חברת ליברטי הבריטית מציעה מזה חודשים מספר ריינג' רובר כל-חשמלי, עם טווח נסיעה סביר. ואם תרצו, הם יכולים להסב עבורכם כל רכב שטח להנעה חשמלית
מאת: עופר אדר
01/06/11
חברה קטנה באנגליה מבצעת כבר כחצי שנה, בשקט-בשקט, את מה ששי אגסי (בטר פלייס) עדיין לא הצליח לעשות בישראל: הם מייצרים ומוכרים מכוניות חשמליות. כרגע ההיצע שלהם מצטמצם לריינג' רובר ווג, אבל לטענתם קיט ההסבה שלהם הוא מודולרי וניתן להתאמה לכל רכב שטח או מיניוואן.
ההבדלים בין מה שמציעה חברת ליברטי לבין מה שיציע אגסי הם די גדולים. הריינג' של ליברטי עבר שינוי רדיקלי: לא מדובר רק בהחלפת מנוע הבנזין או הדיזל במנוע חשמלי, אלא בשינוי קונספט מוחלט. המנוע מפנה את מקומו ליחידת מצברים גדולה וכל מערכת ההנעה (תיבת הילוכים, תיבת העברה, דיפרנציאלים, גלי הינע, ציריות) נעלמת. במקום זאת, כל גלגל מקבל מנוע חשמלי משלו, המניע אותו ישירות. הסבה כזו משאירה את פנים הרכב ללא שינוי, ואין פגיעה במרחב הנוסעים או המטען.
הבדל נוסף, הוא היכולת לטעון את הרכב ישירות מרשת החשמל הביתית, 10-12 שעות לטעינה מלאה. בבתים בהם יש שלוש פאזות, משך הטעינה מתקצר לשש שעות. מדובר במערכת חכמה, היודעת להפסיק את הטעינה ברגע שמצברים מלאים ויכולה גם להיטען ממערכות סולריות או טורבינות רוח. טווח הנסיעה עומד על כ-350 ק''מ בין טעינה לטעינה, אך החברה עובדת על פיתוח הדור הבא של המצברים, שיספקו טווח של 800 ק''מ. על פי הנתונים, אורך החיים של המצברים ושל המנועים החשמליים מחושב כרגע לכ-300 אלף ק''מ, נתון שגם הוא צפוי להשתפר בעתיד.
בין הפיצ'רים שמוצעים בריינג' של ליברטי אפשר למצוא הגה כוח חשמלי שניתן לשלוט בהגברה שלו דרך מחשב הרכב, ואפשרות להתקנת תאים סולריים על גג המכונית, שיכולים להפעיל את המזגן בזמן שהרכב אינו מונע. זה סידור מצוין למי שמשאיר את הכלב במכונית בזמן הקניות בסופר...
תגובות