שטח 4X4 > כתבות > ספורט מוטורי

ליגת אופנועי האנדורו סבב מס' 5 אשדוד Riders on the storm

רוכבי ליגת האנדורו הישראלית לא וויתרו על שבת חורפית בשטח וטוב שכך.
מזג האוויר לקח אוויר לכמה שעות ואנחנו קיבלנו הצגה ברמה גבוהה.

יוני לוי

יוני לוייוני לוי

ארבעים ואחת שנים חלפו מאז שהושמע לראשונה השיר הזה של להקת הדלתות. ביום שישי בלילה, הקפידו רוב תחנות הרדיו לשדר אותו ולהזכיר לכולם כמה כדאי לשקוע עמוק תחת שמיכת הפוך ולהאזין לקולות הרוח העזה שנושבת מחוץ לבית.
בירור קצר עם וותיקי רוכבי האנדורו, העלה כי שלוש שנים חלפו מאז שנערך בפעם האחרונה מרוץ בשיטת ספיישל טסט בחולות.
הליגה אשר הדירה את גלגליה משטחי החולות של אשדוד או פלמחים בעונות האחרונות, חזרה בשבת ה 18.2.12 לאזור אשדוד למרות כל התחזיות על מזג אוויר סוער.

ההכנות למרוץ

ההכנות למרוץ ההכנות למרוץ ההכנות למרוץ ההכנות למרוץ ההכנות למרוץ ההכנות למרוץ ההכנות למרוץ ההכנות למרוץ ההכנות למרוץ ההכנות למרוץ ההכנות למרוץ ההכנות למרוץ ההכנות למרוץ ההכנות למרוץ ההכנות למרוץ ההכנות למרוץ

56 רוכבים עשו את הדרך דרומה והגיעו למאהל הכינוס. אנשי חברת באחה ישראל היו שם כבר בליל שישי ונאבקו ברוח ובקור בעת שסימנו את המסלול המיוחד שנמתח לאורך של כארבעה ק''מ.
סרטי הסימון התנפנפו ואיימו להתנתק מהיתדות וכל האנשים שבאו בשבת בבוקר תהו כמה זמן יעבור עד שמשב רוח חזק יעיף את הכול ויחשוף את האנשים לגשם שאיים להגיע. אבל עד למעמד הפודיום, הכול החזיק מעמד, הכול תפקד כהלכה ואפילו קיבלנו מרוץ אופנועים משובח.

הזנקה למרוץ

קטגוריה מקצועית E1 – או מיה!

בחלוף ארבעה מרוצים מפתיחת העונה, אפשר לומר כמעט בוודאות גמורה שדן מיה בדרכו הבטוחה לתואר האליפות. בשישי בערב הוא פרסם סטטוס בפייסבוק שקורא לעזרה בחיפוש אחרי טרמפ למרוץ, אבל בשבת בבוקר הצוות של משפחת מיה היה שם באוהל של GAS GAS ואבא שמריה לא שכח את הטרמוס עם הקפה. הכול כרגיל.
מיה סידר לעצמו חיים קלים מאז שעבר לרכוב על ה-EC250F הספרדי. הוא אוהב את האופנוע הזה ונראה שהאופנוע לא נשאר אדיש ומחזיר לו אהבה בזמנים מהירים שהעניקו לו את הניצחון אבל גם שמו אותו בשלישייה הראשונה בדירוג הכולל של המרוץ אחרי שני רוכבים מהירים במיוחד מקטגוריה E2.
בר נוב, גם הוא על האופנוע הספרדי אך בגרסת SD, הפגין את אחד המרוצים הטובים שלו מעולם וסוף כל סוף חזר אל הפודיום.

דן מיה

דן מיהדן מיה

התשוקה העזה שלו למהירות והישגים, באה לידי ביטוי בזמנים הנפלאים שהוא קבע במהלך המאבק עם אורן חסון שרכב על KTM 250F. חסון, שנמצא בעונה יוצאת מגדר הרגיל מבחינתו, קיבל את האופנוע של אחיו, גל, למרוץ הזה והצליח להסתדר עם מה שיש ולהיאבק על המקום השני בפודיום.
אורן אמנם היה במקום השני בהקפה הראשונה, אך בהמשך הקצב מעט ירד ובר נוב קיזז את הפער והפך את הקערה על פיה וזכה במקום השני בסופו של דבר.
מבט אל חמשת הרוכבים האחרים בקטגוריה, מראה עד כמה שהיא טובה, איכותית וחזקה. אוריה כרמלי, עפרי שטראוס, דן כרמל, עפר קלגרד ותובל דובדבני סיימו במקומות 4-8 אחרי שבצעו את כל ההקפות ואילו הרוכב האחרון היה תומר מזור שפרש אחרי הקפה אחת.

