שטח 4X4 > כתבות > ספורט מוטורי

דקאר 2012: איריס סגל מדווחת מהבית על הצוות בדקאר

יום בחמ''ל - יום ד', 4/1, סטייג' 4 המסלול של היום, מ- San Juan ל- Chilecito הינו קשה במיוחד. הרי האנדים. השטח הררי גבוה ואכזרי.
כתבה: איריס סגל

ההעפלה לנקודה 2 היא קשה ביותר: תלולה מאוד, מהירה ועלולה לגרום למחלת גבהים. אמנם ציידנו אותם בבלון חמצן, אבל לא ניתן לקחת אותו ברכב ולכן הם יצטרכו לשים לב אחד לשני ולהיות מודעים לתופעות שעלולות לקרות כמו: כאבי ראש, עצבנות וחולשה.   אני מקווה שלא יהיה צורך בהחלפת גלגל בגבהים האלו, משימה פשוטה כזו הופכת לכמעט בלתי אפשרית כשהאוויר דל בחמצן. הם גם יהיו צריכים להיות מספיק מפוקסים כשהם יגיעו למחנה כדי לקחת 'שלוק' מבלון החמצן – אם אכן יהיה צורך בכך. לא נשכח גם את הקושי הרב של המנוע שזקוק בעצמו לחמצן לשם תהליך הבעירה.

 

בחמ"ל של איריס

 

17:15 – הצוות הוזנק (במיקום 42) והמתח בחמ''ל עולה: הריכוז גובר, תקינות הטלפונים נבדקת שוב והם מחוברים למטענים. רשימת הטלפונים ההכרחיים מונחת לפני (של המתחרים, של טל וגלעד, של ההולנדים במשאית (שלא מדברים אף מילה אנגלית) ושל המתחרים ההולנדים (שדווקא כן מדברים אנגלית). אני בודקת שדורה, החברה ההולנדית מהמושב השכן, בבית (למקרה שאזדקק לתקשורת עם המשאית חס וחלילה).   אי אפשר לתת לחוסר שימת לב קטנה לגרום לקצר בתקשורת. אני נכנסת לכוננות עליונה.
למדתי את השטח, סימנתי את המסלול גם במפה הגדולה שתלויה על הקיר והמחשב פתוח במספר ערוצים:

האתר הרשמי של הראלי – לבדיקת ההתקדמות של הרכבים על-מנת לחשב זמנים ממוצעים של המעבר מנקודה לנקודה וע''י כך להעריך את זמן ההגעה של הצוות שלנו.
מעקב אחרי התקדמות הצוות שלנו.
דוא''ל – מוכנה עם תשובות לשואלים.
אתר הצוות – לבדיקת הפייסבוק ועדכונו במידת הצורך.

לאחר ההזנקה לנקודה 1 – אני מתפנה (לשם הרגעת המתח) להכנת רשימה של המחנות שיהיו בצ'ילה עבור השגרירות שלנו שם. הזמנתי אותם להגיע לעודד עם דגל ישראל (כן, אני יודעת שעכשיו לא כל כך אוהבים אותנו שם בלשון המעטה...).   הופ – הצוות שלנו עבר את WP1 כשהוא משפר למיקום 37. 
18:50 –
לפי החישובים שלי הם אמורים להגיע בערך בעוד 10 דקות לנקודה 2, אם הכל ילך כשורה. רק שהמנוע לא יכבה (זוכרים? התקלה שעדיין לא אותרה...).
18:52 – עברו את נקודה 2 במיקום 33.
הם עכשיו במדרון התלול מדי בדרכן לנקודה 3 אשר מייד אחריה יש תחנת תדלוק.

 

המתח בחמ"ל ממשיך

 

