שטח 4X4 > כתבות > חדשות

שהכוח יהיה איתם

חברת הרכב ההודית FORCE, שהתמקדה עד כה בייצור כלי רכב מסחריים וטרקטורים, הציגה השבוע SUV ראשון מתוצרתה

תעשיית הרכב בהודו כמעט ולא מוכרת לנו, למעט אזכורים שיש בהם השלכות על השוק העולמי, כמו ההשתלטות של טאטא על לנד רובר ויגואר ולאחרונה רכישת סאנגיונג על ידי מהינדרה. אבל מדובר בתעשייה ענקית, שרוב תוצרתה נמכרת בשוק המקומי בלבד, או בשווקים של ארצות סמוכות בדרום-מזרח אסיה.
אחת מהיצרניות הללו היא חברת FORCE, חלק מקונצרן Bajaj Auto (שמחזיק, בין השאר, בבעלות חלקית על KTM). החברה הוקמה בסוף שנות החמישים של המאה הקודמת, וייצרה בתחילת דרכה כלי רכב מסחריים קטנים עם שלושה גלגלים. בהמשך, נשארה בתוך הנישה של רכבי עבודה והחלה לייצר גם משאיות, טרקטורים ואוטובוסים.

FORCE ONE. שינוי מגמה לחברה

FORCE ONE. שינוי מגמה לחברהFORCE ONE. שינוי מגמה לחברה

השבוע חלה פריצת דרך מבחינת החברה: SUV ראשון מתוצרתה הוצג לציבור, כצעד התחלתי במהלך שאמור להביא אותה גם לשוק כלי הרכב הפרטיים. הדגם החדש, שנקרא ONE, מבוסס על פורד אקספלורר המיוצר בסין, עם מכללים מכניים המגיעים ממרצדס, ומערכת מתלים שכוילה על ידי מהנדסי חברת לוטוס.
מדובר ברכב גדול, עם בסיס גלגלים של יותר משלושה מטר ומשקל של כ-2.5 טון. המנוע הוא טורבו-דיזל מסילה משותפת בנפח 2.2 ליטר, המספק 140 כ''ס. מדובר בגרסה מעודכנת של מנוע OM616 מתוצרת מרצדס. כרגע יש רק תיבת הילוכים ידנית עם חמש מהירויות, כשההילוך הראשון קצרצר ביחס העברה 5.053:1. יש גם תיבת העברה עם יחס נמוך ומתלים נפרדים, עם מוטות פיתול מלפנים וקפיצי סליל מאחור.       

טמפו טרקס - G בתחפושת

טמפו טרקס - G בתחפושתטמפו טרקס - G בתחפושת

ל-FORCE היסטוריה ארוכה של שיתוף פעולה עם מרצדס, ומנועים של החברה גרמנית נמצאים כמעט בכל כלי הרכב המסחריים שלה. שיתוף הפעולה הזה הניב מוצר הרבה יותר מעניין עבורנו: מרצדס G המיוצר בהודו תחת השם ''טמפו טרקס'' (Tempo Trax).
ה-ONE יימכר בהודו במחיר של 20-25 אלף דולר וכרגע הוא מיועד לשוק המקומי בלבד. המנועים המיושנים יחסית אינם עומדים בתקינה האירופאית של איכות הסביבה, אבל אם בשלב כלשהו יוחלפו המנועים – זאת תהיה אלטרנטיבה מעניינת עבורנו, במיוחד כמובן הטרקס – בתנאי שיימצא היבואן הנכון.  

תגובות

0 תגובות