שטח 4X4 > כתבות > חדשות

סילברדו מוגז

ג'נרל מוטורס התאימה את מנוע הוורטק להנעה משולבת בנזין-גז והיא מצעי אותו בטנדרים הגדולים שלה. סעו לשלום, הבלון בפנים

החל מהחודש הבא, תתחיל ג'נרל מוטורס לשווק את הטנדרים הגדולים שלה, השברולט סילברדו ואחיו התאוםGMC  סיירה, כשהם מצוידים במנועים היכולים לפעול גם על גז טבעי. מדובר במנועי הוורטק V-8 בנפח 6.0 ליטר, שעברו התאמה להפעלה בגז, בנוסף לבנזין. האופציה הזו תוצע בכל הליין של הטנדרים האלה, ארוכים וקצרים, עם תא נהג בודד או כפול, הנעה 2x4  ו-4x4.
מיכל הגז מותקן בתוך הארגז ותופס חלק משטחו (אבל מי מוטרד מאיבוד שטח מטען כשנוסעים בסילברדו...) כך שמיכל הדלק המקורי נשאר במקומו וטווח הנסיעה המשולב בנזין-גז מגיע לאלף קמ ויותר. המנוע עומד בכל דרישות איכות הסביבה, כולל אלו המחמירות ביותר של מדינת קליפורניה.

מערכת ההנעה בגז היא המילה האחרונה בתחום, כשההתנעה הראשונית בבוקר נעשית על בנזין ולאחר פרק זמן מסוים – התלוי בחום המנוע – מתבצע מעבר אוטומטי להנעה בגז. כשמיכל הגז מתרוקן נעשה מעבר הפוך, מגז לבנזין, גם הוא ללא התערבות הנהג.
אצלנו מתרוצצים סיפורים רבים על מנועים ש''נגמרו'' מהר לאחר הסבה להנעה בגז, אבל ג'נרל מוטורס כנראה בטוחה מאוד במוצר שלה, והיא מעניקה אחריות של שלוש שנים על הרכב כולו ואחריות מוגדלת של חמש שנים על מערכת ההנעה. האופציה של המנוע המשולב מקפיצה את מחירו של הסילברדו ב-11 אלף דולר (בארה''ב כמובן...), אבל לפי נתונים שמסרה החברה התוספת הזו מתקזזת די מהר משום שמחיר הגז שם נמוך משמעותית ממחיר הבנזין, כמו המצב בארץ.
האם הדגמים האלה יגיעו לארץ? עדיין לא ברור. פרישת תחנות התדלוק בגז בארץ דלה יחסית והמדינה לא מעודדת מעבר לכלי רכב מונעים בגז משום שהמס על גז נמוך מהמס על הבנזין וחס וחלילה שהמדינה תאבד הכנסות ממסים...

תגובות

0 תגובות