שטח 4X4 > כתבות > חדשות

מרצדס G חדש?

דגם חדש של רכב שטח מתוצרת מרצדס, שמכוון לקהל צעיר ופחות אמיד, נראה קופסתי וקשוח, אך מתחת לחיפוי החיצוני פועמת מכונית כביש

בהמשך למדיניות לחלוק פלטפורמה אחת עם כמה שיותר דגמים, מדיניות שאגב הולכת ותופסת תאוצה אצל כל יצרניות הרכב, מתכננת מרצדס לבנות על פלטפורמת ה-MFA (עליה בנויים דגמי הבסיס של החברה, כמו ה-A ה-CLA וה-GLA), גם רכב שטח חדש, שייקרא ככל הנראה GLG. על פי הדמיית מחשב שנחשפה, נראה כי מדובר במתחרה ישיר ב-DC100 של לנד רובר שהוצג לאחרונה כדגם קונספט ואמור להחליף מתישהו את הדיפנדר.

ל-GLG מבנה רבוע וקופסתי, ממש כמו ל-G, אבל הוא בוודאי יהיה רכב הרבה יותר רך, בדומה למגמה האופפת כיום את כל תחום רכבי השטח. פלטפורמת ה-MFA מיועדת בעיקר לכלי רכב עם הנעה קדמית (והשם מעיד עליה – MFA modular front wheel drive architecture) והדגם החדש יוצע עם הנעה 2X4 כסטנדרט, בעוד הנעה בכל הגלגלים תהיה אופציה. המנועים יגיעו מדגמי ה-A של מרצדס, כשהם מחוברים לתיבת הילוכים כפולת מצמדים עם שבע מהירויות.
במרצדס מייעדים את הדגם החדש בעיקר לקהל צעיר שלא יכול להרשות לעצמו לרכוש מכוניות מתוצרת החברה בשל מחירן הגבוה. לפיכך, ה-GLG יתומחר נמוך יותר מכל רכב שטח אחר של מרצדס, אבל זה עדיין לא אומר שמחירו יהיה זול במונחים של אנשים מן היישוב...
הדרישה הגדולה ל-A בוודאי עמדה לנגד עיניהם של מנהלי מרצדס כשעשו את השיקולים להכניס עוד דגם בסיסי לליין שלהם, אבל ספק אם הרכב החדש, למרות מראהו הכאילו קשוח, יספק את תאוותם של אנשי השטח שמוכנים להשקיע למעלה ממאה אלף אירו (במחירי חו''ל) ברכב רב יכולות כמו ה-G, שכבר הספידו אותו לא פעם ולמרות זאת הוא עדיין חי ובועט.

תגובות

2 תגובות

1

אורח/ת

01 באוגוסט 2012 ב 12:30

קשה לי להאמין כמה זה יתפוס בארץ

וזול במונחים של מרצדס זה יקר לפשוטי העם. נכון לשלב זה אני מעדיף להישאר עם הקיה פיקנטו שלי ולא למהר ולהחליף.

2

אורח/ת

01 באוגוסט 2012 ב 13:55

מה עלות הבעלות שלו?

צריך לבדוק מה עלות הבעלות \ CarCost אם הוא אמור להיות חסכוני לצעירים.