ה-X5 עובר מתיחת פנים קלה של אמצע החיים כדי להמשיך להילחם באריות היוקרה.
31/01/12
זו הייתה התחושה בנסיעת המבחן ב-X5 שנערכה בגשם שוטף, יום אחרי הצילומים היבשים לחלוטין. המגבים במהירות הגבוהה ביותר מנסים לפנות את טיפות המים הגדולות שיורדות ללא הרף, בכמויות שהן על גבול המוזר.
פה ושם נתקלים בשלולית גדולה על הכביש בזכות ניקוז לא קיים, מה שעלול להפתיע את הנהג וגורם לצמיגים להעלות גלים אדירים של מים לצדדים.
ובפנים – דממה, שקט ותחושת ביטחון ואחיזה כאילו אנחנו נוהגים בכביש ישר ויבש, שנסלל אתמול.
בעודי חושב עד כמה זה מרשים, המאזדה 626 שנסעה לפני פצחה במחול מרשים באחד הסיבובים, שנגמר אחרי סיבוב מלא במהירות אפסית, בפגוש שבור ובסימן נוסף בגדר הבטון המצולקת (בגלל שיפוע הפוך ויש לשער שצמיגים במצב לא מדהים). בדיקה קצרה הראתה שהנהג בהלם אבל בסדר, ואנו ממשיכים לדרכנו.
ה-X5 עבר מתיחת פנים קלה כבר בשנה שעברה. ב.מ.וו ניצלו את העדכון להחלפת תיבת ההילוכים לכזו עם שמונה יחסי העברה ולעדכוני מנועים קלים בחלק מהגרסאות. השינויים העיצוביים כל כך קלים שצריך השוואה ישירה כדי לזהות את העדכונים – פגוש קצת שונה, נגיעה פה ונגיעה שם, לא יותר.
חובבי הז'אנר יתלהבו מפנסי האנג'ל אייז (העיגולים בפנס) שעכשיו הם בלבן בוהק במקום סתם אור רגיל. בכל מקרה, אם אהבתם את ה-X5 לפני העדכון, תאהבו גם את זה, ואם לא... אנחנו התרשמנו לחיוב בסה''כ – הוא מרשים והעדכון הצליח לגרום לו להראות קצת פחות מגושם, למרות שמדובר ברכב גדול. מאוד.
רכב המבחן הוא גרסת הכניסה של מנוע הדיזל – xDrive30d. בתמורה ל-540,000 שקלים תקבלו מנוע דיזל בנפח 3.0 ל' המספק 245 כ''ס ו-55.1 קג''מ, אבזור פנימי נאה הכולל ריפודי עור, בקרת אקלים ושיוט, בלוטות', חיישני חניה, חישוקי ''18, גג פנורמי ועוד כמה דברים קטנים. לא רע.
ברכב ההדגמה הוסיפו, בין השאר, חישוקי ''19, דלתות וואקום, כיסאות ספורט, מערכת קול משודרגת, פנסי קסנון, וילונות צד אחוריים ומצלמות חניה – והתוספות בתמורה לכ-100 אלף שקלים נוספים. בנושא הזה נציין לחיוב את מערך המצלמות המספק מראה של מעוף ציפור על המכונית, שמאפשר כניסה קלה גם לחניות צפופות או סתם עזרה בתמרון עירוני יצירתי, גם צמד מצלמות הצד בקצה הפגוש הקדמי, עובדות מצוין.
תא הנוסעים
תא הנוסעים מאוד נאה, שילוב הצבעים נכון והעיצוב מינימליסטי-אלגנטי. איכות ההרכבה מצוינת ואיכות החומרים טובה, אבל לא בכל מקום, כך שפה ושם כן יש פלסטיק שנראה טוב אבל מרגיש קצת פשוט.
בכל הקשור למרחב, ה-X5 מרווח מאוד מלפנים ומאחור, כצפוי, אבל חלק מהבוחנים טענו שהמושב ממש לא-נוח, בעוד אחרים הסתפקו ב''פחות נעים לאורך זמן''. בניגוד לכך, אפשר לשבת בנוחות סבירה גם במושב האמצעי מאחור, למרות שהוא מעט נוקשה יותר מאלו שלצידיו, ושני אנשים ישבו מאחור בנוחות רבה. תא המטען
תא המטען נפתח חשמלית (סטנדרטי) ובגרסת החמישה מושבים הוא גדול מאוד, ועם תא נוסף, מגודל גם הוא, מתחת לרצפה.
שפע המקום מזכיר את האופציה לשבעה מושבים הקיימת בדגם בתוספת תשלום
בניגוד לקטגוריה הקטנה יותר, כאן מנועי סולר מקובלים ונפוצים – וכצפוי, היחידה של ב.מ.וו מלוטשת ומרשימה. הנתונים על הנייר נאים – 245 כ''ס ב-4000 סל''ד ו-55.1 קג''מ הזמינים ב-1750-3000 סל''ד, והכוח עובר לארבעת הגלגלים דרך תיבת הילוכים בעלת שמונה יחסי העברה. 100 קמ''ש מושגים ב-6.6 ש' בדרך ל-236 קמ''ש מרביים. בעמידה צליל הדיזל מטרטר מדי בתא הנוסעים – אבל זו בערך התלונה היחידה כלפי המנוע. המנוע מייצר דחף נאה מיד עם הלחיצה על הדוושה, אבל תוך שניה וחצי הדחף הופך מ''נאה'' ל''חזק'', חזק מספיק כדי להדביק את ראשכם למשענת, וזה במכונית ששוקלת מעל שני טון. הכוח זמין ושופע, ויחד עם תיבת ההילוכים הזריזה המעבר משיוט נינוח במאה לעקיפה חלק ומהיר. בתור בונוס המנוע גם מייצר צליל גרוני ועמוק בהאצות, משל היה V8 אמריקאי ולא שש-בטור גרמני לוגם סולר.
