שטח 4X4 > כתבות > ספורט מוטורי

אליפות ישראל באנדורו אופנועים – 87 סיבות טובות לרכוב בשטח

הסבב השנתי נדד צפונה ליער בית קשת למפגש השלישי של עונת 2011/12 באליפות ישראל במרוצי אנדורו לאופנועי שטח. הטבע חיבק את האופנוענים והם החזירו אהבה באמצעות הרכיבה

סופ''ש רצוף בפעילות מוטורוית

לראשונה בישראל מזה שנים רבות, ואולי אפילו בכלל, התקיימו שלושה אירועי ספורט מוטורי נפרדים במהלך סופשבוע אחד במקומות שונים בארץ. האם הפכנו לאימפריה מוטורית קטנה? התשובה היא (עדיין) לא, אבל הסימנים מעידים שאנחנו נמצאים בדרך למקום גבוה יותר ושונה מזה שהיינו בו בעבר.
המהדרין יאמרו שחוץ מהאירוע הנפלא באילת, תחרות הטריאל הראשונה באזור מגידו ומרוץ האופנועים של העמותה הישראלית למרוצי אנדורו שנערך ביער בית קשת, יש להחשיב גם את מסיבת העיתונאים הרשמית של הלל סגל ורז הימן ערב יציאתם לדקאר 2012.

בר נוב - גם במרוץ הזה עבד קשה והשקיע

בר נוב - גם במרוץ הזה עבד קשה והשקיעבר נוב - גם במרוץ הזה עבד קשה והשקיע

משפחה גדולה מתכנסת ביער בית קשת

אז אולי אנחנו באמת קצת יותר מכפי שחשבנו? את הישראלים היפים, החמים והמשפחתיים, פגשתי פעם נוספת בקרחת היער בכניסה ליער בית קשת, סמוך לצומת גולני באזור ההתכנסות של המרוץ השלישי באליפות ישראל באנדורו אופנועים.
צינת הבוקר סירבה להתפוגג ותוך כדי הקמתם של אוהלי הרוכבים נשלפו הגזיות והפינג'אנים וריח הקפה עלה באוויר מכל פינה.
הפעם, בשונה מהמרוץ בעונה שעברה, החליטו מארגני המרוץ מחברת באחה ישראל, להרחיק את נקודת הזינוק מהמאהל והקהל הרב שבא לחזות במרוץ, התאסף באזור ה''ספיישל'' התחרותי. חזרתו של יפתח גלעדי לצידו של נועם הימן להפקה של המרוצים ומינויו כבעל תפקיד סמכותי בשטח, נתנה את אותותיה והאירוע התנהל כולו באופן רצוף ומסודר למרות שהיו תקלות טכניות קטנטנות שלא ממש הורגשו ולא הפריעו להתנהלותו התקינה של המרוץ.

דן מיה - מקום ראשון בקטגורייה מקצועית E1

דן מיה - מקום ראשון בקטגורייה מקצועית E1דן מיה - מקום ראשון בקטגורייה מקצועית E1

קטגוריה מקצועית E1 – פרפקט מיה

השידוך בין דן מיה לאופנוע GAS GAS החדש שלו, התברר כשידוך מושלם. מיה שחזר לרכוב העונה אחרי היעדרות בת שנתיים, בחר באופנוע הקטן של GAS GAS והתוצאות נהדרות שלא לומר, מושלמות. פגשתי את אביו של דן באזור הכינוס והוא סיפר לי שהילד מסרב לעבור ניתוח בכתף הפגועה שלו שאותה הוא פרק לאחרונה פעם נוספת. למרות הפציעה הטורדנית ואולי בגלל, בחר הפעם דן מיה באסטרטגיה מתונה והחליט לפתוח ברכיבה מהירה ככל יכולתו ולבנות פער שישאיר אותו בראש הדירוג גם כאשר הוא יוריד את הקצב בהמשך.   הקטגוריה הקטנה צברה פופולאריות ולמרוץ נרשמו 14 רוכבים וביניהם גם בר נוב, בן קבוצתו של מיה שעובד קשה, מתאמץ ומשקיע, אך גם הפעם הוא היה רחוק מהפודיום. מיה מימש את תוכניתו וסיים כמנצח כשהוא אוסף בדרך את ההקפה הטובה ביותר בקטגוריה ועוצר את השעון על 6:23 דק'. 

