שטח 4X4 > כתבות > חדשות

חשמל בתערוכת הרכב בדטרויט

עוד ועוד חברות נכנסות לתחום ייצור כלי רכב חשמליים-היברידיים, חלקן עושות הסבות לרכבי שטח וטנדרים מגודלים

 

השילוב של רכב מונע בחשמל המצויד גם במנוע בעירה פנימית שמשמש כמטען מצברים, הולך וצובר תאוצה. אם ראינו בהתחלה את הקומבינציה הזו רק בכלי רכב קטנים, עכשיו אפשר לפגוש אותה כמעט בכל סיגמנט, כולל טנדרים ורכבי שטח אמריקאים גדולים. בתערוכת הרכב הקרובה בדטרויט נראה את אחת הסנוניות הראשונות בתחום, חברת Via Motors.

 

רכבת הכוח של ויאה עובדת בצורה דומה לזו של השברולט וולט. מנוע חשמלי המספק כ-400 כ''ס מחובר ישירות לגל הינע המעביר את הכוח לגלגלים האחוריים. אל המנוע מחוברת תיבת העברה קונבנציונלית לטובת הנעה 4X4. בחרטום שוכן מנוע בנזין ''קטן'' (במונחים אמריקאים כמובן...), V-6 בנפח 4300 סמ''ק, המפעיל גנרטור המטעין את המצברים בעת הצורך.

סילברדו חשמלי של VIA

סילברדו חשמלי של VIAסילברדו חשמלי של VIA

לטענת ויאה, כל הקומפלקס הזה חסכוני להפליא למי שנוסע לטווחים קצרים יחסית, עד 150 ק''מ ביום, בעיקר בנסיעה עירונית. בנתונים כאלה, הרכב ייסע כ-40 ק''מ על כל ליטר בנזין, מתוכם כ-65 ק''מ על המצברים בלבד, עד שיתרוקנו והגנרטור ייכנס לפעולה. ניתן כמובן לטעון את המצברים גם מרשת החשמל הביתית ואפילו להשתמש ברכב כגנרטור נייד באתרי בנייה או כשיוצאים לקמפינג...
ויאה בונה כרגע את כלי הרכב שלה על פלטפורמות של GM (סילברדו, טאהו וסוואנה) וגייסה לשורותיה את בוב לוץ – מי שנחשב לאבי הוולט – המכהן כיו''ר מועצת המנהלים של החברה. לוץ יהיה זה שיציג את הרכב החדש בתערוכה בדטרויט.
בעתיד, אומרים בויאה, אפשר יהיה להתקין את המערכת שלהם בכל רכב קיים, מכל תוצרת שהיא.       
חברה נוספת שתגיע לדטריוט עם רכב שטח חשמלי היא AMP, המסבה את דגמי הגרנד צ'ירוקי של גי'פ להנעה כל-חשמלית. לגרנד המוסב יש טווח נסיעה של כ-160 ק''מ עד שהמצברים מתרוקנים ונזקקים לטעינה מחודשת. לטענת החברה, בקרוב תחול פריצת דרך בתחום המצברים, שתאפשר טווחי נסיעה גדולים בהרבה.

ההבדלים שבין מכוניות היברידות וחשמליות

מבחן דרכים לפיג'ו 3008 היברידי 4X4 

כך פועלת המערכת של ויאה

תגובות

0 תגובות