שטח 4X4 > כתבות > ספורט מוטורי

דקאר 2012 - על שני גלגלים

עד כה התרכזנו בעיקר בהכנות לדקאר של נהגי הקופסאות בעלות 4 הגלגלים, אבל לא שכחנו שיש גם כאלה שמתחרים על 2

כג'יפאים, הנטייה הטבעית שלנו בסיקור הדקאר היא להתרכז בקטגוריית המכוניות, עם פזילות קלות גם למשאיות, אבל אסור לנו לשכוח שיש לא מעט מתחרים שבאים לתת עבודה על אופנועים, והשנה יהיו לא פחות מ-189 מהם!
להשתתפות בראלי כזה על אופנוע יש יתרונות וחסרונות. בחלק החיובי אפשר לרשום בעיקר את העלויות המופחתות (אופנוע בבסיסו זול יותר ממכונית, פשוט יותר לתחזוקה, דמי ההשתתפות נמוכים יותר והוצאות הטיסה הן לאדם אחד בלבד...), מה שמקל על מתחרים חובבים להיכנס לתחרות. בפן השלילי אפשר לציין את החלק הפיזי, שהוא הרבה יותר קשה על אופנוע, את הסיכון הגדול יותר ליפול, להיתקע וגם להיפצע וכמובן את חוסר היכולת להיעזר בבן הזוג שמנווט ומסייע בכל מה שנדרש. בגלל הקושי הפיזי, לא מעט רוכבים עושים בשלב מסוים הסבה למכוניות, כמו סטפן פטרהנסל, נאני רומה ואחרים.

הגיע תורו? דפרה מנצח את הראלי של 2010

הגיע תורו? דפרה מנצח את הראלי של 2010הגיע תורו? דפרה מנצח את הראלי של 2010

בעשור האחרון האופנועים של ק.ט.מ שולטים בראלי הדקאר, כשצמד הרוכבים של החברה, מארק קומה וסיריל דפרה, זוכים במקום הראשון לסרוגין, פעם זה ופעם זה. בראלי הקרוב הם ירצו להשיג שוב פודיום כשהפעם – אם נלך לפי ה''נדנדה'' שהיתה עד כה – תורו של דפרה לזכות...
רוכב נוסף בקבוצה, שמגיע מנסיכויות המפרץ, הוא מוחמד בלושי מדובאי. הרוכב בן ה-32 הוא אלוף הנסיכויות מאז 2003 והשנה מצטרף לליגה של הגדולים. בסך הכל מופיעים ברשימת המתחרים כ-80 רוכבים על אופנועי ק.ט.מ, כשהבחירה נעשית לא מעט בזכות האפשרות לשכור שירותים מצוותי הסיוע של החברה.  
מי שעוד לוטשת עין לכתר היא חברת ימאהה, שלא פחות מ-40 רוכבים ישתמשו באופנועים מתוצרתה. הבכירים שבהם הם הפורטוגזי הלדר רודריגז, שהגיע בראלי הקודם למקום השלישי והצרפתי אוליביה פיין, שפרש בשנה שעברה בגלל פציעה. תגבור משמעותי מגיע בדמותו של צרפתי נוסף, דויד קסטיו, שהגיע למקום השני בדקאר 2007 ויעשה ניסיון אחרון לזכות על שני גלגלים לפני שיעבור להתחרות במכוניות בשנים הבאות. לא נשכח גם את הרוכב האמריקאי ג'ונה סטריט, שביום טוב יכול לתת פייט רציני (מקום 12 בדקאר 2011).

רודריגז. פייט ל-ק.ט.מ

רודריגז. פייט ל-ק.ט.מרודריגז. פייט ל-ק.ט.מ

ומה קורה בקבוצות האחרות? דויד פרטנייה מקבוצת הסקוורנה נאלץ להודיע על פרישה, לאחר שהרופאים קבעו שעדיין לא החלים דיו מהפציעה ממנה הוא סובל לאחר תאונה שקרתה לו במהלך תחרות בחודש אוגוסט. מי שיחליף אותו הוא הרוכב הספרדי חוזה-מנואל פליקר בן ה-38, שסיים במקום ה-20 בדקאר 2011.
מתחרה חזק נוסף הוא הצ'יליאני פרנסיסקו לופז-קונטרדו על אופנוע מתוצרת אפריליה, שהגיע בדקאר 2011 למקום הרביעי. 
להזכירם, השנה כל המתחרים  - כולל החובבים - מוגבלים לאופנועים שנפח מנועיהם לא עולה על 450 סמ''ק. שינויים לא מותרים שיעשו במנועים יעלו למתחרים בזמני עונשין, מ-15 דקות ועד שעתיים.

תגובות

0 תגובות