הרבה קהל היה שם (כ-3,000 צופים), וכן,
היה חם, אפילו חם מאוד. אבל זה לא הפריע
למתחרים להפגין ביצועים, עם כלי רכב
משופרים ומשופצרים להפליא. וזה היה רק
הקדימון: את התחרות האמיתית נראה בליגת
היוקוהמה צ'אלנג', שתיפתח בחודש בא
מאת: אבי רפאלוב
29/05/01
ביום ראשון, ערב חג השבועות, התייצבו 14 משוגעים עם רכבי שטח, ועוד 3000 משוגעים שבאו לצפות בהם, במנחת פיק ברמת הגולן. החום היה כבד, האקלים היה אביך, אך בכל זאת זכינו לאירוע מדהים. במנחת, מלבד הג'יפים, ניתן היה לצפות גם באליפות ישראל לקארטינג, לשוטט בין דוכנים רבים למכירת צמיגים, מחירונים, אזעקות ומה לא. אותנו עניינו כמובן הג'יפים... התחרות היתה מורכבת ממעבר מכשולים, שהוצבו בסדר קושי עולה: מכשול 1 היה הקל ביותר ומכשול 4 היה הקשה ביותר למעבר. אופי התחרות היה טוטאלי: מי שלא עובר את המכשול בתוך זמן הגג או פורש ממכשול אחד נפסל מלהמשיך. הרעיון היה מדליק ולמרות שהדבר האריך את התחרות הקהל לא עזב ונשאר לראות את המתחרים מתמודדים במכשול 4 הכמעט בלתי עביר (עברו אותו שלושה רכבים בלבד: גיא רפאל, עדו כהן והרב אביה רוזן). בתחרות היה אסור להשתמש באביזרי חילוץ: לא כננות, לא שפלות, לא היי-ליפט ולא כלום, אוטו ונהג נטו. התחרות היוותה הקדמה ליוקוהמה צ'אלנג' - מיקי ושחר, מארגני התחרות, רצו לתת למשתתפים הרגשה מה מצפה להם בליגה, מה עליהם לשפר ולשפשף את החדשים בנהיגת מכשולים מול קהל. לכן, היו מצבים שרכבים נפסלו ועדיין ניתן להם להמשיך במסלול - אמנם ללא ניקוד, אלא לשם צבירת ניסיון. למרות החום הכבד היתה תחרות ססגונית וצבעונית, שגרמה לנו להנות מכל רגע והשאירה אותנו רעבים לקראת פתיחת ליגת היוקוהמה צ'אלנג', בחודש הבא. אנחנו נהיה שם, ואתם?
טל UNI-FILTER התחרה בקטגוריית ADVENTURE. הטויוטה של טל נעולת דפרנציאלים, גם קדמי וגם אחורי. הנעילה הקדמית היא בעצם נעילה אחורית של טויוטה, המופעלת בכבל. הרכב סטנדרטי (יחסית כמובן), והפגין ביצועים יפים במעבר המכשולים.
עקב זווית בטן נמוכה נתקע טל על רכס האדמה וחולץ לאחור ע''י טרקטור, הצליח לעבור את המכשול בניסיון השני. טל הגיע למקום הרביעי הכללי בקטגורית ADVENTURE.
מכשול מספר 1 היה מורכב מחציית בור בוץ עם מתלול אדמה, ירידת בולדרים ומסלול הצלבות.
ברקע ניתן לראות את הקהל הרב שהגיע לאירוע, למרות החום הכבד.
ליורמי יש את אחת הטויוטות (היילקס) המשופרות ביותר בארץ.
הטויוטה מצויידת בנעילות קדמית ואחורית.
מתלים מתוצרת חברת TJM האוסטרלית.
שנורקל ליניקת אוויר (במעברי מים).
צמיגי יוקוהמה.
לכתבה על הטויוטה של יורמי
זהו נוהג חדש שחברת CROSS-COUNTRY, מארגנת האירוע מתחילה להכניס לארץ. הרעיון שעומד מאחורי ה- RTI הוא בדיקת מהלך המתלה המקסימלי אליו יכול להגיע הרכב. המתקן מדמה יכולת מעבר מכשול. תוצאות ה- RTI מחושבות בצורה הבאה: לרמפה שיפוע של 30 מעלות ומתבצעת מדידת המרחק אליו מגיע הרכב במעלה הרמפה עד להתנתקות הגלגל האחורי מהקרקע.
גיא רפאל מצוות פרוג'יפ ומבעלי המוסך בנה את ה- FLEX MASTER, השם אומר את הכל. ה- FLEX MASTER נבנה על בסיס סופה ומשם התחיל גיא להשתולל... הותקן ציוד מירוצים ובטיחות מבית ספרקו, הותקנה כננת וורן 8274 - כננת מיוחדת לתחרויות שייחודה באפשרות לעבוד תחת עומסים כבדים ובעבודה רציפה - ולכן המשתתפים בתחרויות בכל העולם בוחרים להשתמש בכננת זו. צמיג סופר-סוואמפר בקוטר 38 אינץ'. סרנים קידמי ואחורי דנה 60 עם נעילות.