מצב הספורט בתיבה עובד מצוין ומחדד מעט את התגובות, אם כי גם במצב הרגיל היא לא בדיוק פלגמטית, ונראה שלעיתים אף ששה-מדי להוריד הילוך.
במפתיע, הביצועים מגיעים יחד עם צריכת דלק טובה, ולא על חשבונה – 10 ק''מ לליטר אכל אצלנו הבווארי, בעיקר על כבישים בין עירוניים, ובשיוט רגוע על 120 קמ''ש אף רשם 12.5 ק''מ לכל ליטר. לא אהבנו את התנהגות הכביש של הדור השני של ה-X5 כשהוצג, ולכן שמחנו לגלות כי ב.מ.וו חזרה לדרך הישר בדרכים מעוקלות. היא לא מכונית ספורט, ואם תגזימו תגיב בתת היגוי ותפגין מחסור בריסון. אבל כל זמן שזוכרים את ההקשר, ניתן לנהוג בה מהר בביטחון. זוויות הגלגול מתונות, המנוע המצוין עוזר וההגה עם משקל כבד ונכון מוסיף לאווירה הנכונה. גם הבלמים הרשימו עם כוח עצירה בשרני. מצד שני, יש בקטגוריה היום לא מעט כלים דינאמיים, ונראה לנו שביכולת הדינאמית נטו ה-X5 יתקשה להתמודד מול כלים חדים יותר כמו הקאיין דיזל.
בכביש המשובש המצב מורכב יותר. בעיר הוא מקבל ציון ממוצע בלבד, כאשר פה ושם הוא מתרסק בצורה לא ממש נעימה.
מחוץ לעיר המצב משתפר על שיבושים גדולים עם ריסון טוב של הגוף, אבל על רצף שיבושים חדים, מהסוג שפוגשים פה ושם בכבישים רגילים לגמרי, הוא פשוט הולך לאיבוד ומתחיל לקפץ ולהקפיץ את הנוסעים ברכב ברמה לא ראויה לרכב במחיר כזה.
בשבילים הביקורת על הנוחות – והמחמאות ליכולת הדינאמית – זהה. בקרת המשיכה אומנם לא תמיד עושה את עבודתה נאמנה, ופה ושם הגלגלים הסתחררו קצת יותר מדי בזינוק, אבל לא נראה לנו שתיתקעו.
יותר משבילים לא העזנו לנסות איתו, הוא משדר בבירור שזה לא הקטע שלו – וחשבון הבנק שלנו משדר שכדאי לנו להקשיב לו ולא להגזים. מה שגורם לבקרת הירידה במורד להראות קצת מיותרת – אבל לטיולי שבילים רגועים הוא מסוגל בהחלט.
ה-X5 לאחר מתיחת הפנים הוא כלי מאוד מרשים. רמת הביצוע גבוהה, יחידת ההנעה מעולה, עם שפע מרשים של כוח לצד צריכת דלק נמוכה ורק הרעש בסרק מונע ממנה לקבל ציון מושלם.
תא הנוסעים נעים ומרווח (עם ההערה ההיא למושב הנהג), והמכונית נראית טוב. אבל – תמיד יש ''אבל'', והפעם זה ''אבל'' משמעותי – קשה לנו לקבל את הנטיה של ה-X5 לשדר בפס רחב שיבושים בכביש. זה פשוט לא מקובל עלינו במכונית של חצי מיליון שקלים ויותר. וחבל, כי עם נוחות נסיעה טובה יותר, זו הייתה פשוט מכונית מעולה, גם אם יקרה.
מנוע:
אינציקלושטח: ב.מ.וו BMW
2 תגובות
1
oron
01 בפברואר 2012 ב 08:19
האם האתר איבד את דרכו?
באמת?
קיבלתם הזדמנות לנהוג על רכב יוקרה אז קפצתם עליה??
היכן הנגיעה לשטח ? מה קשור רכב כזה ומבחן כזה לאתר 4X4
ההרגשה היא שניצלתם את הבמה כדי להנות על חשבון הקוראים {אתם מספקים פרסום חינם בכתבה - בעוד והנגיעה לקוראים היא אפסית }
חבל שזה ככה
2
Ogash Ofer
01 בפברואר 2012 ב 09:37
אפשר בשבילים...
לא כולם אוכלי סלעים ומטפסי מעלות.
אפשר ליהנות משטח גם בשבילים ברכב מפנק, גם לתת בגז עם אופנוע וגם למצוא את הדרך על הסלעים.
יש הכול (ועוד הרבה) ואפשר (ורצוי) ליהנות מכל העולמות.
תגובות