קבוצת פיאט-קרייזלר בודקת אפשרות לייצר דגמי ג'יפ שונים גם בסין
מאת: עופר אדר
01/02/12
יחסית לחברות אחרות, ג'יפ מגיעה לסין באיחור, אבל באופן אירוני, היא היתה החברה הזרה הראשונה שמכוניותיה נבנו בסין: בשנת 1984 חתמה חברת אמריקן מוטורס, שהיתה אז הבעלים של ג'יפ, על הסכם לבניית הצ'ירוקי בסין. הסכם זה החזיק מעמד שלוש שנים בלבד, עד שקרייזלר רכשה את החברה. היום החדירה לשוק הסיני קשה הרבה יותר. הממשלה – ששולטת ביד ברזל בכלכלה – בררנית יותר באישור הסכמים לשיתופי פעולה, כשהמטרה, בניגוד לשנים הראשונות בהן נפתח השוק הסיני למערב, היא איכות ולא כמות.
למותג ג'יפ יש נוכחות די מזערית בשלב זה בסין, עם מכירות של כ-22 אלף כלי רכב בשנת 2011 (מתוך 16.6 מיליון כלי רכב שנמכרו בסין בשנה זו!). הקמה של מפעל מקומי שייתמך במערך שיווק ראוי בוודאי תעזור להגדיל את הכמות הזו בצורה משמעותית. בהמשך, לא שוללים בפיאט-קרייזלר את האפשרות שסין תהיה מרכז הייצור שלהם לכל המזרח, וזה אולי יכלול גם אותנו.
0 תגובות
תגובות