שטח 4X4 > מבחני דרכים > רכבים מיוחדים

על הדרך - מבחן דרכים קצר - הייסאן HISUN UTV 700

מסלול טיול בדרום מדבר יהודה עם הייסאן 700 היה ההזדמנות להתרשם מכלי רכב לשטח שהוא side by side

 

נוסעים אחד ליד השני

 

SBS היא קטגוריה חדשה התופסת בשנים האחרונות את מקומה בתחום רכבי השטח. אפשר לשייך את ה-SBS לקטגוריה של הבאגים או לשייך אותם לקטגוריה ייחודית משל עצמם. הבאגי (ראו את הערך באגי באינציקלושטח) נתן בגז, בעיקר בשטח, מאז מעולם. הבאגים אלו כלים שבבסיסם רכב סידרתי או שלדה בעבודת יד עם מנוע ורכיבי הנעה (אחורית) מהמדף שייעודם העיקרי הוא לספק פאן ואדרנלין. רכב שטח ייעודי שהוא SBS המיוצר באופן סידרתי ומסחרי הינו יוזמה של חברת פולאריס - ענק מוטורי מצפון אמריקה (ארצות הברית) שהיו הראשונים ששיווקו ומכרו כלי ספורטיבי ייעודי לשטח - ה- RZR או הרייזר כפי שנקרא במחוזותינו (קישור למבחן דרכים ל- RZR ).

 

אז מה זה? טרקטורון או ג'יפ?

 

בהגדרות המסורתיות של עולם הרכב - יש ג'יפ (שם גנרי) - כלומר רכב שטח 4X4 שיודע לשלב בין כביש לשטח ובזכות כך הוא רכב השטח הנפוץ ביותר, כאשר המגמה העולמית היא שיפור יכולות הכביש על חשבון יכולות השטח. יש טרקטורון - רכב שטח ייעודי בעל 4 גלגלים הנועד במקור לעבודה וכיום גם לטיולים ולעבודה בשטח. ויש את האופנוע כמובן - שהוא רכב השטח האולטימטיבי (לדעת הכותב) והעביר ביותר מבין כלי הרכב, אך מחייב מיומנות רכיבה גבוהה ובעל פוטנציאל לפציעות גם לרוכבים הטובים ביותר. ויש באגי, כאמור, שבתוך הקטגוריה של הבאגי או לצידה התפתחו בשנים האחרונות מספר תצורות של כלים, מיצרנים שונים, היודעים לספק הרבה פאן לצד שימושיות בדרך אל ובדרך חזרה מהיעד.  

 

מי אלו הייסאן - HISUN?

 

על פי האתר של HISUN (קישור) הם קבוצה סינית של מספר חברות רכב אשר חברו יחד והקימו קונצרן גדול המציע אופנועים, טרקטורונים ATV, כלי רכב רבי שימוש UTV, רכבים קטנים מונעי חשמל ומשאבות וגנרטורים שונים.   הייסאן הסינית מייצרת כלי עבודה דו מושביים ואפילו 4 מושבים מזה זמן כשהייעוד העיקרי של כלי הרכב הוא לעבודה - בחקלאות, בשטחים הפתוחים, בשטחי תפעול, בבתי חולים, בפארקים גדולים ואפילו על מגרשי גולף.

 

מה בתפריט הפעם?

 

יצאנו לצלם מסלול טיול בעבירות בינונית בדרום מדבר יהודה (קישור למסלול הטיול) שעל הנגרר כלי דו מושבי 700 סמ''ק של הייסאן. מעבר לנתונים היבשים המופיעים במפרט הטכני מה מחכה לנו: שני מושבים אחד לצד השני, כלוב בטיחות, ארגז העמסה קטן מאחור ועוד כמה תאי אחסון. המנוע בעל צילינדר בודד, 700 סמ''ק, 4 פעימות, מערכת ההנעה מגיעה עם גיר הילוכים אוטומטי רציף (וארייטור), תיבת העברה עם הילוך כוח, שתי נעילות דיפרנציאל (דיפ' אחורי ודיפ' קדמי) ומערכת חשמל בסיסית עם לוח שעונים ותאורה המתאימה לנסיעה גם על הכביש.

 

ואיך זה נוסע?

 