אני לא יכולה שלא לפרגן לצוות ההולנדי (464) – השותפים שלנו במשאית, אשר נתקעו קשות כבר בתחילת הספיישל של היום הראשון, הגיעו רק למחרת בבוקר והוזנקו אחרונים. הם לאט-לאט, אך בהתמדה, משפרים עמדה מסטייג' לסטייג' והנה היום הם כבר הגיעו לנקודה 1 במקום 113 מתוך 140 רכבים שהוזנקו. כל הכבוד להם.
19:17 – איזה מתח. ניראה לי שעקפו אותם.
19:20 – הנשימה חוזרת אלי: הם הגיעו לנקודה 3. מספרם 32.
בטח הם יעצרו לתדלק עוד מעט (איזה חוסר אחריות, שכחתי לשאול את הלל אם הם יצאו עם מיכל דלק מלא... התקלה הזאת  ממש מפריעה לי לחישובים).
19:31 – 14 רכבים הגיעו עד עכשיו לנקודה 4.
אני מנסה להשיג את טל זוהר לברר באיזה אזור הוא וגלעד ממוקמים. לא מצליחה. שולחת לשניהם SMS עם הדיווחים לגבי ההתקדמות גם כדי לבשר להם וגם כדי לגרות את בלוטות ההתרגשות ואז אולי טל יתפנה להתקשר אלי בלווייני. הטלפונים מצלצלים מאנשים טובים באמצע האינטרנט שמפרגנים על ההתקדמות. איזה כייף.
משהו מוזר קורה: פעם הם מופיעים במספר 32 ופעם במספר 33 ואז שוב 32. אני לא מבינה מה קורה, הרי זו מדידת זמנים של מי שעבר נקודה מסוימת ולא שקלול של האוברול... אני לא מבינה. אבל גם 33 זה מצויין בשבילי.

 

כל דקה עדכון

 

19:42 – עוד 10 עד 15 דקות הם צריכים להגיע לנקודה 4 (לעניות דעתי הבלתי קובעת), הבעיה שאם הם מתדלקים והם צריכים לשם כך לכבות את המנוע, יכולה להיות להם בעיה עם ההנעה ואז יתכן שהם יצטרכו להמתין 20-30 דקות עד להתקררות מוחלטת של המנוע כדי להניעו שנית. שלא נדע.
20:00 – המיקום שלהם עדיין משתנה מ- 33 ל- 32 וחוזר חלילה.
20:08 – רק 26 רכבים עברו עד כה את נקודה 4. אני חושבת שאולי נוצר תור בנקודת התדלוק.
20:10זהו. עברו את נקודה 4 ומספרם 29.
20:36
– מקום 42. מעניין מה קרה שם. 20 רכבים עברו את נקודה 5 ו- 6 את נקודה 6. שוב הם ממוקמים במספר 31.
20:46 – טל מתקשר. הוא שואל מה נשמע ואומר לי שנראה לו שהם אמורים כל רגע לעבור את נקודה 2!!!
תיקנתי אותו ובישרתי לו שהם עברו את נקודה 4 במספר 31. הוא התרגש מאד, פרץ בצחוק ולא יכול היה להפסיק לצחוק. הוא אמר שניראה לו שהוא עומד לזכות בהתערבות...

 

הצוות מסיים את היום במקום 28

 

ההולנדים עברו את נקודה 3 ושיפרו למספר 106. כל הכבוד. אני רושמת על פתק: 'לא לשכוח לסמס להם פרגון בסוף היום'. מגיע להם. 20:54 – יש שם קרבות עזים. שוב הם ירדו ל- 33. ומייד עלו שוב ל- 31.
21:08 – הגיעו לנקודה 5. המיקום 31.
פטרהאנסל – סיים את הסטייג' ראשון.
21:22 – לנקודה 6 הגיעו עד כה 24 רכבים. אנחנו מחכים לחמשת הבאים.
21:30 – עדיין רק 24 רכבים עברו את 6. 16 סיימו. השטח סלעי וקשה מאד. ההתקדמות איטית. יש קצת לחץ כאן בחדר. מה קורה? איך זה שלא רשומים רכבים נוספים בנקודה 6. אל-עטייה תקוע 40 ק''מ מהסיום. והוא עם האמר. אני משתגעת. מה קורה? מה יכול להיות שיש איזו תקלה בשטח? לא מסתדר לי בהיגיון שעברו 20 דקות בלי שאף רכב נוסף עובר את נקודה 6.
21:46 – הם לא מופיעים בדיאגרמה ( מה שהטעה אותי) אבל בשקט-בשקט, בלי ששמתי לב, הם עברו את נקודה 6 במקום 27! ועכשיו זה השתנה ל- 28. לא נורא.
21:23 – 25 הגיעו לסיום מה שאומר שעוד 3 נוספים (בערך) וסיימנו את היום.
אל-עטיה סיים במקום 18.
22:12 – סיימו במקום 28. איזה גדולים! איזה נחת!! היה שווה כל המתח הזה.
עכשיו לא נותר אלא לחכות לטלפון מהם וסוגרים את החמ''ל עד מחר.

תגובות

1 תגובות

1

אורח/ת

05 בינואר 2012 ב 13:36

מחזיקים להם אצבעות

איזה התרגשות איריס, תמונה מוכרת משהו ובכל זאת זה גואה. המון בהצלחה, וד"ש לכולם