שטח 4X4 > כתבות > חדשות

ג'יפ ליברטי חדש – עם מנוע חדש

בעוד פחות משנה, בתערוכת הרכב בדטרויט, נפגוש את הדור הבא של הליברטי/צ'ירוקי, עם מנוע פנטה-סטאר מוקטן

אחד המוצרים המשובחים ביותר שיצאו מקווי הייצור של קרייזלר בשנים האחרונות הוא מנוע הפנטה-סטאר (Pentastar), מנוע בנזין בתצורת  V-6 בנפח 3.6 ליטר המספק למעלה מ-280 כ''ס ויותר מ-35 קג''מ. את המנוע הזה, שייצורו חצה כבר את קו מיליון היחידות (שנה וחצי בלבד לאחר תחילת הייצור), תמצאו בחרטום של לא פחות מ-11 דגמים של הקונצרן, החל ברכבי נוסעים, דרך רכבי שטח שונים וכלה בטנדרים מחטיבת ראם.

הליברטי היוצא על קו הייצור. בקרוב המחליף

הליברטי היוצא על קו הייצור. בקרוב המחליףהליברטי היוצא על קו הייצור. בקרוב המחליף

עם התקרבות המועד שבו אמור מחליפו של ג'יפ הליברטי/צ'ירוקי להגיע לשוק (ההצגה הרשמית הראשונה שלו מתוכננת לתערוכת הרכב בדטרויט בינואר 2013), החלו להישמע קולות על כך שהוא יגיע עם מנוע חדש שיתבסס על הפנטה-סטאר, אבל עם נפח מוקטן של  3.2 ליטר. המנוע ישודך לתיבת הילוכים אוטומטית חדשה מתוצרת ZF, עם תשע מהירויות. בכל פרמטר, סביר להניח, המנוע החדש יהיה מוצלח יותר מהמנוע הנוכחי של הליברטי, V-6  בנפח 3.7 ליטר, שאם נגדיר זאת בעדינות, לא היה משהו ששווה לדבר עליו...
כרגיל במקרים של שמועות כאלו אין עדיין פרטים טכניים, אך סביר להניח שהקטנת הנפח תושג באמצעות קיצור מהלך הבוכנות ולא על ידי הקטנת קוטר הבוכנות. שינוי כזה הוא פשוט יותר ובעיקר זול יותר עבור היצרן.
על פי הפרסומים עד כה, הליברטי החדש ייבנה על פלטפורמת הדודג' דארט, שהיא בתורה ''נשאלה'' מאחד מדגמי אלפא רומיאו. אותה פלטפורמה תשמש גם את המחליפים של דגמי ג'יפ פטריוט וקומפאס, שגם הם צפויים להגיע לקראת השנה הבאה. שני הדגמים האלה לא זכו להצלחה מרובה אצל אוהדי מותג ג'יפ, שטענו שהם ''רכרוכיים' מדי, מה שהביא את מנכ''ל פיאט-קרייזלר, סרג'יו מרצ'יוני, להכרזה כי ''אלו יהיו ג'יפים בדם, למרות מוצאם מרכב ספורטיבי''.  

תגובות

0 תגובות