שטח 4X4 > כתבות > חדשות

הניבה עולה שנית?

העיתון ''ידיעות אחרונות'' דיווח השבוע,
כי מסתמנת אפשרות לחידוש ייבוא מכוניות
לאדה לארץ. וזה אומר, כמובן, שגם הניבה
החדשה תגיע לישראל

הניבה עולה שנית?

בשורה טובה לבעלי ניבות: העיתון ''ידיעות אחרונות'' דיווח השבוע, כי מסתמנת אפשרות לחידוש ייבוא מכוניות לאדה לארץ. האם בזאת תיפטר בעיית החלפים? ובהזדמנות זו, בואו ניתן הצצה בניבה החדשה

הניבה עולה שנית?

בשבועות האחרונים מתנהלים מגעים לחידוש יבוא מכוניות הלאדה לישראל - כך דווח השבוע ב''ידיעות אחרונות''. על פי העיתון דורש משרד התחבורה בטחונות מיוחדים מהמפעל ומהיבואן, לאחר שנכווה כבר עם יבוא הלאדות בשנים הקודמות. היבוא הופסק אז באופן פתאומי, מבלי שנותר מלאי חלפים בארץ, ובעלי כלי רכב מתוצרת לאדה נותרו יתומים. על פי הפרסום, היבואן יהיה מי שהיה סוכן לאדה בצפון. מבחינתנו, החלק המעניין בכל הסיפור הוא האפשרות של חידוש מכירת הניבות בארץ. הניבה של היום לא דומה, לפחות מבחינה חיצונית, לניבות המוכרות לנו.

תכנון הדגם האחרון של הניבה, ה-2123, החל כבר בשנת 1992, אבל רק בשנת 1998 הוצג הדגם הראשון בתערוכת המכוניות במוסקבה. הייצור החל לפני כחצי שנה, במספרים קטנים, אבל ייתכן שכניסתה של ג'נרל מוטורס כשותפה במפעל האם תעכב את תחילת הייצור ההמוני.

זהו ג'יפ בעל עיצוב מודרני, יחסית, עם מרכב של חמש דלתות וחמישה מושבים. הדלת החמישית, שעליה מותקן הגלגל הרזרבי, נפתחת הצידה, כפי שמקובל במרבית הג'יפים היום, ולא כלפי מעלה כפי שהיה בדגמים הקודמים. מתחת למכסה המנוע שוכן מנוע בנזין בנפח 1,700 סמ''ק, המספק 79 כ''ס ב-5,000 סל''ד. מערכת ההנעה נשארה אותה מערכת מוכרת: תיבת הילוכים ידנית בעלת חמש מהירויות, הנעה קבועה לכל ארבעת הגלגלים עם דיפרנציאל מרכזי הניתן לנעילה ותיבת העברה עם הילוך כוח. הג'יפ מצוייד בהגה כוח ובחישמולים הכרחיים.

בדף הצהרות כוונות שפרסמו מהנדסי הניבה באינטרנט, נטען שנעשו שיפורים רבים ברכב, במיוחד מבחינת טיב החומרים ואיכות ההרכבה. נעשה מאמץ גדול בעיצוב הפנים, שהיה בעבר ספרטני ביותר, וגם כאן הדגש ניתן לאיכויות.

על פי מקורות באינטרנט, לניבה אופציה לארבעה מנועים נוספים: בנזין 1,800 סמ''ק עם 90 כ''ס ב-5,600 סל''ד; בנזין 2,000 סמ''ק עם 100 כ''ס ב-5,400 סל''ד, אותו מנוע עם טורבו ו-115 כ''ס, והאופציה המעניינת ביותר היא מנוע דיזל בנפח 1,800 סמ''ק המספק 75 כ''ס ב-4,600 סל''ד, ששיא המומנט שלו מושג כבר ב-2,300 סל''ד. על פי אותם מקורות לניבה יש גם דגם של טנדר, עם תא לשני נוסעים וכושר ההעמסה של כחצי טון. הטנדר מוצע כעת רק עם מנוע הבנזין הבסיסי, אך נשקלת אפשרות לשווק אותו גם עם מנוע הדיזל. כיוון שיש סתירות בנתונים בין האתרים השונים, לא ברור אם מדובר בטנדר על בסיס הדגם החדש, או שמדובר בכאלה על בסיס הניבה הישנה, הקיימים גם כדגם ''קבינה וחצי''. המחיר של הניבה החדשה, ברוסיה, עומד על כ-8,000 דולר לצרכן. יש להניח שהמחיר בארץ, לפי נתון זה, ינוע בין 70 ל-80 אלף שקל. נראה לנו, שאם המחיר אכן יהיה בטווחים אלה, צפוייה הסתערות רבתי על היבואן. לא ידוע עדיין איזה דגמים ייובאו לארץ. בכל מקרה, אנחנו מקווים שהתחלת הייבוא תפתור את המחסור בחלקי חילוף לניבות שכבר נוסעות בארץ.

נתונים טכניים (ניבה 1700)

אורך: 3900 מ''מ. רוחב: 1700 מ''מ. גובה: 1640 מ''מ. בסיס גלגלים: 2450 מ''מ. מרווח גחון: 220 מ''מ. משקל עצמי: 1300 ק''ג. משקל מקסימלי: 1750 ק''ג. צריכת דלק ממוצעת: כ-10 ק''מ לליטר. מהירות מקסימלית: 150 קמ''ש. מהירות מאפס למאה: 17 שניות.

תגובות

0 תגובות