שטח 4X4 > כתבות > חדשות

שובה של הבאגי

במסגרת הצגתו של פרויקט !Up מבית פולקסוואגן בתערוכת הרכב בפרנקפורט, זכינו גם להצצה בדגם קונספט שהוא הומאג' לבאגי המיתולוגית משנות ה-60 של המאה הקודמת

לא רק בישראל מחפשים הצרכנים מכוניות קטנות וחסכניות בדלק, המגמה הזו היא כלל עולמית והיצרניות מנהלות קרבות חורמה על הנתח שלהן בסיגמנט הזה, ההולך וגדל. מי שהולכת עם העניין הכי רחוק שאפשר היא חברת פולקסוואגן, שהציגה השבוע בתערוכת הרכב בפרנקפורט את פרויקט ה-Up! שלה. מדובר ברכב עירוני קטן שאורכו הכולל קצת יותר מ-3.5 מטר, עם מנוע בנפח ליטר אחד בשני דגמים: האחד מספק 60 כ''ס והשני 75 כ''ס, בשניהם צריכת דלק הממוצעת נמוכה מאוד, כ-24-25 ק''/ל' וגם פליטת המזהמים מזערית, עם 100 ג'/ק''מCO2 .
עד כאן הכל נשמע קונבנציונלי למדי, אבל לצד הדגם הרגיל שכמעט מוכן לייצור, הציגה פולקסוואגן גם כמה דגמי קונספט על אותו בסיס, שניים מהם מעניינים במיוחד: אחד מהם הוא קרוס-אובר קטן שלא חורג מרוח התקופה אבל בשני הלכו על כל הקופה: מדובר בהומאג' לדיון-באגי (Dune Buggy) המיתולוגית, אותו ייצור מוטורי שנולד בחופי קליפורניה בשנות השישים העליזות של המאה ה-20.

!Buggy Up

!Buggy Up!Buggy Up

זה התחיל עם הסבות עצמיות של חיפושיות לכלי רכב פתוחים עם צמיגי בלון, אחר כך החלו לייצר בצורה מסחרית ''אמבטיות'' מפיברגלס שהתלבשו על שלדת החיפושית. המטרה הראשונית של ההסבות הללו היתה נסיעות בחופי הים, כפי ששמן מעיד עליהן, אבל הבאגים הללו התגלו כבעלות עבירות יוצאת דופן גם בתנאי שטח אחרים ותעשייה שלמה התפתחה סביבן, כמו התומקאר הישראלי.
עכשיו סוגרת פולקסוואגן מעגל ומציגה באגי ישירות מהמפעל. המימדים הכוללים של ה-Up!  נשמרו, תוכנן מרכב לשני נוסעים מחומרים פלסטיים עמידים למים. הבאגי צויידה בצמיגים בגודל 205/40 המורכבים על חישוקים בקוטר 18 אינץ'. כרגע, כאמור, מדובר אמנם בדגם קונספט בלבד אבל מי יודע, אולי הוא יגיע מתישהו לייצור.
בנוסף ל-Up! הציגה פולקסוואגן בתערוכה גם את דגם ה-WRC של הפולו, איתו תיקח חלק בתחרויות הראלי החל מעונת 2013. כזכור, החליטה החברה על פרישה מוחלטת מראלי הדקאר כדי להפנות את משאביה ומאמציה הספורטיביים ל-WRC. הפולו מצוידת במנוע TSI בנפח 1.6 ליטר המספק 300 כ''ס, עם מומנט של כ-36 קג''מ. תיבת הילוכים סיקוונסיאלית תעביר את הכוח לארבעת הגלגלים.
לקריאה נוספת: 
סיבוב בבאגי מבנייה עצמית               

שני נוסעים, עמידות למים

שני נוסעים, עמידות למיםשני נוסעים, עמידות למים

באגי על בסיס חיפושית משנות ה-60, מרכב פיבר של ברוס מאיירס

באגי על בסיס חיפושית משנות ה-60, מרכב פיבר של ברוס מאיירסבאגי על בסיס חיפושית משנות ה-60, מרכב פיבר של ברוס מאיירס

פולו WRC

פולו WRCפולו WRC

באגי חיפושית בשטח

תגובות

0 תגובות