שטח 4X4 > כתבות > חדשות

ג'וק מבית רנו

רכב קונספט מרהיב של רנו, שדומה מאוד לג'וק של ניסאן, עומד להפוך לדגם ייצור החל מהשנה הבאה

כבר זמן רב שלא ראינו יצירה מוטורית מעניינת מגיחה מכיוון חברת רנו, שסיפקה בעבר לא מעט כלים מעניינים כמו האספייס, ה-5 טורבו, הטווינגו, הסניק ועוד. הדגמים שהיא מנפקת בשנים האחרונות אינם מספקים ריגושים רבים, למעט מי שרכב חשמלי עושה לו את זה (מיזם הפלואנס החשמלית של אגסי...).
בניגוד לתדמית האפורה, רכבי הקונספט של רנו מעוררי השראה. אחד מהיפים שבהם, ה-Captur, הוצג לפני כשנה בתערוכת הרכב בג'נבה, ועל פי השמועות הוא עומד להפוך לדגם ייצור החל מהשנה הבאה. נכון שקווי הדמיון לג'וק של ניסאן רבים - דגם הקונספט נבנה על הפלטפורמה של הג'וק - וזה לא פלא, כי ניסאן ורנו פועלות בשיתוף פעולה כבר שנים רבות, אבל בכל זאת יש כאן קו עיצובי מרענן ומעניין.

ככל הנראה ייוצרו שני דגמים שיבוססו על הקונספט, אחד שמרני יותר עם חמש דלתות והשני בקווים ספורטיביים עם שלוש דלתות, בדומה לקונספט. בדגם הייצור בוודאי לא נראה את דלתות כנפי השחף וגם לא את הגג הפריק, אבל יש עדיין מספיק דברים טובים שנשמח לראות על הכביש.
דגם הקונספט הוצג בזמנו עם מנוע דיזל בנפח 1.6 ליטר, עם טורבו כפול, שמספק 160 כ''ס עם פליטה נמוכה מאוד של מזהמים – 99 ג'/ק''מ בלבד. הכוח מועבר דרך תיבת הילוכים עם מצמד כפול.
בשלב זה לא נמסרו עדיין פרטים על שיטות ההנעה, אבל סביר להניח שיהיו גרסאות עם הנעה 2X4 וגרסאות עם הנעה בכל הגלגלים. אחד הפרטים המעניינים שככל הנראה יהיו ברכב החדש, הוא דיפרנציאל ננעל מכנית באופן אוטומטי, להעברת כוח שווה לשני גלגלים על אותו סרן.
הדגם החדש עתיד להגיע לשוק לקראת תחילת-אמצע 2014.

תגובות

2 תגובות

1

אורח/ת

12 ביוני 2012 ב 09:08

רעיון חיובי

הגוק של ניסאן ממש מצליח,
לאחרונה קראתי שהוא אחד הגיפים הנמכרים ביותר.

ורנו יודעים לעשות את זה מצויין

נחכה ל2014

2

אורח/ת

14 ביוני 2012 ב 18:06

ללא ספק זאת תהיה הצלחה

הגוק הוא הצלחה מסחררת
ורנו יודעים לעשות נכון את השילובים והקומבינציה!!