שטח 4X4 > כתבות > חדשות

פורד מסתערת על אירופה עם שלושה דגמי SUV

בהתאמה לשוק האירופאי, ההיצע יכלול דגמים עם מנועים צנועים יחסית וכמובן גם דגמי דיזל

עם ציפיה למכירה של מיליון SUV בשש השנים הקרובות, הכריזה חברת פורד על רענון היצע רכבי השטח שלה בשוק האירופאי. זה יכלול שלושה דגמים, כל אחד מהם בגודל אחר. הקטן ביותר הוא האקו-ספורט (Ecosport) החדש שנחשף בתערוכת בייג'ין האחרונה; אחריו בא הדור הבא של הקוגה  (Kuga) שהוצג בתערוכת הרכב בג'נבה בתחילת השנה, והגדול מכולם הוא האדג' (Edge) המוכר לנו.
האקו-ספורט נבנה במקור בברזיל והוא שווק במשך כמעט עשור בדרום אמריקה בלבד. לאחר שהוחלט בפורד כי הוא יהיה הבסיס ל-SUV קטן שיתחרה בזירה עןלמית בניסאן ג'וק ודומיו, עבר הדגם תכנון מחודש על בסיס הפלטפרומה של הפיאסטה החדשה. האקו-ספורט ישווק באירופה עם מנוע EcoBoost עם שלוש בוכנות בנפח של ליטר אחד בלבד, שמפיק כ-120 כ''ס מכובדים.

אקו-ספורט, מבט מהחזית

אקו-ספורט, מבט מהחזיתאקו-ספורט, מבט מהחזית

הדור החדש של הקוגה הוא בעצם הגרסה האירופית לפורד אסקייפ, והוא יוצע עם שתי גרסאות של מנוע טורבו-דיזל בנפח 2.0 ליטר, האחת עם כ-140 כ''ס והשנייה עם כ-160. יהיה גם מנוע טורבו-בנזין מסדרת EcoBoost, בנפח 1.6 ליטר.
ההחלטה לשווק באירופה גם את האדג' מפתיעה במקצת, שכן הנהגים המשונים שמתגוררים ביבשת לא אוהבים מכוניות אמריקאיות מגודלות (יחסית...) עם מנועים גדולים, במיוחד לא מנועי בנזין. לפיכך האדג' ישווק שם עם מנוע 2.0 ליטר שמפיק כ-240 כ''ס ולא עם המנוע המוכר לנו בתצורת V-6, שנפחו 3.5 ליטר.

אקו-ספורט, מבט מאחור

אקו-ספורט, מבט מאחוראקו-ספורט, מבט מאחור

תגובות

1 תגובות

1

un347

02 בנובמבר 2020 ב 01:19

קניתי פוקוס 2020.. אני ממש סובל ממערכת המולטימדיה.. כל פעם שאני מתניע הרכב מפעיל רדיו.. בקולי קולות.. כי ברירת המחדל של המולטימדיה המעפנה היא רדיו.. זאת אומרת שכל תחילת נסיעה יש לתכנת מחדש את חיבור המדיה לדיבורית.. אם אני נכנס ויוצא מהרכב יש לתכנת שוב.. אם אני בשיחת זום ווטצאפ... וויצאט או יוטיוב או כל אפליקציה זה מתנתק.. או שבגלל הרעש אי אפשר לדבר.. הברירה היא לכבות את המדיה.. ואז אי אפשר להשתמש בדיבורית המדיה.. פשוט נורא.. זה מציק כמו באג. כמובן שפניתי לחברה.. וכמובן שהם לא נתנו מענה.. הם אפילו לא טרחו לחזור אלי עם תשובה.. האם יש עוד אנשים שסובלים מהתופעה? המולטימדיה שלהם נקראת sync 3