טיפוס הרים > יומני מסע

המסע לטיפוס פסגת האלברוס 2012 ELBRUS

לא קל לטפס לפסגה בגובה 5,642 מטרים -ההר הגבוה ביבשת אירופה.
אבל כשאנחנו הקבוצה היחידה שמגיעה לפסגה מתוך 12 קבוצות שיצאו לכיוון הפסגה באותו הלילה - אתה מבין שהמשימה באמת לא פשוטה.

רגע קפוא ומהיר על פסגת יבשת אירופה ELBRUS 5,642 M

רגע קפוא ומהיר על פסגת יבשת אירופה ELBRUS 5,642 Mרגע קפוא ומהיר על פסגת יבשת אירופה ELBRUS 5,642 M

יוצאים לדרך...

ראשית יש לגבש קבוצה! תנאי הקבלה - ניסיון קודם בטיפוס וכושר גופני טוב. מכאן שרב הקבוצה הם בוגרי המסעות לטיפוס הקילימנג'ארו (ההר הגבוה באפריקה) - קישור ליומני מסעות טיפוס הרים בעולם. יצאנו מהארץ בטיסה למוסקווה, המשכנו בטיסת המשך לשדה התעופה של הקווקז - מינראליי-וודי ומשם כשלוש וחצי שעות על כבישי הקווקז דרומה עד למרגלות קו פרשת המים של הרי הקווקז - מהצד השני של הרכס גיאורגיה (קישור ליומני מסעות) ומעלינו פסגת האלברוס!

טיפוס ראשון להסתגלות

בוקר קריר ונעים למרגלות קו פרשת המים של רכס הקווקז האדיר. 1,200 ק''מ אורכו של רכס ההרים מהעיר סוצ'י למרגלות הים השחור מזרחה עד באקו למרגלות הים הכספי. הרי הקווקז הם הגבול הטבעי שבין יבשת אירופה ליבשת אסיה. יצאנו בבוקר מהמלון בצ'גט, עם תיק על הגב ומקלות הליכה בידיים, מתחת לקווי הרכבלים  לטיפוס לכיוון הפסגה של צ'גט. מגובה של 2,100 מטרים ועד לשיא של 3,350 מטרים. משיא הגובה במזג אוויר שקוף ראינו את שתי הפסגות של האלברוס ואת קו הגבול שבין רוסיה לגאורגיה.

מתחילים ללכת... Up to Cheget peak

מתחילים ללכת... Up to Cheget peakמתחילים ללכת... Up to Cheget peak

Climbing to the peak of Cheget 3,350 M

Climbing to the peak of Cheget 3,350 MClimbing to the peak of Cheget 3,350 MClimbing to the peak of Cheget 3,350 MClimbing to the peak of Cheget 3,350 MClimbing to the peak of Cheget 3,350 MClimbing to the peak of Cheget 3,350 MClimbing to the peak of Cheget 3,350 MClimbing to the peak of Cheget 3,350 MClimbing to the peak of Cheget 3,350 MClimbing to the peak of Cheget 3,350 MClimbing to the peak of Cheget 3,350 MClimbing to the peak of Cheget 3,350 MClimbing to the peak of Cheget 3,350 MClimbing to the peak of Cheget 3,350 MClimbing to the peak of Cheget 3,350 MClimbing to the peak of Cheget 3,350 M

מתחילים לטפס על האלברוס

רב המטפסים עולים עם הרכבלים מהכפר אזהו, כפר קטן למרגלות האלברוס, עד לתחנה השלישית של הרכבלים, הנמצאת למרגלות ''החביות'' בגובה של 3,600 מטרים. ומכאן מתחיל מסע הטיפוס הרגלי לפסגת ההר. אבל התוכנית שלנו היא להתחיל ללכת מהבסיס 2,350 מטרים ועד פסגת האלברוס 5,642 מטרים. כך שאת הטיפוס עד הפסגה נעשה מלמטה עד למעלה ברגל - אבל בחלקים ועם הפסקות לנוח ולהתאקלם טוב לגובה. ביום השני להליכה יצאנו לדרך בהליכה קבוצתית, איטית ומאוחדת - על מנת להכין את הגוף לקצב הנכון ולגבש את הקבוצה לקראת הימים הבאים. התחלנו מהרכבל התחתון בכפר אזהו 2,350 מטרים, דרך תחנת הרכבלים הראשונה בגובה 2,900 מטרים, עד מיר - תחנת הרכבלים השנייה בגובה של 3,300 מטרים ומכאן בטיפוס של עוד כשעתיים עד לסוף רכבל הכיסאות למרגלות ה''חביות'' בגובה של 3,600 מטרים.

