שטח 4X4 > כתבות > ספורט מוטורי

דקאר 2012: משפחת דה-רוי שואפת לכתר

האם פרישתו של צ'אגין תסלול את הדרך לנצחון של קבוצה אחרת בקטגוריית המשאיות? משפחת דה-רוי חושבת שכן

כבר למעלה מעשור שמשאיות הקאמאז שולטות כמעט ללא עוררין בראלי הדקאר, כשה''צאר'' – ולאדימיר צ'אגין- קוטף איתן תואר אחרי תואר. פה ושם נפלו תארים גם בחיקן של קבוצות אחרות, אבל הדומיננטיות של קאמאז ושל נהגיה, שכללו מלבד צ'אגין גם את קבירוב (שניהל קרבות עיקשים עם צ'אגין ואפילו ניצח ב-2009), את ניקולייב ואת הצעיר המבטיח אוורט מרדיב, היתה עצומה.
קצת אחרי שניצח את הראלי של 2011, הודיע צ'אגין על פרישתו מנהיגה תחרותית והודעה הזו פתחה דלת, אמנם צרה מאוד, לקבוצות אחרות לפנטז ביתר שאת על נצחון בדקאר. אחת הקבוצות הללו היא קבוצת דה-רוי מהולנד, שתכניס לא פחות מחמש משאיות לתחרות, לצד כמה משאיות נוספות שישמשו כרכבי תמיכה וחילוץ.

ה-Strator של ג'רארד דה-רוי

ה-Strator של ג'רארד דה-רויה-Strator של ג'רארד דה-רוי

חבורת הנהגים שגויסה למטרה מרמזת על גובה הציפיות: מיקי ביאסון (מנצח הראלי ב-1999 במשאיות שהגיע אז במקום החמישי בדרוג הכללי בין המכוניות...), הנס סטייסי (מנצח הדקאר ב-2007), ג'וזף וילה-רוקה (מספרד), ג'ו אדואה (מצרפת) וכמובן ג'רארד דה-רוי, שהוא גם אחד מבעלי הקבוצה.
ג'רארד הוא בנו של ז'אן דה-רוי, אחד מהמתחרים המיתולוגיים בקטגוריית המשאיות בדקאר. ז'אן (שידוע בכינוי ''השור'' - The Bull) החל להתחרות בראלי בשנת 1982, זכה בו ב-1987 ושנה לאחר מכן פרש כליל מתחרויות לאחר שהנווט של הצוות השני בקבוצתו נהרג בתאונה במהלך התחרות. לאחר הפרישה, הקים ז'אן חברת הובלות גדולה.
14 שנים מאוחר יותר, בשנת 2002, הקים מחדש את הקבוצה התחרותית שלו, בעקבות לחצים שהפעילו עליו בניו, ג'רארד והארי, המשמש כמנהל הקבוצה. ג'רארד היה בהתחלה חלק מהצוות במשאית של אביו, אבל מהר מאוד החל לנהוג במשאית משלו. בשנת 2009 פרש ז'אן מהתחרויות, וג'רארד תפס את מקומו כמוביל הקבוצה. ג'רארד ''גורר'' פציעה בגבו בעקבות תאונה בראלי דרך המשי של 2009, פציעה שאילצה אותו לוותר על הדקאר ב-2010 ולפרוש מהתחרות ב-2011 כבר אחרי הסטייג' הראשון. לטענת הקבוצה, היום הוא כבר החלים לחלוטין.

ה-Trakker של ביאסון

ה-Trakker של ביאסוןה-Trakker של ביאסון

ז'אן שמר אמונים במשך שנים למשאיות מתוצרת הולנד, ארץ הולדתו. תחילה למשאיות של חברת דאף ומאוחר יותר משאיות ג'ינאף. ב-2008 עברה הקבוצה למשאיות איווקו, איתן יתחרו גם השנה. ארבע מהמשאיות התחרותיות של הקבוצה הן מדגם Trakker, עם תא נהג מעל המנוע, בעוד ג'רארד ינהג בדגם פרוטוטייפ הנקרא Strator, עם תא נהג רגיל שנלקח ממשאיות שמייצרת איווקו באוסטרליה.
מבחינה מכנית, כל המשאיות של הקבוצה זהות, עם מנוע טורבו-דיזל שש בוכנות בנפח 12.9 ליטר, המספק 840 כ''ס. הכוח מעובר דרך תיבת הילוכים של ZF עם 16 מהירויות, כשהילוך הראשון הוא ביחס של 11.54:1 בעוד ההילוך הגבוה הוא הילוך אוברדרייב ביחס של 0.84:1. המשאיות מצוידות בסרנים של חברת SISU, עם קפיצי עלים מפנים ומאחור, נתמכים בארבעה בולמי קויל-אובר לכל סרן. מידות הצמיגים - 14.00x20. כדי שהמפלצות הללו יוכלו לשרוד יום תחרויות, נפח מיכל הדלק שלהן הוא 700 ליטר...
מעבר לשאיפות של משפחת דה-רוי לזכות בנצחון, הראלי מהווה אתגר גדול גם עבור חברת איווקו. זכייה במקום ראשון תגדיל את המוניטין של משאיותיה ואולי גם תוכיח שטכנולוגיה מודרנית עדיפה על כלי רכב שמרניים, ברזל על ברזל, כמו שבנויות משאיות הקאמאז.
כתבות נוספות על דקאר 2012:

imageimageimageimageimageimageimageimage

סרטון ארוך במקצת - קבוצת דה-רוי בראלי מרוקו 2011

ההיסטוריה של קבוצת דה-רוי בדקאר