שטח 4X4 > כתבות > חדשות

המיני תתחרה שוב ב-WRC

כמעט חמישים שנה אחרי הניצחונות של המיני קופר S הקלאסית בראלי מונטה קרלו, הציגה השבוע חטיבת מיני את הקבוצה שהיא מעמידה לתחרויות ה-WRC. שתי מכוניות המבוססות על המיני קאנטרימאן, שני נהגים מנוסים, קריס מיק ודני סורדו, וניהול מקצועי של קבוצת פרודיירב.

שתי המכוניות, שקיבלו את השם המחייב ''מיני ג'ון קופר'', יקחו חלק כבר בראלי הקרוב בסרדיניה, בעוד פחות מחודש. בהמשך העונה ישתתפו בעוד חמש תחרויות, בעיקר כדי לצבור ניסיון לקראת עונת 2012.
המיני WRC מצויידת במנוע בנפח 1.6 ליטר, אותו אפשר לכייל על פי תקנות ה-WRC או לפי אלה של ה-FIA סופר 2000. ההנעה היא כמובן בכל הגלגלים. פרודרייב תוכל להכין ולספק מכוניות מיני גם לקבוצות אחרות, אם תהיה דרישה לכך.

MINI John Cooper Works WRC

MINI John Cooper Works WRCMINI John Cooper Works WRC

ג'ון קופר (1923-2000), התחיל לבנות מכוניות מירוץ קטנות ולא יקרות במוסך של אביו, ועד מהרה התקדם למכוניות של פורמולה 1. בתחילה גם נהג במכוניות שלו בתחרויות, אבל כשהעסק גדל, עברו אצלו כמה מגדולי הנהגים בזמן ההוא: סטרלינג מוס, ג'ק ברבהאם, ברוס מק'לרן ועוד. בסוף שנות ה-50, ניצחו המכוניות שלו ב-16 מירוצי פורמולה 1.
בתחילת שנות ה-60 תכנן ובנה את המיני קופר והקופר S, שהיו בין המכוניות האהובות ביותר על המתחרים החובבים במירוצי הראלי. הן זכו בראלי מונטה קרלו ב-1964, 1965 ו-1967, עם הנהגים פאדי הופקירק, טימו מקינן ורנו אלטונן. המיני זכתה גם ב-1966, אך המארגנים פסלו את הנצחון בטענה שהפנסים שהותקנו במכונית לא היו לפי התקן...
לפני מותו, רכשה חברת ב.מ.וו את הזכות לקרוא על שמו את מכוניות הביצועים מדגמי המיני.             

מיני קופר S אורגינלית

מיני קופר S אורגינליתמיני קופר S אורגינלית

סרטון וידיאו מההצגה הרישמית של המיני WRC

תגובות

0 תגובות