From Azau 2,350M to the Barrels 3,600M

From Azau 2,350M to the Barrels 3,600MFrom Azau 2,350M to the Barrels 3,600M

Mir plus : 1,350M climbing in one day

Mir plus : 1,350M climbing in one dayMir plus : 1,350M climbing in one dayMir plus : 1,350M climbing in one dayMir plus : 1,350M climbing in one dayMir plus : 1,350M climbing in one dayMir plus : 1,350M climbing in one dayMir plus : 1,350M climbing in one dayMir plus : 1,350M climbing in one dayMir plus : 1,350M climbing in one dayMir plus : 1,350M climbing in one dayMir plus : 1,350M climbing in one dayMir plus : 1,350M climbing in one day

מטפסים לגובה

היום השלישי להליכה היה היום הקשה הראשון בטיפוס על האלברוס.
יום שכולו היה חישול לראש, חישול לגוף, גיבוש קבוצה, עזרה הדדית, קבלת החלטות בגובה והבאת הגוף והראש לקצה היכולת (לפחות אצל חלק מאתנו). תחת הסיסמה: קשה זה טוב וכואב זה מצוין כשמזג האוויר אינו מאיר פנים, יצאנו לדרך מה''חביות'', בקצה העליון של הרכבלים, מגובה של 3,600 מטרים לעבר תחילת הסלעיםשל פסטוקווהבגובה של 4,400 מטרים. בסוף היום הקשה ירדנו לשינה מעל המתחם הישן של הבקתות בגובה 3,800 מטרים, שם קיבלנו את השבת עם ירח מלא בשמיים - במוצאי חג האהבה טו' באב.

Climbing from the Barrels to Pastuckhov rocks

Climbing from the Barrels to Pastuckhov rocksClimbing from the Barrels to Pastuckhov rocks

4,400M down of Pastuckhov rocks

4,400M down of Pastuckhov rocks 4,400M down of Pastuckhov rocks 4,400M down of Pastuckhov rocks 4,400M down of Pastuckhov rocks 4,400M down of Pastuckhov rocks 4,400M down of Pastuckhov rocks 4,400M down of Pastuckhov rocks 4,400M down of Pastuckhov rocks 4,400M down of Pastuckhov rocks 4,400M down of Pastuckhov rocks 4,400M down of Pastuckhov rocks 4,400M down of Pastuckhov rocks 4,400M down of Pastuckhov rocks 4,400M down of Pastuckhov rocks 4,400M down of Pastuckhov rocks 4,400M down of Pastuckhov rocks

טיפוס של בוקר לסלעים של פסטוקווה

במאזן מול צבירת עייפות לבין תרגול והתאקלמות לגובה החלטנו לצאת בבוקר לטיפוס לעבר הסלעים בגובה 4,500 מטרים ולהשלים את משימת יום האתמול.
לאחר כ-4 שעות של הליכה קבוצתית בקצב טוב הגענו למרגלות הסלעים הבולטים מתוך הקרח והשלג. במזג אוויר יפה עצרנו במקום לתרגל הליכה עם גרזן, חילוץ עצמי עם גרזן ובדקנו דופק ואחוז חמצן בדם. בסיום ירדנו למטה חזרה למתחם החביות לארוחת צהרים ולמנוחה לקראת הטיפוס לפסגה שיתחיל לפנות בוקר.

