כבר למעלה מ-20 שנה המשאיות של חברת הינו (HINO) מתחרות בראלי דקאר, עם הישג עבר מפואר: מקומות 1-2-3 בראלי של 1997, היצרנית הראשונה והיחידה מבין המשאיות שזכתה להישג כזה. בשנים האחרונות השאיפות של הקבוצה צנועות יותר, והיא זכתה מספר רב של פעמים במקום הראשון מבין המשאיות הסדרתיות שנפח מנועיהן קטן מ-10 ליטר.
השנה הוחלט בקבוצה לכוון גבוה יותר ולנסות להתחרות עם הקבוצות של ה''ענקים'' כמו קאמאז ודה-רוי. לצורך כך נבנתה מן היסוד משאית תחרותית חדשה, מבוססת על דגם ההינו 500. מדובר במשאית קטנה יחסית (אורך כולל כשישה מטר עם בסיס גלגלים של 3.75 מטר) וקלה (כשבעה טון). נפח המנוע - שלו שש בוכנות בטור - הוא כשמונה ליטר, והוא מפיק כ-460 כ''ס ו-76 קג''מ.
תיבת ההילוכים עם שש מהירויות ותיבת ההעברה עם יחס גבוה יחסית של 1.598:1 מעבירות את הכוח לסרנים עם נעילות דיפרנציאל. המשאית נועלת צמיגים בגודל14.00x20 , הגודל המקסימלי המותר למשאיות בתחרות והיא מצוידת במערכת לשינוי לחץ האוויר תוך כדי נסיעה. כדי להקל במשקל, חלקים נרחבים במרכב עשויים אלומיניום וקרבון-פיבר.
במשאית החדשה ינהג טרוהיטו סוגאוורה (Teruhito Sugawara) בן ה-39, שהחל את הקריירה בדקאר ב-1998 כמכונאי, אחר כך כנווט ובסוף כנהג. ב-2003 ניצח בראלי הפרעונים בקטגורית המשאיות, וב-2007 וב-2011 זכה במקום הראשון בדקאר במשאיות עם נפח מנוע קטן מ-10 ליטר.
אבל הסיפור האמיתי של הקבוצה הוא הנהג של המשאית השנייה, אחת ממשאיות בהן התחרתה הקבוצה בראלי הקודם. זהו יושימאסה סוגאוורה (Yoshimasa Sugawara), אביו של טרוהיטו, שהוא אולי הנהג המבוגר ביותר בין נהגי הדקאר – בן 70! - אבל ללא ספק המנוסה ביותר מביניהם: הוא זינק ללא פחות מ-28 מרוצי דקאר, מ-1983 ועד היום, בכל כלי רכב אפשרי - אופנוע, טרקטורון, מכונית ומשאית, והגיע לקו הגמר של 20 מתוכם. הוא הגיע שש פעמים למקום השני בדרוג הכללי של המשאיות, שבע פעמים ניצח בקטגוריה של מנוע קטן מ-10 ליטר וצלח בהצלחה 18 ראלים בהם התחרה במשאיות, מתוך 19 אליהם זינק! כבוד!
תגובות