בר נוב

בר נובבר נוב

קטגוריה מקצועית E2 – לוי מנצח על קו הסיום

פגשתי את יונתן לוי לפני הזינוק וראיתי את השינוי הפיזי שהוא עבר בעת האחרונה. ''העיניים שלך לא מטעות אותך, הורדתי עשרה ק''ג ממשקל גופי בעקבות האימונים הרבים שאני עובר בשחייה, רכיבת אופניים ורכיבת אופנועים'' הסביר לי יונתן. ''חודש מרץ יהיה לחוץ וקשה עבורי,עם תחרויות אנדורו ומוטוקרוס מקומיות, נסיעות לאיטליה להכנת האופנוע שלי לקראת המרוצים הראשונים באליפות העולם WEC בצ'ילה וארגנטינה וכמובן המרוצים החשובים עצמם שבהם ארכוב בקבוצת הוסקווארנה''
בשבוע האחרון קיבל לוי הכרה חשובה נוספת לאחר שנבחר לייצג את מ.מ.ס.י שהיא נציגת הפדרציה העולמית לספורט מוטורי דו-גלגלי.
האופנוע התקשט במדבקות הנכונות וגם יונתן עצמו הצטרף והפך לפרזנטור של מ.מ.ס.י במאבק נגד תאונות הדרכים כחלק מפרויקט Road Safety  העולמי.

זיו כרמי

זיו כרמיזיו כרמי

המחשבה על כך שיונתן לא ירצה לסכן את עצמו חלפה בראשי. שמעתי אותו אומר את זה בעבר, לפני כמה שנים, כאשר הוא התכונן למרוצי ה-Six Days.
הביצועים על המסלול באשדוד הראו כי לוי לא נתן לעצמו הנחות ולמען האמת, הייתה לו סיבה טובה שנקראת זיו כרמי.
אם מסתכלים לאחור על המרוץ מזווית הראיה של יונתן, זה דווקא הועיל עד מאוד שזיו כרמי הגיע במיטבו לדחק אותו למגבלות.
השניים רכבו בקצב זהה לגמרי בהקפות הראשונות כאשר עשיריות בודדות מפרידות בין אופנוע Husqvarna TE310  של לוי לבין ה-KTM EXC350F של כרמי.
הדרמה במאבק בין שניהם הגיעה לקראת הסיום לאחר שיונתן איבד שניות יקרות בהקפה החמישית אך הוא התאושש במהירות בידיעה שהפער שצבר במהלך המרוץ היה קטן מאוד והוא הזדרז לשוב למושב של האופנוע ומנע מכרמי להפוך את התוצאה ולעלות ליתרון.
כרמי הריח את האפשרות ודחק עד לקצה גבול היכולת שלו (עקב פציעה בגב) ושל האופנוע. אך זה הספיק רק על מנת להתקרב מרחק נגיעה ולא יותר.

נתנאל זיו, הרוכב האלגנטי והצנוע של קבוצת עפר אבניר עם אפריליה RXV450 עוסק גם הוא בשיפור היכולות הספורטיביות שלו במטרה להתקדם לזירה העולמית בגיל המתאים ולא לאחר את הרכבת.
''לקחתי מאמן אישי שעובד איתי על תוכנית אימון שכוללת ענפי ספורט יחידניים ותובעניים. זאת הסיבה שאני בכושר גופני טוב ומכין את עצמי גם מבחינה מנטאלית להמשך. כיום אני בן 22 וחושב שזה הרגע לפרוץ קדימה ולכן אני משקיע ועובד קשה. אני מקריב המון מהחיים האישים לטובת הקידום בספורט הרכיבה על אופנועים'' סיפר לי נתנאל לפני הזינוק.
נתנאל שמר על טווח משני הרוכבים שלפניו בתקווה שההתכתשות הספורטיבית ביניהם תיפול לידיו כפרי בשל אך זה לא קרה. בהקפה האחרונה הוא הוריד מעט מהקצב והבטיח לעצמו את המקום השלישי בפודיום עם יתרון גדול על הרוכב שדלק בעקבותיו, אריאל שלי.