From 3,800 M to 4,500 M

From 3,800 M to 4,500 MFrom 3,800 M to 4,500 M

Mornning climb to Pastikhova Rocks

Mornning climb to Pastikhova RocksMornning climb to Pastikhova RocksMornning climb to Pastikhova RocksMornning climb to Pastikhova RocksMornning climb to Pastikhova RocksMornning climb to Pastikhova RocksMornning climb to Pastikhova RocksMornning climb to Pastikhova RocksMornning climb to Pastikhova RocksMornning climb to Pastikhova RocksMornning climb to Pastikhova RocksMornning climb to Pastikhova RocksMornning climb to Pastikhova RocksMornning climb to Pastikhova RocksMornning climb to Pastikhova RocksMornning climb to Pastikhova Rocks

Summit day - climbing to the top of Elbrus - 5,642M

Summit day - climbing to the top of Elbrus - 5,642MSummit day - climbing to the top of Elbrus - 5,642M

A long day - from Pastuckhov rocks to the peak of Elbrus

A long day - from Pastuckhov rocks to the peak of ElbrusA long day - from Pastuckhov rocks to the peak of ElbrusA long day - from Pastuckhov rocks to the peak of ElbrusA long day - from Pastuckhov rocks to the peak of ElbrusA long day - from Pastuckhov rocks to the peak of ElbrusA long day - from Pastuckhov rocks to the peak of ElbrusA long day - from Pastuckhov rocks to the peak of ElbrusA long day - from Pastuckhov rocks to the peak of ElbrusA long day - from Pastuckhov rocks to the peak of ElbrusA long day - from Pastuckhov rocks to the peak of ElbrusA long day - from Pastuckhov rocks to the peak of ElbrusA long day - from Pastuckhov rocks to the peak of ElbrusA long day - from Pastuckhov rocks to the peak of ElbrusA long day - from Pastuckhov rocks to the peak of ElbrusA long day - from Pastuckhov rocks to the peak of ElbrusA long day - from Pastuckhov rocks to the peak of Elbrus

On the Summit - 5,642M

On the Summit - 5,642MOn the Summit - 5,642M

יום הפסגה

לפנות בוקר עלינו על חתול השלג אשר טיפס במשך חצי שעה עד לתחילת הסלעים של פסטוקווה בגובה של 4,400 מטרים. לפנינו ומסביב טיפסו מטיילים רבים שאפשר היה לזהות אותם לפי פנסי הראש אשר האירו להם את הלילה המעונן. לאט לאט התקדרו השמים והרוח התחזקה ובגובה של 5,000 מטרים הראות הפכה להיות אפסית. עוד אנחנו נאבקים ומטפסים בשלג הרך התחילו לרדת מולו קבוצות כשבשיחות קצרות הסתבר כי הגיעו לאוכף בגובה של 5,300 מטרים ובשל הרוח החזקה והקור העז החליטו לוותר  ולחזור למטה. אנחנו החלטנו להתחבר כולנו לחבל ולהמשיך לאוכף לבצע שם הערכת מצב בהתאם לזמן ולעוצמת הרוח. לאוכף הגענו עייפים כשמסביב אווירה של ''היום זה לא היום''. אבל החלטנו להמשיך ולנסות לעלות מעלה מהאוכף לכיפה המערבית הגבוה של האלברוס - אפילו אם נצטרך להסתובב במחצית הדרך בשל הרוח או קוצר הזמן. התחברנו כולנו לחבל ובעבודה קשה מאוד התחלנו לטפס בשיפוע החד ובשלג הרך כשול פעם אנו מעדכנים את היעד בעוד 100 מטרים של גובה. לבסוף הגענו למישור המוביל אל הפסגה ובלחץ חיובי של חברי הקבוצה המשכנו עוד 20 דקות עד לפסגת האלברוס - 5,642 מטרים. הרבה זמן לתמונות ולמנוחה לא היה בשל הרוח המתגברת והקור העז. ירדנו מטה במשך 6 שעות כשחלק מחברי הקבוצה מותשים אך עם המון תחושת סיפוק - שעשינו זאת!!! לאחר הצהרים שהגענו לקרוון בו אנו ישנים - התברר ההישג - מתוך 12 קבוצות שהיו רשומות אצל צוות החילוץ לטיפוס ביום זה - אנחנו הקבוצה היחידה שהעפילה לפסגה.

Face-Cool

Face-CoolFace-CoolFace-CoolFace-CoolFace-CoolFace-CoolFace-CoolFace-CoolFace-CoolFace-CoolFace-CoolFace-CoolFace-CoolFace-CoolFace-CoolFace-Cool

Many thanks for all

Many thanks for allMany thanks for all