שטח 4X4 > כתבות > חדשות

למכירה – הלנד רובר של צ'רצ'יל

אם אתם רוצים חתיכת היסטוריה בחנייה שלכם, חכו למכירה הפומבית שתיערך בעוד כחודשיים, בה יימכר הלנד רובר שיוצר במיוחד עבור מי שהיה ראש ממשלת אנגליה בתקופת מלחמת העולם השנייה, סר וינסטון צ'רצ'יל

קשה עד בלתי אפשרי להעריך איזה רכב יהפוך בעוד 30, 40 או 50 שנה למצרך מבוקש על ידי אספנים. ברור שלמכונית ספורט אקזוטית ויקרה יש סיכוי גדול יותר להפוך למבוקשת, אבל יש לא מעט כלי רכב צנועים ופשוטים, שביום הולדתם לא שיערו עד כמה נחשקים יהפכו ברבות הימים, במיוחד אם יש להם היסטוריה מעניינת.
קחו למשל את הלנד רובר סדרה 1 (הסבא של הדיפנדר), שניתן כמתנה למי שהיה ראש ממשלת בריטניה בתקופת מלחמת העולם השנייה, סר וינסטון צ'רצ'יל, בנובמבר 1954, לרגל יום הולדתו ה-80. בנלד רובר הספציפי הזה היו כמה שיפורים יוצאי דופן יחסית לרכב כה ספרטני, שכללו כסא נוסע רחב מהרגיל לנוחיותו של צ'רצ'יל כבד המידות, ידיות אחיזה מצופות עור ומשענת יד מתקפלת. בשלב מאוחר יותר, הותקנה ברכב גם מערכת חימום, כדי שבעליו לא יצטנן בעת סיוריו באחוזתו הגדולה, שהשתרעה על שטח של כ-1200 דונם. במקור היה מדובר ברכב פתוח, ובשלב מאוחר יותר נסגר תא הנהג לגרסת טנדר קטנטן.

לאחר פטירתו של צ'רצ'יל, בשנת 1965, עבר הרכב לחתנו וזה מכר אותו בשנת 1973 תמורת 160 ליש''ט... לקונה, נורמן מילר, היתה בעיה להעביר את הלנד רובר לביתו והוא ביקש מאחד משכניו לעזור לו. השכן שנזעק לעזרה, פרנק קווארי, עיין בדרך בספר הרכב, הבין את ערכו ההיסטורי והציע למילר סכום כפול ממה ששילם – 320 ליש''ט. מילר קיבל את ההצעה ובמשך ארבע השנים שלאחר מכן הרכב שירת את קווארי בחוותו עד שזה החליט שערכו רב מדי והכניס אותו לאחסנה באחד ממחסני החווה. 22 שנה לאחר מכן, ב-1999, ניסה קווארי למכור את הלנד רובר ב-30 אלף ליש''ט, אבל בסופו של דבר המכירה לא יצאה לפועל.
בנו של קווארי קיבל את הרכב כמתנה מאביו לרגל יום הולדתו ה-40, והחליט שהגיע הזמן שיעבור לידיים חדשות. לפיכך, יועמד הלנד רובר למכירה פומבית ב-20 באוקטובר, כולל ספר הרכב המקורי. שוויו של לנד רובר סדרה 1 מהשנים האלה עומד על כ-20 אלף ליש''ט, אבל בשל העבר ההיסטורי והמצב הנדיר של הרכב (שעשה בסך הכל  13,000 מייל – כ-20 אלף ק''מ), ההערכות הן שיימכר תמורת 50 עד 60 אלף ליש''ט. ואם אתם מתעניינים בקנייה, בקרו באתר של חברת  Cheffins, שתנהל את המכירה הפומבית. תמצאו שם עוד הרבה דברים מעניינים, כמו טרקטורים ישנים, אופנועים, כלים חקלאיים, מכונות קיטור ושאר ירקות.

עוד דברים מעניינים שיועמדו למכירה לצד הלנד רובר

עוד דברים מעניינים שיועמדו למכירה לצד הלנד רוברעוד דברים מעניינים שיועמדו למכירה לצד הלנד רובר

תגובות

0 תגובות