 מטר, קצר יותר מדיפנדר 110) הוא 4.40 מטר בלבד ועם המרווח הגדול ביותר (3.45 מטר) האורך מגיע ל-5.25 מטר. אגב, עם מנוע הבנזין הגדול, צריכת הדלק הממוצעת של הטי-רקס עומדת על 8.5 ק''מ/ליטר. לא רע לרכב שמשקלו הכולל 3.5 עד 6 טון.

הגרסה הפתוחה

הגרסה הפתוחההגרסה הפתוחה

אפשר לקבל את הטי-רקס בכמה גרסאות מרכב: תא נהג לשניים, תא כפול לשישה או בגרסה המדליקה מכולן – פתוחה לחלוטין. יש שלוש וריאציות למרחק סרנים, עם משקלי העמסה שונים, ואין ספור אפשרויות לארגזי מטען ייעודיים. יש גם אופציה ליציאת כוח (P.T.O) מכמה מקומות.
בשטח, הטי-רקס מספק את הסחורה. עם הנעה 4X4 קבועה, צמיגים בגודל 255/100X16 או 315/80X16 (שתי המידות מקבילות בערך לצמיג 36), תיבת הפחתה להילוכי זחילה, נעילות דיפרנציאל וזוויות מצוינות (48 גישה, 44 נטישה, זווית טיפוס של 45 מעלות) – הוא כמעט ולא עוצר בשום מקום, כולל מעברי מים עד לעומק של 90 ס''מ.

בתא הנהג

בתא הנהגבתא הנהג

מה נגיד? יופי של מכונה. בשורה התחתונה, ואנחנו תמיד מגיעים אליה, נשארה רק שאלת המחיר. 120 אלף דולר לגרסה הכי בסיסית, ומשם מתחילים לטפס. במחיר כזה, אפשר לרכוש יונימוג חדש בשער המפעל ולהישאר עם מעט עודף. מה תעדיפו?

קטע ממבחן דרכים לטי-רקס - באיטלקית...

תגובות

1 תגובות

1

אורח/ת

08 ביוני 2012 ב 17:41

פזו דנג'ל 504 4x4

מחפש פזו דנג'ל 504 4x4בכל מצב גם חלקים ששיכים להנעה הקידמית