לא רע בכלל! ואפילו מפתיע לטובה!! (אבל זה בגלל הרושם הראשוני והתפיסה כי מדובר בכלי סיני). מדובר הרי בכלי זול ובסיסי אבל להפתעתי בשטח הוא נוסע טוב ובטוח, כל עוד מכירים את מגבלותיו ולא לוחצים אותו לכיוון הספורטיבי המהיר. ההייסאן משייט על הכביש, שבילי כורכר ושבילי מדבר מהודקים, במהירות של 50-60 קמ''ש ללא כל בעיה. הוא נוח באופן יחסי, הוא מאוד עביר, אפילו עוד לפני שנועלים את הנעילה האחורית ואת הנעילה הקדמית שבהן הוא מצויד. מה שכן מפריע הוא הרעש. הכלי רועש - המנוע יושב בין שני הכסאות, פולט חום ועושה הרבה מאוד רעש. אטמי אוזניים או אוזניות יעשו טוב לנוסעים לחילופין אפשר להתרגל לרעש!!! השילוב בין המנוע לתיבת ההילוכים האוטומטית של ההיסאן מגיב לאט ודורש הרבה מאוד גז כדי שהווריאטור (הגיר האוטומטי) יתחיל לנוע. אבל שהוא מגיע לסל''ד גבוה של כ- 4,500 סל''ד הוא נוסע חלק וטוב. העברת הכוח טובה והתחושה היא שלמנוע יש מספיק מומנט לטפס כל עלייה בדרך, וזה עוד בטרם שילבתי להילוך כוח בתיבת ההעברה. בסל''ד סרק המנוע מסתובב  ב-2,600 סל''ד (גבוהים) ותחילת תנועה, כאמור, לא לפני 4,500 סל''ד. בשיוט במהירות של כ- 50 - 60 קמ''ש  המנוע מתגלגל בין 9,000 ל-10,000 סל''ד. להייסאן אין בכלל בלימת מנוע. לא ב HIGH ולא בהילוך כוח LOW - הוויריאטור הוא כנראה מהסוג הפשוט (והישן) שלא מספק שום התנגדות בסרק ובירידה. בזכות הנעילה האחורית (והקידמית) הכלי עביר באופן מפתיע ואין מדרון שעוצר שאותו. והוא גם מרגיש בטוח בשיפוע צד או בזוויות חדות של טיפוס או ירידה.

 

ובכל זאת כמה הערות

 

הכלי מרגיש פשוט, החל מהרושם הראשוני וגם בהמשך השימוש, אבל הוא גם עולה בהתאם.   לדוגמא: מתג נעילה אחורי לא נראה לי מקורי ובטח שלא הושקעה מחשבה במנורה שמתלווה אל המתג, אין פילטר אוויר ראוי (כמו שהייתי מצפה מכלי לשטח), ההנדברס, ידית הבלם יד חלשה (אולי דורשת מתיחה), המושבים פשוטים ואין בהם טיפת פינוק, המנוע יושב בין הכסאות והוא גם מחמם וגם מאוד רועש, להגה אין כל תגבור והוא קשה בסיבוב על המקום. ובקיצור יש עוד מה לשפר בכלי הסיני כדי לדמות לתוצרת מצפון אמריקה (פולאריס או קאן-אם) אבל זו הסיבה למחיר הנמוך...

 

מי קונה? ומה אכתוב לסיכום...

 

תיאום ציפיות זה אולי הדבר הכי חשוב לפני שבוחרים בהייסאן 700 כשותף לטיולים. אולי בכלל הייתי צריך לפתוח את מבחן הדרכים הקצר עם הפסקה הזו. ההייסאן 700 יכול לשמש ככלי נוח וטוב מאוד לטיולי מדבר ובכלל לטיולים שבהם רוצה זוג לנסוע אחד ליד השני עם אפשרות לסחוב ציוד, אוכל ועוד דלק על משטח העמסה שמאחור. בטיולים ''רגועים'' (והכול יחסי)במהירות 50-60 קמ''ש ההייסאן יעשה מצוין את עבודתו. הוא נוח, הרעש נסבל, הוא עביר ומספק תחושת בטחון נהדרת לאוחז בהגה ולזה/זאת שיושבים ליד. ההיסאן אינו כלי ספורטיבי, הוא לא מסוגל להתמודד עם טרקטורונים גדולים ומושקעים ובטח שלא עם אופנועי שטח חדשים. הוא בסיסי, פשוט וגם רועש אבל בניתוח של תמורה למחיר אין עוד כלי כזה בישראל.  

 

מפרט טכני - הייסאן HISUN UTV 700

 

אורך: 300ס''מ. רוחב: 140ס''מ.

גובה: 185ס''מ.
משקל: 526ק''ג.
סוג מנוע: בנזין, צילנדר בודד, 4 פעימות, 5 שסתומים.
מיכל דלק: 30 ליטר.
הזנת דלק: הזרקה.
מתלה קדמי: זרוע A כפולה.
מתלה אחורי: זרוע A כפולה.
ממסרת: אוטומטית רציפה (CVT).
צמיגים קדמיים: AT25x8-12 Radial.
צמיגים אחוריים: AT25x10-12 Radial.
מחיר: 58,950ש''ח.
המחיר בש''ח כולל מע''מ ונכון ליום כתיבת הכתבה.
(הפרטים מאתר היבואן). 

 

 

מכסה ''מנוע'' (מכסה קדמי) מורם

 

מכסה ''מנוע'' (מכסה קדמי) מורםמכסה ''מנוע'' (מכסה קדמי) מורם

תגובות

11 תגובות

1

harelsh

09 באוגוסט 2011 ב 11:04

שאלה...

מה לגביי צריכת הדלק שלו בשטח?
סליחה על הבורות אבל כלי כזה צריך לשפר?

