שוק אופנועי האנדורו בישראל הוא כמו גוב אריות עמוס בזכרים חזקים ורעבים המתחרים על מעט מאוד מזון (ונקבות) ובשנה האחרונה נכנס לכלוב זכר נוסף – ספרדי, חזק ויפה GAS-GAS עם גב של יבואן גדול בשוק הרכב ורוכבים טובים ומבטיחים.
וכך מגיע אלינו למבחן דרכים - גאס גאס EC250F - אופנוע אנדורו, רבע ליטר, ארבע פעימות.
בא ונראה כיצד הוא עושה זאת....
מנוע
|
ימאהה, צילינדר יחיד, 4 פעימות, 5 שסתומים, גל זיזים כפול
|
נפח מנוע
|
249.6 סמ''ק
|
קירור
|
מקורר נוזל
|
תיבת הילוכים
|
רק 5 הילוכים
|
מצמד
|
הידראולי (חיצוני)
|
מאייד
|
KEIHIN FCR-MX37mm
|
שילדה
|
עשויה CHROM-MOLYBDENUM
|
זרועה אחורית
|
אלומיניום
|
מזלג קדמי
|
MARZOCCHI 45mm כיוון שיכוך כיווץ ושיכוך החזרה
|
בולם אחורי
|
SACHS כיוון עומס קפיץ, שיכוך כיווץ ושיכוך החזרה
|
צמיג קדמי
|
90X90-21
|
צמיג אחורי
|
140X80-18
|
בלם קדמי
|
דיסק 260מ''מ קליפר 2 בוכנות
|
בלם אחורי
|
דיסק220 מ''מ קליפר עם בוכנה אחת
|
מיכל דלק
|
רק 6.5 ליטר
|
משקל
|
110 ק''ג רטוב (ללק דלק)
|
מידות: אורך/רוחב/גובה
|
2.200 830 X 1.260 X מ''מ
|
קודם כל הוא כחול לבן - בצבעים! (לצערנו לא בתוצרת) נשאר ספרדי כמעט טהור. וכחול לבן בגלל המארחת של הסיקס דייז - פינלנד. מנוע חדש של ימאהה אחורי חדש תוצרת זקס עם לינקז משופר מנגנון מקורי של מגורה הידראולי לקלאץ
12 תגובות
1
אורח/ת
27 באוגוסט 2011 ב 09:03
יפה מאוד - מושקע ומעניין
2
אורח/ת
27 באוגוסט 2011 ב 09:04
בהצלחה לגאס גאס
גם בעונה הקרובה בליגת האנדורו.
וגם בשוק הישראלי - לא פשוט, בימים אלו.
3
אורח/ת
27 באוגוסט 2011 ב 10:42
זה מה אני מרגיש..
עופר,
1. אחלה כתבה.
2. בזמן הקריאה וגם אחריה, נוצרת התחושה שהאופנוע ,לדעתך, מספיק טוב בגלל המשאבת קלאצ', מיכל דלק קטן ועוד (אפילו שכתבת ההפך) מה דעתך?
3. האם האופנוע הזה מסוגל לקבל רוכבים שמשקלם יותר מ85 ק"ג? או שמה צריך להזמין מתלים קשיחים יותר שעולים כנראה הרבה כסף?
4. שוק היד שניה של אופנוע זה מאוד רלוונטי אלי וכנראה גם לרוכבים נוספים ופה עדיין יש סימן שאלה גדול!!!???
4
Ogash Ofer
28 באוגוסט 2011 ב 11:15
זה מה אני מרגיש...
1. תודה.
2. האופנוע מצוין בזכות השלדה, המתלים והמנוע. מיכל הדלק, משאבת הקלאץ' והמדבקות הפריעו לי ולכן רשמתי זאת.
3. אני שוקל 94 ק''ג והאופנוע קיבל אותי בהנאה, בזכות מתלים מעולים. לא רואה כל בעיה לרוכב של 85 ק''ג.
4. שאלת השוק היא קשה מאוד. כל האופנועים האירופאים נמכרים במחיר יקר ושהם עוברים לשוק המשומשים מחירם צונח. הדבר נכון לכל שוק הרכב, בטח לאופנועים ובטח ובטח לאופנועי שטח אירופאים.
5
Ogash Ofer
28 באוגוסט 2011 ב 11:18
ומה המחיר? ולמה לא רשום בכתבה?
אז נשאלתי במייל ובע''פ מה המחיר של הגאס גאס?