עפרי שטראוס מקום שלישי בקטגורייה מקצועית E1

עפרי שטראוס מקום שלישי בקטגורייה מקצועית E1עפרי שטראוס מקום שלישי בקטגורייה מקצועית E1

מגבירים קצב

הרוכב היחידי שהצליח להיכנס לרדאר שלו, היה אורן חסון שמתחילת העונה נראה נפלא. חסון על ה-KTM 250F היה היחידי (פרט למיה) שהצליח לרדת פעמיים מתחת לשש וחצי דקות להקפה וקרא תיגר על המוביל, אבל זה לא הספיק ולכן הוא סיים שני.
המקום השלישי היה של עופרי שטראוס, רוכב KTM גם הוא. שטראוס, אלוף ישראל לשעבר, איבד זמן יקר בהקפה הראשונה ובהמשך הוא לא הצליח לעמוד בקצב של השניים האחרים.
 

אורן חסון - הגביר קצב וסיים מקום שני בקטגורייה מקצועית E1

אורן חסון - הגביר קצב וסיים מקום שני בקטגורייה מקצועית E1אורן חסון - הגביר קצב וסיים מקום שני בקטגורייה מקצועית E1

קטגוריה מקצועית E2 – מניה בטוחה בשם יונתן לוי

קשה לתפוס את יונתן לוי, רוכב הוסקווארנה, ביום חלש. לוי שהפך לרוכב הבינלאומי הראשון של ישראל, חושב כבר על התחרות הראשונה בסבב העולמי שתתקיים בצ'ילה בחודשים הקרובים.
כאן בארץ, לוי רגיל לזנק בראש הטור ולהתרחק מהאחרים, אבל הפעם, בהמשך לאירועי המרוץ הקודם בנגבה, לוי מצא את עצמו מזנק פעם אחר פעם באמצע חבורות הרוכבים שכולם איטיים ממנו. לוי לא היה היחיד בעניין הזה כי גם נתנאל זיו, רוכב אפריליה, שמתמודד נגד לוי על האליפות השנה, היה מעורב באותו בלבול במרוץ הקודם וגם הוא כמו לוי זינק בין הרוכבים האיטיים.
  הצד החיובי של העניין אפשר לנתנאל לפקוח עין מקרוב על לוי אך מנגד, הוא היה מעדיף אולי לזנק בחוד ולא לסכן שניות יקרות על המסלול ולהיאבק עם רוכבים איטיים. כך או אחרת, במרוץ עצמו, השניים רכבו בסגנון המוכר והידוע שלהם שסייע להם להשאיר את האיטיים מאחור ולנהל דו קרב פרטי.

יונתן לוי - הרוכב הבינלאומי הראשון של ישראל

יונתן לוי - הרוכב הבינלאומי הראשון של ישראליונתן לוי - הרוכב הבינלאומי הראשון של ישראל

יוני לוי - הרוכב הכי מהיר במרוץ

יונתן לוי נתן את הטון כבר בפתיחה והשיג יתרון של 15 שניות על נתנאל. בהמשך המרוץ הזמנים של השניים היו קרובים אך שוב לוי הגדיל את יתרונו בהקפה החמישית ולמעשה סגר את הסיפור סופית כשהוא קובע את ההקפה המהירה ביותר מבין כל הרוכבים במרוץ ועצר את השעון על 6.03 דק'.
הצלע השלישית על הפודיום הייתה בדמותו של זיו כרמי, רוכב KTM. כרמי סיפר לפני הזינוק על מפגש לא מתוכנן בינו לבין הכידון של האופנוע שאירע עוד לפני המרוץ. מפגש שבו נבחנה קשיחותה של עצם החזה שלו ובסופו התברר שהכידון חזק יותר. ''זאת פציעה שאין דרך טיפול בה פרט למנוחה ולזמן שיחלוף עד לאיחוי של העצם'' הסביר כרמי בסיום.

