אופנועים / טרקטורונים > כתבות אופנועים

אופנועים - תערוכת וספות בתל אביב יום שישי 27.4.12

קבוצת עופר אבניר יבואנית פיאג'ו מזמינה את כל בעלי וחובבי הוספות לאירוע מיוחד שייערך ברחבת הסינמטק תל אביב ביום שישי ה- 27.4.12 החל מהשעה 12:00.

אירוע מיוחד בהשתתפות מועדון הוספות הישראלי וכל בעלי הוספות בישראל, האירוע הוא חלק מחודש ''וספה בקולנוע''.
מאה בעלי הוספות הראשונים שיגיעו לאירוע יזכו בחולצה ממותגת מתנת עופר אבניר.
התערוכה עוצבה על ידי הפרופסורים תומאס פאנפאני ופייר מרקו דה סאנטי מאוניברסיטת פיזה עבור קרן פיאג'ו בפונטדרה.
התערוכה כוללת פוסטרים ותמונות מסרטים רבים המספרים על ששים שנים של היסטוריה, סגנון וטעמים משתנים, ואף כוללים גלריה של שחקנים ושחקניות מפורסמים שצולמו כשהם רוכבים על וספה בסרטים ועל הסט: הוספה הייתה ''חברה לנסיעה'' של שמות מפורסמים רבים כמו אורסולה אנדרס, צ'רלטון הסטון, ג'ון וויין, הנרי פונדה, גארי קופר, אנתוני פרקינס, דין מרטין, ז'אן-פול בלמונדו ועוד. לצד הפריטים האומנותיים יועמדו וספות אספנות ווספות מודרניות.
התערוכה פתוחה לקהל הרחב בסינמטק תל אביב בין התאריכים 17.4-2.5.

קצת על הוספה:

הווספה הראשונה בעולם יוצרה בשנת 1946 והייתה למעשה הקטנוע הראשון בעולם. את הוספה תכנן קוראדינו ד'אסניו, שהיה מהנדס אווירונאוטיקה חסר ניסיון בתחום האופנועים.
ב-23 באפריל 1946 יוצרה הווספה הראשונה במפעל ''פיאג'ו''. הותקן בה מנוע שתי פעימות בנפח 98 סמ''ק, והיא הגיעה למהירות מרבית של 60 קמ''ש.
מאז עברו כבר 63 שנה. 20 מיליון וספות יוצרו ונמכרו. הווספה, שהייתה פיתרון תחבורה זול למיליוני אנשים ברחבי העולם – הפכה ל''גיבורת תרבות'' עולמית: היא כיכבה בסרטים ובספרים והייתה לאייקון אופנה ולצעצוע לסלבריטאים.
הווספה הופיעה על המסכים בפעם הראשונה ב-1950, 4 שנים לאחר הולדתה, בסרט האיטלקי של הבמאי לוציאנו אמר ''יום ראשון באוגוסט'', אך היא הפכה לסמל סטאטוס של ממש בעולם בסרט ''חופשה ברומא'' (1953) של הבמאי וויליאם וויילר, בסדרת הסצנות המפורסמת בה אודרי הופבורן וגרגורי פק נוסעים בתנועה של הבירה האיטלקית כשהם רוכבים על וספה 125.

תגובות

0 תגובות