כל החורף לא ירדה טיפת גשם. אפילו כשכבר היינו מוכנים נפשית להירטב ולבוסס בבוץ איכזבו העננים והשקעים עקפו את ישראל הצמאה מצפון.
נראה היה שהחורף חיכה להזמנה מיוחדת להמטיר גשם במדוייק על ראשינו והמתין מחוץ למים הטריטוריאליים של ישראל עד לפסח ולמסע הניווט של צוקר/זלצר שהתקיים מייד אחרי החג הראשון.
מאת: אבי רפאלוב
29/07/00
לנקודת המפגש בסמוך לקיבוץ בית-אלפא הגיע ערב-רב של ג'יפאים, טנדרים כפולי הנעה, אופנועי-שטח וטרקטורונים. לא נעדר מקומם של הבאגים למיניהם, חלקם מצויידים במנועי פולקסוואגן מקוררי אוויר וחלקם על בסיס מערכות הנעה של סובארו. שני כלים יוצאי דופן הם ה''זיבאר'' שדפק הופעה פומבית ראשונה (תחת ידיו של שמעון הוותיק) והרכב החדש של אורי שוער שמבוסס על דיפנדר 90 אך עם מנוע שברולט מתומן צילינדרים וחלקי גוף המסווים את המפלץ כג'יפ מודל 42' תמים למראה.
בשנתיים פלוס שבהם מקיימת ''מסע מעולם אחר'' אירועים מוטוריים ראינו עליות ומורדות הן מבחינת איכות האירועים והן בכמות המשתתפים. שמחתי לחזות בשיפור שחל בניהול האירועים (והקרדיט המלא מגיע למארגנים) והן במצטרפים רבים וחדשים. אם האירועים יצליחו לשמור על תנופת צמיחה כזו לא ירחק היום שבו נחזור לראות ראלי עם 250 צוותים משתתפים כפי שהיה רק לפני שלוש שנים. אביב כהן היא המוביל הראשוני בקטגוריית הג'יפים המהירים. לנקודה 4 הוא הגיע בהפרש גדול על חבורת הרופים אחריו. טעות בניווט ושטח חלקלק גרמו לו להתקע בסמוך לנקודה 8 הידועה לשימצה והוא איבד זמן רב בניסיונות החילוץ.
צוותים מהירים נוספים שפרשו היה הצוות מסיים הדאקאר של אביב קדשאי והלל סגל והצוות של חן הרועה ובועז פאר.שניהם פרשו בשל תקלות בכלי-רכבם. היום הראשון לקח את מנווטי הראלי במסלול נפלא שחלף על מורדות הגילבוע בצירים הרריים נטושים ובסמוך למרבדי פריחה אביבית. לאחר כ100- קילומטרים בשטח הגיעו המתחרים ללינת לילה ב''ברוש הבקעה''. למחרת, יום שבת עמד בפני משתתפי המסע מסלול באורך של כ150- קילומטרים בשיטת ה''נ.צ. דיקים'' המוכרת ומפה מסומנת. מצפון הבקעה לארץ המרדפים, על פני שבילים ודרכים מכוסות דרדרת ובמזג אוויר קריר ונעים עד לסיום בקליה שעל חוף ים המלח. בהופעה השניה של אורי שוער עם רכבו החדש הוא זכה בניצחון בדירוג הכללי. שלא כהרגלו מהעבר, אורי לא שבר את המכונית, וניצח למרות תוואי המסלול הסלעי והבלתי סלחן. דודו קירשטיין ונווטו אילן פרידלנד ממשיכים לקבוע תוצאות מצויינות תחת הלפיד הבוער של 'מוטורוני'. ובמקום השלישי הגיע צוות מפואר שעשה ''קאמבק'' באירוע הזה הפעם, נוהג בפאג'רו אדום, מומי ועודד מ'גתוס', שהכינו את הפאג'רו ברצינות ובמקצועיות עם כל אביזרי הבטיחות והניווט הנדרשים.
אמנון ברדה הפתיע בקטגוריית האופנועים, עם ניצחון ביום השני אבל תוצאה גרועה מהיום הראשון גזלה ממנו את המקום על הפודיום. רז היימן ושותפו אלי אוחיון הוכיחו שוב שבסוג מסעות כזה אין להם מתחרים והצמד רכב תחת דגל 'ממסי' לניצחון דומיננטי בדירוג הכללי. במקום השני הגיע צמד האחים היימן שהוכיחו כי הצלחתם באירוע הקודם שהתקיים בצאלים לא היה פוקס. ובמקום השלישי הצמד הוותיק והסולידי של אילן בר-לביא ואמיר אשל שמגיעה להם מדליה על העיקביות של תוצאותיהם. ראויה לציון קבוצה גדולה של שישה רוכבים (צוותים 206 ,207 ו205-) שקיבלה חסות מחברת החשמל ואף ניצחה בקטגוריית המתחילים. בלט בחסרונות הצוות של נדב לוגסי ורונן ווינר שנעדרו מהאירוע בשל סיבות משפחתיות.
ג'יפים בקטגוריה A: 1. אורי שוער ודדי לוי - צוות מוסך אראל 2. דודי קירשטיין ואילן פרידלנד- צוות מוטורני 3. מומי גתמון ועודד גרוס- צוות גתוס ג'יפים קטגוריה B: 1. אורי איילון וגדעון בן שמואל 2. עופר בן-דויד ואמיר גרינפלד 3. חיים בר ונפתלי גוטליב
0 תגובות
תגובות