אז נכון להיום (סוף אוגוסט 2011) המחיר הוא 72,000 ש''ח.
ובהשוואה חאירופאים אחרים - אז המקביל ב KTM עולה כ-82,000 ש''ח, בימאהה ה-WR עולה כ- 80,000 ש''ח וגם ההוסקוורנה עולה כ- 80,000 ש''ח.
יש לדעת כי המחיר בשוק אופנועי השטח יכול להיות גמיש, בהתאם למדיניות של היבואנים - שבדר''כ מאוד רוצים למכור - בטח שבקיץ.
הנושא פתוח למשא ומתן ולמבצעים באותו הרגע.
6
אורח/ת
28 באוגוסט 2011 ב 23:22
תוכל לחדד את נושא ההשוואה:
בכול זאת.. אולי לא נוח לדבר על זה בכתבה שהיא חצי פרסומת אבל כאשר משווים את הספרדי לKTM 250 או 350 , מה דעתך? בסוף, אני לוקח בחשבון את מה שאני קורא פה ,כלומר את דעתך ואם זה הולך לרכוש אופנוע. אז ברשותך מילה על ההשוואה בין הספרדי לבין KTM.
אודה לתשובתך הכנה!
7
אורח/ת
29 באוגוסט 2011 ב 08:11
תגובה ל: תוכל לחדד את נושא ההשוואה:
ראשית הכתבה היא לא רבע פרסומית ולא חצי פרסומית שכן לא קיבלנו כסף על הפקתה. הכתבה היא חוות הדעת האישית שלי כרוכב ומניסיוני היא מכוונת לרוכבים שגם מטיילים עם האופנוע.
זו גם אחת הסיבות שלא תקרא, או תשמע בסרט את בר נוב, הרוכב מטעם היבואן, חווה את דעתו על האופנוע (גם לא שאלתי אותו מה הוא חושב).
ולעניין ההשוואתי – בהתחשב בכך שזה לא מבחן דרכים השוואתי, התשובה שלי תהיה תחושתית על סמך ההיכרות שלי את הכלים.
על ה-350 החדש לא רכבתי והוא אופנוע חדש היוצר קטגוריה חדשה, כרגע משל עצמו, של יצרן חזק (הכי חזק) התחום שהחליט לספק כלי שהוא יותר מה-250 ופחות מה-400 או 450 ולכן הוא בכלל לא בר השוואה בקטגוריה של ה-250.
בתוך הקטגוריה של ה-250 יש מספר והם אכן דורשים מבחן השוואתי – וגם בו התוצאות הן בסך הכול חוות דעת של הרוכבים.
ה-KTM הוא אופנוע מעולה, של יצרן מאוד חזק, כאמור שגם משפר כל שנה את האופנוע ומגיש לרוכבים מוצר מוכן למרוצים... עם זאת הגאס גאס, כפי שכתבתי, הוא גם אופנוע מצוין במיוחד בהיבט של השלדה המיוחדת, בשילוב מתלים מעולים ומנוע מוכח. על הנייר, ולפני מו''מ, לגאס גאס יתרון לא מבוטל במחיר.
אני מציע לך לרכוב על כל אחד מהכלים, להתרשם ולהחליט עם מי מהם אתה מתחבר טוב יותר ומה מתאים לך יותר – בכל מקרה שני הכלים מצוינים.
8
אורח/ת
17 באפריל 2012 ב 05:10
אופנועי גאס גאס הוכחו כטובים ביותר מנסיו
אופנוע גאס גאס הוכח בשטח כטוב ביותר
9
אורח/ת
17 באפריל 2012 ב 05:13
אופנוע שטח גאס גאס
מניסיון אישי אופנוע מתוצרת גאס גאס הוכח כטוב מאוד והביא אליפויות רבות מאת אורחת תמי
10
אורח/ת
16 באפריל 2013 ב 17:26
גאס גאס נרכשה עי קבוצת משקיעים ישראלית..
11
אורח/ת
26 בפברואר 2016 ב 14:34
גאס גאס 250
הי עופר
בעבר טיילתי איתך בג'יפים ובאופנועים גדולים,
רוצה לחזור עכשיו לאופנוע קטן,
האם אחרי 3 שנים שהכלי בשוק אתה מחזיק עדין באותה דעה?
12
Ogash Ofer
26 בפברואר 2016 ב 15:00
גאס גאס 250
תגובות