נתנאל זיו - מקום שני בקטגוריית מקצועית E2

נתנאל זיו - מקום שני בקטגוריית מקצועית E2 נתנאל זיו - מקום שני בקטגוריית מקצועית E2

קטגוריה מקצועית E3 – סולימני הגדול

הקטגוריה הפתוחה הוכיחה את עצמה בעונות האחרונות כקטגוריה התחרותית והצמודה ביותר. תוצאות צמודות בכל מרוץ, מנצחים שמחליפים מקומות בפודיום כמו משחק כסאות מוזיקאליים ואליפות שמוכרעת במרוץ האחרון.   הבעיה הייתה שרק מספר קטן של רוכבים היו מעורבים בהתרחשות הזאת, אבל זה לא ממש העיב על המתח והאקשן. בשונה מהמרוצים האחרונים (לרבות אלה של העונה הקודמת) נכנס הפעם שחר סולימני, רוכב ימאהה, חזק לתמונה. שחר הוא אחד הרוכבים בליגה שאפשר לומר עליו בוודאות שהוא רוכב עם כל הנשמה בכל מרוץ.   למרות שהוא לא נמצא בשיאו בעונות האחרונות, סולימני לא מוותר ומתייצב לכל מרוץ כמו שעון יחד עם בן קבוצת מטרו מוטור, אוריה כרמלי. במאזנם של השניים יש חמש אליפויות (ארבע לאוריה) ולמרות שהצעירים שבקטגוריה נותנים את הטון בעונות האחרונות, השניים לא מוותרים.

שחר סולימני מאבד שניות יקרות ומסיים במקום השני בקטגוריה מקצועית E3

שחר סולימני מאבד שניות יקרות ומסיים במקום השני בקטגוריה מקצועית E3שחר סולימני מאבד שניות יקרות ומסיים במקום השני בקטגוריה מקצועית E3

הקרב על הניצחון

הדר עציוני, רוכב KTM, רגיל להיאבק בבן קבוצתו, גיל קינן שהתאהב לגמרי בהוסאברג שלו ובתומר שמש שעבר השנה לאופנוע של TM. אך הפעם הוא נאבק בשחר סולימני שניצב על קו הזינוק להקפה האחרונה כשהוא מוביל את המרוץ ומזכיר לנו את ימיו הגדולים.
לרוע מזלו של סולימני, הוא נתקל ברוכבים איטיים ממנו במהלך ההקפה המדודה ואיבד שניות יקרות בהשוואה לעציוני שביצע את ההקפה המהירה ביותר בכל הקטגוריה בדיוק בתזמון הנכון ועצר את השעון על 6:25 דק' וסגר את סיפור הקרב על הניצחון לטובתו והשאיר לסולימני את המקום השני.
 גיל קינן היה רחוק משיאו. אחרי רכיבה מלאת השראה וקשיחות גם יחד במרוץ הקודם, גיל לא דגדג את השניים שלפניו וסיים שלישי.
תומר שמש שהורגלנו לראותו נאבק על ניצחונות ופודיומים, עדיין מחפש את זה באופנוע החדש שלו. תומר נראה רחוק משיאו והוא חייב למצוא לפני כן את הרעב לניצחון בתוכו. ניכר כי תומר לא בכושר גופני מתאים למאבקים האלה וחבל על כך כי הוא תמיד נחשב לרוכב מעולה ובעל קבלות שיכול לחזור לצמרת.