רכב מדהים מתכנון ובניה עצמית (עם עזרה של עדו כהן מפרדס חנה). הסרנים נלקחו מטנדר טויוטה. מתלים: אחוריים ספירלות ומוטות רדיוס. קדמיים: קפיצי עלים ארוכי מהלך. מנוע: GM 4.3 V-6 TBI בנפח של 4600 סמ''ק (מנוע של ספארי). גיר אוטומטי TH350. הרכב קל משקל, אמין וחזק מאוד יחסית למשקלו.
צוות צעיר, שעבד באופן מקצועי ומדויק.
אריק קולפניצקי הינו חובב שטח ותיק וסביבו וסביב חבורתו נעשה הסרט שעורר גלים בפורומים השונים ''במקום שבו נגמר הכביש''. אריק, חובב בולדרים ונהיגת טרייל טכנית, קורא לרכב שלו Ride-Ready. כלומר, הרכב מוכן תמיד לשהייה של לפחות ארבעה ימים בשטח. הרכב נבנה ע''י נתן פליישר מהנדסת חלומות.
אז ציפורה מסרה לנו שאריק, למרות טענותיו שהרכב נוסע יום-יום על הכביש, העדיף להגיע לתחרות במרצדס ממוזגת עם חברו הטוב אדי.
את צמיגי הסופר-סוואמפר, שעד עתה לא יובאו לארץ בייבוא סדיר, אפשר יהיה להשיג בצורה מסודרת עוד השנה, ברשת צמיגי הגיפור היבואן הבלעדי ובפנצ'ריות המתמחות בתחום השטח.
הצוות אריק את כרמי הינו צוות ותיק שעובד שנים יחד. אריק נוהג וכרמי מכוון. הצוות השיג הישגים מרשימים בליגת היוקוהמה צ'אלנג' בעונה שעברה וזכה במקום השני - כל זאת עם רכב בעל לוחית צהובה, שאכן נוסע יום יום על הכביש ומשמש כרכב פרטי לכל דבר ועניין.
הרכב של קבוצת פז-אנדורו הוא סופה מדוגמת ומשופרת, שנבנתה על ידי ארנון מלאכי במיוחד לתחרויות עבירות. ארנון הוא גם הנהג של הצוות.
נהג מומי גתמון. רכב סטנדרטי שהפגין ביצועים יפים, נעילות דפרנציאל של ARB מלפנים ומאחור. חמוש בצמיגי כפות (טרקטור).
בולם קדמי: שמן-חנקן עם קפיץ ספירלי.
בולם אחורי: עלה הפוך עם נדנדה כפולה
מכשול הצלבות עם מעבר בולדרים.
נהג ברוך טולדנו. מכוון איל קרט. הרכב נבנה בסדנת סופר-פאוור. הביג פוט סופה מצוייד בסרן דנה 60 מקדימה, ודנה 70 מאחורה. נעילת דפרנציאל קדמית ואחורית. הגה בעבודת יד של אילן מסופר-פאוור. מנוע שנבנה בסדנה לביצועים בשטח טכני קשה. מנוע V-8 בנפח 383 אינץ' מעוקב שהם 6200 סמ''ק - הזרקת דלק רב נקודתית.
סופה משופרת: סרן דנה 60 מאחור, דנה 44 רחב מלפנים. מערכת ריבולברים עם קפיצי עלים פרוקומפ, נעילות ARB. לאילן היתה זו התחרות הראשונה, ובתחילה נלחץ והתרגש מהמעמד, לאחר מכן השתחרר, הפגין ביצועי נהיגה מדוייקים, והעביר את הרכב במרבית המכשולים. אילן נפסל במכשול הראשון, אך למרות זאת גילה רצון להמשיך והמארגנים אפשרו לו זאת, על מנת שיוכל לצבור נסיון לקראת ליגת היוקוהמה צ'אלנג'.
נהג אבי שופינסקי, מכוון ג'קי. ג'יפ סופה, דנה 60 מאחור, דנה 44 מקדימה. קיט פרוקומפ, ריבולברים.
הרב אביה רוזן הינו רב אמיתי, שאינו משתתף בתחרויות דרך קבע משום שהן מתקיימות בימי שבת. הפעם ניצל הרב את העובדה שהאירוע התקיים ביום ראשון, עלה על ה-UNIMOG מבית מרצדס, המצוייד בצמיגי ענק ויחסי העברה קצרים, והראה לכולם כי רכב הבנוי מראש לעבודת שטח אינו זקוק לשיפורים.
את הרב אביה רוזן כיוון ג'ימי ג'יפ - מדריך טיולים מוכר וידוע, תושב רמת הגולן - המכיר את הרמה כאת כף ידו.
