שטח 4X4 > כתבות > חדשות

קרוס-אוברים בקצב הסמבה

בתערוכת הרכב שנערכה בסאן-פאולו, ברזיל, נחשפו כמה דגמי קונספט מעניינים של קרוס-אוברים, חלקם נראים בשלים לייצור

ברזיל, המדינה הגדולה ביותר ביבשת דרום אמריקה, מוכרת לנו כארץ הקרנבלים והסמבה. אבל עם אוכלוסיה המתקרבת ל-200 מיליון תושבים (החמישית במספר התושבים בעולם), מתבקש שיש שם גם תעשיית רכב מפותחת ביותר, כששתי השחקניות העיקריות בו הן פיאט ופולסוואגן. לאחרונה הורידה ממשלת ברזיל את המיסוי על כלי רכב (הלו, מישהו אצלנו שומע?) ובתגובה קפצו המכירות של כלי רכב חדשים ל-400 אלף מכוניות מדי חודש.
עם נתונים כאלה, לא פלא שתערוכת הרכב בסאן-פאולו, העיר הגדולה במדינה, הופכת לארוע משמעותי בקנה מידה עולמי. וככזאת, כל היצרניות נהרו אליה השבוע עם דגמים חדשים, מהם כמה שמעניינים אותנו.

פולקסוואגן Taigun

פולקסוואגן Taigunפולקסוואגן Taigun

המעניין ביותר הוא ה- Taigun של פולקסוואגן, קרוס-אובר קטן המבוסס על שלדת ה-Up!, המכונית העירונית החדשה של הקונצרן. וכשאנחנו כותבים קטן, הוא באמת קטן: רק 3.86 מטר באורך אבל עם מרחב פנימי גדול יחסית, בזכות בסיס גלגלים של 2.47 מטר. עם מנוע טורבו-בנזין בעל שלוש בוכנות בנפח של ליטר אחד, המספק 110 כ''ס, צריכת הדלק הממוצעת של הדבר החמוד הזה עומדת על כ-20 ק''מ לליטר. צמיגים גדולים יחסית וזוויות מרכב נכונות יוצרים רושם של כלי המוכן לעבודת שטח סבירה. בפולקסוואגן לא הכחישו כי הדגם הזה קרוב מאוד לייצור, אך לא היו מוכנים להתחייב על תאריכים.
רכב מעניין נוסף היה ה-Dcrossשל רנו ברזיל, גרסה קרבית של הדצ'יה דאסטר (שהוא הקרוס-אובר הנמכר ביותר באירופה כיום). גם כאן מדובר בדגם שנראה בנוי נכון לשטח, עם צמיג גדול וזוויות טובות.

רנו DCross

רנו DCrossרנו DCross

חברה נוספת שהציגה קרוס-אובר בתערוכה היא ניסאן, עם דגם קונספט הנקרא Extrem. מדובר בדגם קטן יותר מהג'וק, שנבנה על בסיס הפלטפורמה של המיקרה. כמו במקרים דומים רבים, בניסאן טענו שמדובר רק בתרגיל עיצובי שמצביע על כיוונים עתידיים בתכנון שלהם, ללא כוונה להגיע איתו לייצור.
ראינו בתערוכה גם קרוס-אובר של יונדאי, HB20X, המבוסס על הגרסה הברזילאית של ה-I20, וגרסה אגרסיבית משהו של ההונדה פיט (ג'אז), הנקראת Twist. שני דגמים אלה כן מיועדים להגיע לייצור, אבל לשוק הברזילאי בלבד.
כפי שכבר כתבנו כאן בהקשר אחר, קרוס-אובר או ג'יפון הבנויים נכון, יכולים לספק לנו שעשועים לרוב בשטח.

ניסאן Extrem

ניסאן Extremניסאן Extrem

יונדאי HB20X

יונדאי HB20Xיונדאי HB20X

הונדה Twist

הונדה Twistהונדה Twist

תגובות

0 תגובות