גיל קינן - מקום שלישי בקטגורייה מקצועית E3

גיל קינן - מקום שלישי בקטגורייה מקצועית E3 גיל קינן - מקום שלישי בקטגורייה מקצועית E3

קטגוריות עממיות

תומר שפירא, דור עטיה ורז ידן היו אלה שהובילו בצורה דומיננטית את קטגוריה E1. הפער בין הראשון לשלישי בסוף המרוץ, היה רק 41 שניות אחרי חמש הקפות ואת ההקפה המהירה ביותר בקטגוריה רשם דור עטיה בהקפה האחרונה ועצר את השעון על 6:35 דק'.
בקטגוריה עממית E2 המצב היה ברור יותר. רן אזולאי סיפק תצוגת רכיבה נהדרת נוספת והיה היחידי בקטגוריה שירד מ-35 דקות זמן מצטבר בסוף המרוץ. צחי ידן סיים שני במרחק ניכר ממנו, אבל גם במרחק ניכר מירון יעקובוביץ' שהתכבד במקום השלישי.
בשונה מכמות המשתתפים המכובדת בשתי הקטגוריות הנ''ל, נרשמה פעם נוספת כמות זעומה של משתתפים בקטגוריה E3 עממית.
למרות זאת, זאב ''צפל'ה'' שליו, רוכב KTM הוותיק ואלוף העונה הקודמת, מצא יריב חדש בדמותו של אדריס אשמוז רוכב GAS GAS שניצח במרוץ שקורב יותר לחצר האחורית שלו. הפודיום הושלם עם ירון בן יוסף שסיים את כל ההקפות אך הפער בינו לבין השנים האחרים היה גדול מאוד.

תומר שפירא מקום ראשון בקטגורייה עממית E1

תומר שפירא מקום ראשון בקטגורייה עממית E1תומר שפירא מקום ראשון בקטגורייה עממית E1

סניורים – בדרכו של לוגסי

משהו דגדג את צדוק רדקר שנחשב לאחד מוותיקי ענף רכיבת השטח בארץ, וגרם לו להירשם ולהשתתף במרוץ השלישי של העונה. הוא לא איים על הניצחון של הרוכבים הסדירים בליגה, אבל עצם השתתפותו הוסיפה נופך של כבוד לתחרות. גם השתתפותו של דן טל, העלתה זיכרונות אצל חובבי הענף המאוד וותיקים.
אחרי המאבקים הנפלאים בנגבה שבסופם ניצח זוהר גלילי, התעשת נדב לוגסי ודחף חזק יותר. נדב וזוהר ניהלו קרב מעורר השראה כאשר התוצאות של השניים קרובות זו לזו במהלך המרוץ כולו עם נטייה ליתרון של נדב לוגסי. שניהם ידעו שכל טעות קטנה עשויה להכריע את התחרות. לשמחתם של השניים לא היו טעויות, אבל גם לא חלו מהפכים ולוגסי סיים עם הניצחון.
לאורך המרוץ כולו, ראינו חילופי מקומות במקום השלישי בין ירון גולדשטיין שלא מכיר שום דרך לרכוב פרט לאהבה עם המון נשמה, אבל הפציעות שלו נותנות את אותותיהן. מולו היה ירון יוליוסבורגר, אחד הרוכבים השקטים והמתמידים של הליגה כולה. יוליוסבורגר, רוכב ימאהה הצליח לקזז שניות רבות וקיצץ את השעון במידה ניכרת בכל הקפה בעוד ש''גולדי'' שמר על יציבות בלבד ללא שיפורים. זאת הייתה שאלה של זמן עד שיוליוסבורגר יחלוף על פני גולדשטיין וכך גם קרה בסופו של דבר ורוכב ימאהה סיים במקום השלישי בפודיום.