נתנאל זיו

נתנאל זיונתנאל זיו

קטגוריה מקצועית E3 – שמש חוזר לעניינים אבל עציוני בשלו

קטגוריה E3 התאפיינה בעונות האחרונות במאבקים צמודים של שלושה רוכבים. הדר עציוני, תומר שמש וגיל קינן. בכל עונה הסתובב גלגל הרולטה והשאלה הייתה על מי מהם הוא ייעצר כאשר במקרים רבים העונה הוכרעה במפגש האחרון בלבד. השנה, הצטרף לשלישיה הזאת, האלוף לשעבר, רוכב מטרו מוטור, שחר סולימני שנותר נאמן לימאהה WR480F ובניגוד לרוכבים הוותיקים במעמדו ובגילו (אוריה כרמלי, עפרי שטראוס) שמתקשים להתמודד מול הדור הצעיר יותר, סולימני גילה מחדש את רוח הקרב שיש בתוכו והוא חוזר אל הפודיום פעם אחר פעם וכך גם במרוץ הזה, בחולות אשדוד.
נתוני הפתיחה השתנו בגלל המעבר של תומר שמש לקבוצת מוטוספורט עם KTM עתיר סמ''ק.

הדר עציוני

הדר עציוניהדר עציוני

תומר, גם הוא אלוף ישראל בעבר, ניסה בתחילת העונה את האופנוע של TM אך השידוך לא עלה יפה מסיבות שונות שחלקן לא קשורות לאופנוע עצמו.
''הרגשתי שזה הזמן לעבור לקבוצת אחרת ואני מרגיש הרבה יותר בבית כאן במוטוספורט'' אמר לי תומר לפני המרוץ הראשון שלו בכתום. התוצאות לא איחרו לבוא. שמש הסתגל מהר לאופנוע והתנחל במקום השני אחרי הדר עציוני מהפתיחה ועד לסיום.
זה השאיר את סולימני במאבק מול גיל קינן, רוכב HusabergTE300 על המקום השלישי בפודיום. קינן הצהיר שהגיע חולה וינסה להפיק את המיטב, אך זה לא הסתייע בידו ואחרי ארבע הקפות, הוא לא הצליח לרדת מתחת לתוצאה של שש דקות להקפה. בסופו של יום, סולימני הביא עוד גביע אחד הביתה, אל מדף הגביעים העמוס שלו.
הדר עציוני דהר ללא מעצורים על ה-KTM EXC300 החדש שלו ניצח בהפרש של 40 שניות אולם תומר שמש קבע את ההקפה המהירה מבין השניים ועצר את השעון על 5:37 דקות בהקפה החמישית.

מתחילים, עממיות וסניורים

מיעוט המשתתפים היחסי במרוץ הזה, איפשר לכמה רוכבים חדשים במתחילים לקבל ביטוי ולטפס על מדרגות הפודיום.   אין ספק כי עבור ינאי ארבר, רוי בוהדנה ועמית גלעד, התוצאה תהווה זריקת מרץ להמשך.
בעממיות ראינו שוב את תומר שפירא ודור עטיה נאבקים ב-E1 כאשר הניצחון הולך אל הראשון מביניהם שממשיך להפגין ניצוצות של רכיבה מהירה וטובה.
מרחיב את הלב לראות את הדור הבא של הליגה בועט כבר כאן ועכשיו. אלון קדר השלים את הפודיום בקטגוריה הזאת.

ינאי ארבר

ינאי ארברינאי ארבר

אותם הדברים שנכתבו על תומר שפירא, מתאימים גם לרן אזולאי שניצח ב-E2 עממית.
תציצו לאחור בארכיון הכתבות כאן של ליגת האנדורו ולא תופתעו לגלות כמה פעמים הוא כבר הוזכר. זה אומר שהבחור טעון בכישרון חיובי ואין לי כבר סבלנות לראות אותו נזרק לבריכה עם המים העמוקים.
יאיר טאוב ויאיר אורן השלימו את הפודיום לצידו של אזולאי.

