שטח 4X4 > כתבות > חדשות

פולקסוואגן תסתער על השוק האמריקאי עם שני SUV-ים חדשים

במסגרת התוכניות השאפתניות להפוך ליצרן הרכב הגדול בעולם עד סוף העשור, תנסה החברה הגרמנית להפוך את המכוניות שלה לאמריקאיות יותר

מאז ימיה העליזים של החיפושית בשנות ה-60 של המאה הקודמת, שיחד עם המיקרו-בוס ליוותה את דור הפרחים, גרף המכירות של קונצרן פולקסוואגן בארה''ב רחוק מאוד מזה של יצרניות זרות אחרות, קרי היפניות. בכל שנת 2010 מכרה החברה בשוק האמריקאי כ-250 אלף מכוניות מתוך ייצור כולל של יותר משישה מיליון כלי רכב, מתוכם רק 25 אלף רכבי שטח, בעוד האמריקאים קונים באותה שנה קרוב ל-3.5 מיליון SUV-ים וקרוס-אוברים.
נתונים אלה עמדו בוודאי מול פניו של מנהל הקונצרן, מרטין וינטרקורן, בעת שקבע את האסטרטגיה לעשור הקרוב. על פי התכנון השאפתני, פולקסוואגן אמורה להפוך ליצרנית הרכב הגדולה ביותר בעולם עד לסוף שנת 2018 (כרגע היא במקום השני, לאחר הצרות שפקדו את טויוטה שנדחקה מהמקום הראשון לשלישי. ג'נרל מוטורס מחזיקה כעת בבכורה).

הטוארג. יוחלף או יקבל תגבור?

הטוארג. יוחלף או יקבל תגבור?הטוארג. יוחלף או יקבל תגבור?

כדי לעמוד ביעד שנקבע, ברור לכולם שצריך להגביר את המכירות בארה''ב. וכיצד עושים זאת? מקשיבים יותר לרחשי הלב של הקונה האמריקאי, ובראש ובראשונה מציעים דגמים חדשים של רכבי שטח. בתכנון של פולקסוואגן שניים כאלה, האחד מעט גדול יותר מהטיגואן והשני גדול עוד יותר, שיציע שבעה מושבים. למרות הגידול במימדים, הדגמים החדשים יהיו זולים יותר מהטיגואן ומהטוארג, בהתאמה.
כרגע אין אפילו שמץ של רמז על הנתונים הטכניים, ונמסר רק שהדגמים החדשים יגיעו לשוק לקראת סוף השנה הבאה. גם לא ברור האם דגמים אלה ייוצרו לצד הדגמים הקיימים, או שאולי יחליפו אותם ואולי מדובר במתיחת פנים בלבד.
כדי לזכות בעוד נקודות באהדת הקהל המקומי, הקימה פולקסוואגן בפעם הראשונה בתולדותיה מפעל הרכבה בארה''ב, במדינת טנסי. בשלב הראשון ירכיבו שם את הפאסאט החדש ובשלב מאוחר יותר גם את דגמי השטח. במסגרת המדיניות החדשה גם ינסו להתאים יותר את כלי הרכב לדרישות הקהל בארה''ב, והתמחור היה אגרסיבי יותר (הפאסאט הנוכחית עולה היום יותר ממתחרותיה העיקריות, בארה''ב כמובן, ההונדה אקורד והטויוטה קאמרי).  

המיקרו-בוס של ילדי הפרחים

המיקרו-בוס של ילדי הפרחיםהמיקרו-בוס של ילדי הפרחים

תגובות

0 תגובות