שטח 4X4 > כתבות > חדשות

דגם קונספט חדש לסוזוקי

לקראת תערוכת הרכב בפריז, חשפה סוזוקי תמונות של דגם קונספט,S-Cross , שככל הנראה יחליף את ה-SX4

 במשך שנים חברת סוזוקי היתה מוכרת כיצרן של רכבי פנאי קטנים, שיודעים לעשות את העבודה בשטח. הסמוראי, הג'ימני, הויטארה והגרנד ויאטרה הראו לא פעם לרכבי שטח גדולים וחזקים מהם מאיפה מוזרק הדלק. ב-2006, קרו בסוזוקי שני דברים: הגיח דור חדש של הויטארה/גרנד ויטארה, רך ומעודן יותר מקודמו אבל גם עם יכולות שטח מופחתות והחל ייצורו של דגם חדש, ה-SX4.

ה- SX4, שפותח במשותף חברת פיאט (ומוכר כפיאט סדיקי), התרחק מאוד מליין רכבי הפנאי של סוזוקי, למרות שהוצע עם הנעה בכל הגלגלים. זהו קרוס-אובר צנוע במידותיו, ללא כל יומרות להתמודד עם נסיעת שטח, למעט שבילים מהודקים. המכירות של הדגם הזה לא המריאו, ומזה זמן הסתובבו שמועות על דגם חדש שיחליף אותו, ועתה לקראת תערוכת הרכב בפריז נחשף דגם קונספט שהוא כנראה המחליף המיועד.

הדגם, שקיבל את השם S-Cross, גדול יותר מה- SX4, אורכו 431 ס''מ, רוחבו 184 וגובהו 160. למעשה הוא גדול יותר גם מכמה דגמים בהם הוא אמור להתחרות ישירות, כמו הניסאן ג'וק, אבל קטן יותר מהמאזדה CX-5.

כפי שמקובל בלא מעט דגמי קונספט, לא פורסמו פרטים טכניים כלשהם על ה-S-Cross, למעט העובדה שיצויד גם במנועי דיזל מלבד מנועי הבנזין ותהיה אופציה להנעה בארבעת הגלגלים. העיצוב נעים לעין, עם קו מותן גבוה ומודגש, וחרטום מסיבי ומעט מגושם. חישוקי 20 אינץ' משלימים חבילה עיצובית נאה, אבל הסיכוי שנראה את החישוקים האלה בדגמי הייצור הוא אפסי.

אגב, פיאט לא ממשיכה בשיתוף הפעולה עם סוזוקי בנישה הזו, והיא תציע את ה-500X ששיווקו יחל בשנה הבאה. שיתוף הפעולה בנושא המנועים, בעיקר הדיזל, כן יימשך.   מבחן דרכים: סוזוקי גרנד ויטארה מול סובארו פורסטר

מבחן דרכים: גרנד ויטארה   מבחן דרכים: סוזוקי ג'ימני

תגובות

4 תגובות

1

paul1

30 בספטמבר 2012 ב 14:21

סוזוקי הולכים אחורה

2

Ogash Ofer

01 באוקטובר 2012 ב 14:01

סוזוקי הולכים אחורה

paul1 כתב/ה:
""
או הולכים קדימה ומיישרים קו עם דרישת הקהל - יותר מראה ג'יפאי פחות ביצועים בשטח. (כי רב הקהל משתמש בג'יפ / רכב שטח שלו לנסוע לסופר הקרוב).

3

אורח/ת

01 באוקטובר 2012 ב 19:44

בכ"ז סוזוקי הולכים אחורה

מי ש"מיישר קו עם דרישת הקהל" הם יצרנים כדוגמת קאיה וסאויונג , שלא כמו יצרני רכבי שטח אמיתי כמו טויוטה, מיצובישי, לנדרובר וג`יפ . המגמה של סוזוקי מעידים לאיזה מזגר הם שייכים...

4

Ogash Ofer

03 באוקטובר 2012 ב 06:55

הכל עניין של גישה

ואצל החברות זה גם עניין של מכירות...