2

Ogash Ofer

09 באוגוסט 2011 ב 17:01

צריכת דלק ושיפורים

על מיכל של 30 ליטרים נסעתי 120 ק׳׳מ מאומצים ובפול גז.
אני מניח כי בנסיעה רגועה תשתפר צריכת הדלק.
לגבי שיפורים:
הדבר המשמעותי שאפשר להחליף הוא הבולמים.

3

Shlomiok

12 בספטמבר 2011 ב 22:01

יש לי גם

כלי מדהים שווה כל שקל

4

asafkn

08 בפברואר 2012 ב 13:38

איך אפשר לומר מחיר נמוך על כמעט 60000 ש?

וזה עבור רכב פנאי קטן שבכל מקום אחר בעולם לא עולה יותר משתי משכורות ממוצעות...
מה ההגיון בלקנות כלי כזה לשימוש פרטי ?

5

Ogash Ofer

13 בפברואר 2012 ב 07:49

איך אפשר לומר מחיר נמוך על כמעט 60000 ש?

asafkn כתב/ה:
"וזה עבור רכב פנאי קטן שבכל מקום אחר בעולם לא עולה יותר משתי משכורות ממוצעות...
מה ההגיון בלקנות כלי כזה לשימוש פרטי ? "
המחיר נמוך בהשוואה לכלים אחרים בארץ! כמובן שהכול יחסי. ובארץ בגלל המיסוי כלי רכב יקרים יחסית לעולם! (וחבל).

6

אורח/ת

25 במרץ 2012 ב 22:01

הצלבת נתונים עם הייסן 700 מודל 2011

שלום,
יש לי רכב כזה בדיוק, כמה עובדות:
הכלי הינו העתק כמעט מלא של ימאהה ריינו, הכלי מס' 1 עפ"י כל שיפוט בתחום UTV תפעולי, למעט שלימאהה אין דיפרנציאל אחורי ואינו מורשה כביש.
1. בלימת מנוע בירידה / עזיבת דוושה: יש גם יש! הגיר תואם תמסורות ultramatic של ימאהה ומספק בלימת מנוע מצויינת.
2. סל"ד: המנוע הינו תואם fuji-700cc ולכן:
סלד סרק הינו 1400 בלבד כמו ברוב האופנועים ולא 2600!
תחילת תגובה סביב 2000, ומשיכה משמעותית סביב 3500. סל"ד מלא 5500 (מומנט מירבי ב 5000) כך שלא יתכן 9000! אלא אם כן הסקאלות שגויות! 3. הרכב מיועד לשימוש חקלאי / תפעולי / סיור ולא קשור לשימוש ספורטיבי, לשם כך קיים המקביל RZR בנפח 800. סה"כ הכלי טוב מאוד, ולא ניתן להדביק לו תדמית סינית פשוטה כמו שאולי חלק חושבים. חומר רב שהתפרסם בחו"ל מראה כי הוא כלי קשוח ועמיד, וכנראה שימאהה מייצרת אצל הייסן חלק או רוב מהמכללים ל UTV שלה. הברור הוא שכמעט כל שינוי הנדסי שבוצע הריינו מיושם מיידית בהייסן, וראה זה פלא- אין שום תביעות... זיכרו שרוב ציוד הצריכה כיום מתוצרת סין. השאלה היא רק מה בקרת האיכות הקיימת - למשל מול איזה גורם עובדים שם...

7

אורח/ת

30 ביולי 2013 ב 09:15

שאלה

איך ההייסן נקרא ברישיון , טרקטור רגיל או טרקטור משא ?

8

אורח/ת

01 בדצמבר 2014 ב 20:07

כפר ג'וליס בצפון הארץ

יש לי בעיה עם הכלי לא מניע אני צריך עזרה מי נותן שרות מקצועי לכלי בצפון הארץ
אם אפשר לקבל רשימת מכונאים וחשמליים מוסמכים לכלי אני אשמח

9

Ogash Ofer

02 בדצמבר 2014 ב 05:17

כפר ג'וליס בצפון הארץ

אורח/ת כתב/ה:
"יש לי בעיה עם הכלי לא מניע אני צריך עזרה מי נותן שרות מקצועי לכלי בצפון הארץ
אם אפשר לקבל רשימת מכונאים וחשמליים מוסמכים לכלי אני אשמח "
השירות ניתן ע''י מוסכי היבואן 'עופר אבניר'. דבר עם השירות שלהם: 03-5158888 ותמצא את המוסך שלהם בצפון.    

10

אורח/ת

01 ביוני 2016 ב 12:28

דלק - הייסאן HISUN UTV 700

מה הצריכת דלק של הכלי?
כמה קילומטר על ליטר דלק?

11

Ogash Ofer

03 ביוני 2016 ב 15:03

דלק - הייסאן HISUN UTV 700

אורח/ת כתב/ה:
" מה הצריכת דלק של הכלי?
כמה קילומטר על ליטר דלק? "
רשום כמה תגובות למעלה יותר: על מיכל של 30 ליטרים נסעתי 120 ק׳׳מ מאומצים ובפול גז. 
אני מניח כי בנסיעה רגועה תשתפר צריכת הדלק.