שטח 4X4 > כתבות > חדשות

מפה ומשם – לקט ג'יפאים #12

המשבר הכלכלי משפיע על שוק רכבי השטח היוקרתיים, מיני מפסיקה את השתתפותה ב-WRC, ג'יפ מציגה רנגלר מנקר עיניים ונהג לא חכם במיוחד נתקע עם פורשה קאיין בשלולית מים

המשבר הכלכלי המתמשך באירופה, שיש לו השלכות נרחבות גם על חלקים אחרים בעולם, משפיע כמובן גם על יצרניות הרכב, במיוחד בפלח היוקרתי יותר. בקונצרן פולקסוואגן, ששואב רווחים לא מבוטלים דווקא מפלח זה, בעיקר מהפורשה קאיין, המשבר עדיין לא מפריע לתזרים המזומנים אבל זה לא עוזר כנראה למנהליו לישון טוב בלילה.
מקורות פנימיים מסרו לסוכנות רויטרס כי נשקלת האפשרות לדחות לזמן בלתי מוגבל את ייצורם של שני דגמי שטח מפוארים, הלמבורגיני אורוס והבנטלי EXP 9F. שתי החברות הציגו בשנה האחרונה דגמי טרום-ייצור של כלי הרכב הללו, שהיו אמורים לכוון לקהל יעד עשיר במיוחד. עתה עושים בקונצרן חשיבה מחדש, וההכרעה האם לתת אור ירוק לייצור שני הדגמים האלה תיפול כנראה עד סוף שנה זו.

המשבר הכלכלי הפיל קורבן נוסף – קבוצת המירוצים של מיני, מבית ב.מ.וו. בהודעה שנמסרה לאחרונה, נאמר כי הקבוצה תפסיק להתחרות במירוצי ה-WRC בתום העונה הנוכחית. למרות זאת, תמשיך החברה לפתח את מנוע ה-1.6 סמ''ק בשיתוף עם סדנת פרודרייב, מה שיאפשר ללקוחות פרטיים להמשיך ולהתחרות עם המיני במירוצים שונים.
עדיין לא ברור אם להכרזה זו תהיה גם השפעה על השתתפות מכוניות מיני בראלי הדקאר, תחת קבוצת X-Drive. כזכור, הקבוצה זכתה במקומות 1-2 בראלי האחרון, נהוגות בידי פטרהנסל ורומה.

בתערוכת SEMA הקרובה תציג ג'יפ דגם מיוחד של הרנגלר, ה-Sand Trooper, ששופר על ידי חטיבת מופאר. מעבר להיותו צבוע בצבע חול כפי שנדרש משמו, הדגם הזה הוא בונבון לאוהבי השטח: החל במנוע Hemy בנפח 5.7 ליטר המספק 375 כ''ס, דרך צמיגי ענק בקוטר 42 אינץ', בולמי פוקס, מיגון תחתון מלא וכלה בסרנים פורטליים המספקים מרווח גחון היסטרי.
ויש גם שפע של שינויים נוספים, כמו סכמת צביעה מיוחדת, ריפודי עור, כננת מובנת, מכשיר קשר, וו גרירה ותאי אכסון ננעלים בכל מקום אפשרי, כולל מתחת לכסאות ולרצפה.

בתודעתם של נהגים לא מעטים, רכב 4X4 אמור לנסוע בכל מקום. כך לפחות חשב נהג הפורשה קאיין שבסרטון, שבלי להסס יותר מדי נכנס עם רכבו לתוך שלולית רצינית – ונתקע באמצע.
אז יש לנו שני דברים להגיד: האחד, כשאתה בתוך מים אל תיסע מהר, כי הגל הנוצר לפני הרכב עלול להציף את המנוע ולכבות אותו, כפי שכנראה קרה כאן. והשני, אם כבר נתקעת, תרים את הישבן שלך מהכסא ותצא לדחוף, אל תיתן לאחרים לעשות זאת בשבילך...

תגובות

0 תגובות