שטח 4X4 > כתבות > חדשות

מפה ומשם – לקט ג'יפאים #4

קבוצה חדשה תתחרה בדקאר עם ריינג' רובר אווק, קרוס-אובר חדש לב.מ.וו, שיפורים בניסאן ג'וק, גרסת SRT8 לדודג' דוראנגו ועוד משהו קטן ונחמד לסיום

דקה בערך לאחר שהריינג' רובר אווק הגיע לאולמות התצוגה, הגיעה גם הכרזה על קבוצה חדשה שתתחרה בראלי דקאר 2012 עם שלושה כלי רכב המבוססים על האווק. הקבוצה תהיה כל-בריטית, החל מהחברה שבונה את הכלים, דרך החברה שתריץ אותם בתחרות וכלה בנהגים, שלכולם יש מבטא אנגלי טהור.
לחברת הבונה RaBe, יש נסיון רב-שנים במרוצי מדבר, כולל בניית כלי רכב לדקאר, עבור קבוצות אחרות. האווק התחרותי ישתייך לקטגוריה T3(פרוטו-טייפ), ויצויד במנוע דיזל מתוצרת ב.מ.וו בנפח 3.0 ליטר, שש בוכנות בטור, שיספק 275 כ''ס. הכוח יועבר לארבעת הגלגלים דרך תיבת הילוכים של ZF, עם שש מהירויות.
אגב לנד רובר, במשאל שנערך בין גולשי אתר MSN Cars, בחרו 54 אחוז - מתוך קרוב ל-40 אלף גולשים שהצביעו - את לנד רובר כ''רכב השטח הטוב ביותר'' (ללא הפרדה בין הדגמים). במקום השני, בהפרש ניכר, נמצאת טויוטה עם 9 אחוז, ג'יפ נמצא רק במקום השישי, עם 3 אחוז מאכזבים.

ניצול ההצלחה

ההצלחה של ה-X6, הדגם ה''ספורטיבי'' המבוסס על ה-X5, דחף את מנהלי ב.מ.וו להצהיר על כוונתם לייצר דגם דומה אך קטן יותר, שיבוסס על ה-X3. הדגם החדש, שיקבל את השם X4, יהיה זהה באורכו לדגם עליו יבוסס, אך עם עיצוב בסגנון מכונית קופה. הוא יצויד במגוון מנועים של ארבע ושש בוכנות, שיספקו מ-184 כ''ס ועד 306 כ''ס. הדגם הזה הוא עדיין בגדר תוכנית בלבד, ולא נמסרו פרטים לגבי מועד הגעתו לשוק.

אמאל'ה, ג'וק

לקראת שנת הדגם 2012, ערכה ניסאן מקצה שיפורים לקרוס-אובר הקטן שלה, הג'וק. המקצה כלל אופטימיזציה של ניהול המנוע ושינוי יחסי ההעברה בתיבת ההילוכים הידנית. התוצאות – שיפור בתצרוכת הדלק והקטנת זיהום האוויר (בדגם הידני): צריכה ממוצעת משולבת של 6.0 ליטר ל-100 ק''מ במנוע הבנזין שנפחו 1.6 ליטר עם 139 ג'/ק''מ של פליטת Co2; וצריכה של 4.9 ליטר במנוע הדיזל שנפחו 1.5 ליטר, עם 129 ג'/ק''מ פליטת Co2.

גדול זה טוב?

בקצה השני של הקשת, אנו מוצאים את קונצרן קרייזלר, שמייצר כבר דגם אחד של רכב שטח עם מנוע Hemi בנפח 6.4 ליטר, המפיק לא פחות מ-465 סוסים. מדובר בדגם ה- SRT8של הגרנד צ'ירוקי ועכשיו שוקלים בקרייזלר להתקין את אותה חבילת הנעה גם בדודג' דוראנגו, לקראת שנת 2013. התקנה כזו צריכה להיות פשוטה מאוד, שכן הדוראנגו זהה כמעט לחלוטין מבחינה מכנית לגרנד. המכשול היחיד, כך נראה, הוא נתוני המכירות: הדגם הבכיר של הדוראנגו כרגע, עם מנוע בנפח 5.7 ליטר, כמעט ואינו נמכר (רק 7 אחוז מכלל הדוראנגויים שנמכרו עד עתה), וייתכן שלא יהיו קונים לדגם חזק עוד יותר, שגם זולל דלק בהתאמה.

שאפו!

ולסיום, קטע וידיאו שהוא לא בדיוק 4X4 אבל בטוח שלא ישאיר אתכם אדישים: כישורים פנומליים של מפעיל מחפרון, לראות ולהסיר את הכובע.

תגובות

1 תגובות

1

אורח/ת

30 בספטמבר 2011 ב 19:26

הניסאן ג'וק עם הכוחות סוס האלה תהייה חיה

מדברים על 540 כ"ס וראיתי תמונה שלה - כמובן יותר נמוכה מהרגילה ועם כנף אחורית. חבל על הזמן.