הצד העצוב של העממיות, הוא קטגוריה E3 שגוועת. אולי יותר נכון מפרפרת את פרפורי גסיסתה.
הפעם היו רק שני רוכבים, אדריס אשמוז שניצח וירון בן יוסף שידע שהמקום השני מובטח לו, אך רכב כמו ספורטאי למופת וסיים את כל חמש ההקפות.
זאב שליו בלט בהיעדרו מהמסלול בגלל תקלת אופנוע ערב המרוץ, אולם מכאן הקריאה לעמותת האנדורו לנסות להיות יצירתיים ולשמר את הקטגוריה.
בסניורים חזינו בניצחון נוסף של נדב לוגסי. אחרי שמצא את מקומו בקטגוריה הזאת, הוא לא חדל מלבקר בראש הפודיום. זוהר גלילי סיים במקום שני ורמי צמח שלישי.

נדב לוגסי

נדב לוגסינדב לוגסי

תוצאות הקטגוריות השונות:

קטגורייה מקצועית E1:
1. דן מיה - gas gas;אבזריון;מישלין;A.S.סוכניות עפולה
2. בר נוב - Red-Bull ; גאס גאס-מוטוטראק; אביזריון;סטאריק אנג'ינירינג;מזור הנדסה
3. אורן חסון - ktm ישראל go ride giant fox dc starik
  קטגורייה מקצועית E2:
1. יוני לוי - קמור רכב-הוסקורנה; קאנין קוויאר; LOGI-X; אגיפ
2. זיו כרמי - קטמ/הוסאברג;מישלין;Midland;אופרוד;טורו-Oneal;אסי ארנסון אימוני כושר;סדנת האלופים של זיו כרמי; אגיפ
3. נתי זיו - אבזריון ; עופר אבניר
  קטגורייה מקצועית E3:
1. הדר עציוני - קטמ ישראל ,אבנוע, אופרוד צפון , דנלופ , אג'יפ
2. תומר שמש - Ktm/Husaberg; סטאריק; מישלין; אופנועית
3. שחר סולימני - מטרו-מוטור; אקסטרים אופנועים
  קטגורייה מתחילים:
1. ינאי ארבר -  GasGas (מוטוטראק)
2. רוי בוהדנה - GASGAS
3. עמית גלעד - אורי ונמרוד ספנות ונדל''ן בע''מ

קטגורייה סניורים:
1. נדב לוגסי - אופרוד צפון דנלופ קטמ ישראל
2. זוהר גלילי - קמור HUSQVARNA אופנועית
3. רמי צמח - גאס גאס
קטגורייה עממית E1:
1. תומר שפירא - GasGas (מוטוטראק) ;אביזריון
2. דור עטיה - A&S סוכנויות עפולה
3. אלירן קדר
קטגורייה עממית E2:
1. רן אזולאי - ד.ל.ב מוטוספורט; צמיגי מישליין
2. יאיר טאוב - שייקה שייקה
3. יאיר אורן - יאיר תעשיות
קטגורייה עממית E3:
1. אדריס אשמוז - מוטוטראק gasgas אופרוד צפוןROCK OIL
2. ירון בן יוסף - אבזריון.מוטוטסט.ווילי אופנועים

לתמונות נוספות מהמרוץ - עברו לדף הבא >>>

 

תמונות מהפודיום

תמונות מהפודיום תמונות מהפודיום תמונות מהפודיום תמונות מהפודיום תמונות מהפודיום תמונות מהפודיום תמונות מהפודיום תמונות מהפודיום תמונות מהפודיום תמונות מהפודיום תמונות מהפודיום תמונות מהפודיום

קישורים ועדכונים

לאלבום התמונות המלא שצילם קובי קרין - הקליקו כאן   לתמונות נוספות שהעלנו בגלרייה של אתר השטח - הקליקו כאן לעדכונים ותאריכי המירוצים הבאים - כנסו לשרשור העדכונים בפורום אופנועים של אתר השטח - קישור

תגובות

4 תגובות

1

Ogash Ofer

19 בפברואר 2012 ב 17:49

תודה לקובי על התמונות ולבועז על הכתבה

תענוג של סיקור!

2

אורח/ת

19 בפברואר 2012 ב 18:42

כתבה פצצה וצילומים מעולים. תודה

3

אורח/ת

19 בפברואר 2012 ב 21:04

אין על יוני. מספר אחד.

כתבה יפה עם תמונות יפות מאוד.

4

אורח/ת

20 בפברואר 2012 ב 08:31

גברים אחד אחד

נהניתי מאוד מהכתבה. קודם כל אני באמת מסכים עם בועז שכל מי שיצא מוקדם בבוקר בשבת הוא גיבור ואם זה לרכב על אופנוע שטח אז הוא סופר גיבור. כולם שם גברים אחד אחד