נדב לוגסי - מקום ראשון בקטגוריית הסניורים

נדב לוגסי - מקום ראשון בקטגוריית הסניורים נדב לוגסי - מקום ראשון בקטגוריית הסניורים

קטגוריה מתחילים

18 רוכבים השתתפו בקטגוריה שמשמשת כחממה לליגה.   כאן צוברים הרוכבים את הניסיון התחרותי הראשון שלהם, והחזקים שורדים את הליגה וממשיכים בה.   נדב רז, שלומי לוי וחן כהן מסומנים ככאלה. השלושה סיימו על הפודיום אחרי ארבע הקפות מלאות.

נדב רז - מקום ראשון בקטגוריית מתחילים

נדב רז - מקום ראשון בקטגוריית מתחילים נדב רז - מקום ראשון בקטגוריית מתחילים

לטבלת התוצאות של המרוץ ולתמונות נוספות עברו לדף 2 >>>>

  לאלבום התמונות המלא שצילם קובי קרין - הקליקו כאן     

רון שטפל

רון שטפלרון שטפל

תוצאות הקטגוריות השונות:

מקצועית E1:    1. דן מיה
2. אורן חסון
3. עפרי שטראוס
  מקצועית E2:   1. יונתן לוי    
2. נתנאל זיו
3. זיו כרמי
  מקצועית E3 :  1. הדר עציוני
2. שחר סולימני
3. גיל קינן 
  מתחילים:
1. נדב רז
2. שלומי לוי
3. חן כהן

סניורים:
1. נדב לוגסי
2. זהר גלילי
3. ירון יוליסבורגר
עממית E1 :
1. תומר שפירא
2. דור עטיה
3. רז ידן
עממית E2: 1. רן אזולאי
2. צחי ידן
3. ירון יעקובוביץ'
עממית E3: 1. אידריס אשמוז
2. זאב שלו
3. ירון בן יוסף

תמונות מהפודיום

תמונות מהפודיום תמונות מהפודיום תמונות מהפודיום תמונות מהפודיום תמונות מהפודיום תמונות מהפודיום תמונות מהפודיום תמונות מהפודיום

טקס חלוקת הגביעים על המרוץ שהתקיים בנגבה

טקס חלוקת הגביעים על המרוץ שהתקיים בנגבהטקס חלוקת הגביעים על המרוץ שהתקיים בנגבהטקס חלוקת הגביעים על המרוץ שהתקיים בנגבהטקס חלוקת הגביעים על המרוץ שהתקיים בנגבהטקס חלוקת הגביעים על המרוץ שהתקיים בנגבהטקס חלוקת הגביעים על המרוץ שהתקיים בנגבהטקס חלוקת הגביעים על המרוץ שהתקיים בנגבהטקס חלוקת הגביעים על המרוץ שהתקיים בנגבהטקס חלוקת הגביעים על המרוץ שהתקיים בנגבהטקס חלוקת הגביעים על המרוץ שהתקיים בנגבהטקס חלוקת הגביעים על המרוץ שהתקיים בנגבהטקס חלוקת הגביעים על המרוץ שהתקיים בנגבה

תמונות מהמרוץ בבית קשת

תמונות מהמרוץ בבית קשת תמונות מהמרוץ בבית קשת תמונות מהמרוץ בבית קשת תמונות מהמרוץ בבית קשת תמונות מהמרוץ בבית קשת תמונות מהמרוץ בבית קשת תמונות מהמרוץ בבית קשת תמונות מהמרוץ בבית קשת תמונות מהמרוץ בבית קשת תמונות מהמרוץ בבית קשת תמונות מהמרוץ בבית קשת תמונות מהמרוץ בבית קשת תמונות מהמרוץ בבית קשת תמונות מהמרוץ בבית קשת תמונות מהמרוץ בבית קשת תמונות מהמרוץ בבית קשת

תגובות

2 תגובות

1

אורח/ת

20 בדצמבר 2011 ב 09:03

כמה כיף לקרא את זה

2

אורח/ת

21 בדצמבר 2011 ב 14:40

יש המון מקום בנגב, למה הם לא באים גם לשם