אריק קולפניצקי, שהגיע למקום הרביעי והמכובד בתחרות, נדחף לאחר שכבר עבר את מכשול המוות. לאחר הירידה שבר את הדרייב-שפט.
יש לנו הרגשה שמשהו נשבר שם.
לישורת הסופית הגיעו ארנון מלאכי ויורם דוהאן (אם ניתן לקרוא לזה ישורת), ארנון הפסיד את המקום הראשון בקטגוריית ADVENTURE בעקבות נגיעת סס''ל מיותרת.
לצערנו, ניתן לראות רק את הטוסיק של הזיבר (כלי הרכב המיוחד שעדו בנה), כיוון שעדו פשוט גיהץ את המכשול. עדו הפתיע את כולם, ועבר את מכשול 4 הקשה כאילו לא היה קיים. חשוב להבין שכל מתחרה התעסק מס' דקות עם המכשול הזה ורבים פרשו כיוון שעברו את זמן הגג למכשול, ופתאום בא עדו וב-20 שניות ריחף מעל המסלול, לכן תפסנו רק את התחת. עדו כהן זכה במקום השני בתחרות, אולם הוא טוען שהיה צריך לזכות במקום הראשון, וזאת בשל העובדה שהוא סיים את המכשולים בצורה המהירה ביותר ולכן לא היה צורך לקיים את תחרות אלוף-האלופים בינו ובין גיא רפאל, שזכה בסוף במקום הראשון עם אותו מס' נקודות, משום שעדו לא נשאר להתמודד במכשול נוסף על מנת לקבוע מי המנצח. עדו טוען שלא היה תקנון מסודר ולא נכתב דבר על קיום תחרות נוספת במצב של תיקו. מיקי יוחאי, מארגן התחרות, מגיב לטענות אלו: התחרות היתה טוטאלית, לא נתנו משקל לזמנים בהם עוברים כל מכשול, החשיבות היתה לעבור את המכשול בתוך זמן הגג שהוקצב, מבלי לגעת בקווי הסס''ל. גיא רפאל ועדו כהן הגיע שניהם לאותו מס' נקודות ולכן החלטתי, בתור השופט הראשי של האירוע, לקיים תחרות מסכמת בין גיא לבין עדו על מנת לקבוע מי ניצח. בתור שופט ראשי, שגם עדו אינו מטיל ספק ביושרי, יש לי את הסמכות לכך. חבל שעדו לא נשאר להתחרות ובכך היתה נמנעת אי הנעימות שנוצרה בסיום.
זהו טנדר מיוחד מאוד ומעניין מתוצרת ג'יפ. הרכב מצויד בסרנים דנה 60 מלפנים ומאחור. צמיגי האמר 37 אינץ'. זאת היתה הופעה ראשונה לגלדיאטור ולנהגו בתחרויות עבירות. הם פרשו עקב תלישת תושבת מנוע במכשול מס' 4. הבחור נשאר לישון באתר מנחת פיק, במשך הלילה סידר את הרכב ולמחרת נסע הביתה.
בתמונה אנחנו רואים את פעולת החילוץ של הטרקטור שהוכשר במיוחד ע''י חברת קרוס-קאונטרי לחילוצים מהירים מהמכשולים.
לא התאפקנו, ניגשנו לרב רוזן ושאלנו: אתה רב אמיתי? ובכן, ענה הרב, לא רק שאני רב אמיתי, אלא שהיום הזמנתי לכאן זוג שאני עומד לחתן על מנת לדבר עמם לפני החתונה. היונימוג זה הובי בלבד - או בעצם שיגעון. מדי פעם, כשאני נוסע להנאתי ברמה, אני מחלץ ג'יפים בשביל הכיף. מלבד זאת היה נחמד מאוד להתחרות, האדרנלין זרם, ושיתוף הפעולה והפרגון בין המתחרים היה מדהים - ממש תחרות ישראלית.
ברוח השיר ''משיח משיח'' שהתנגן ברקע, החליט הרב להפסיק עם ההינדוסים, לחץ על דוושת הגז וקיפץ עם הרכב הכבד הזה מעל מכשול מס' 4. כל הכבוד לרב שהגיע למקום השלישי בתחרות.
יורם ניהל מאבק עיקש עם ארנון מלאכי. לבסוף, בעקבות נגיעה מיותרת של ארנון בסס''ל, זכה יורם דוהאן במקום הראשון.
בסיום התחרות ניגשנו אל גיא, לשמוע מה דעתו על האירוע: היה פגז, מרשים ביותר. התחרות הפעם היתה קצת יותר רצינית, יכולנו להראות מה באמת האוטו יכול לעשות, בלי שפאלות וכננות, רק אוטו ונהג. אני רוצה להודות לצוות שלי, אילן שושה, מאיר שוקרון, מוש ברוך ושחר אופיר. זה הצוות שנעמיד גם לליגת היוקוהמה - הצוות הזה הוא הסיבה לכך שזכינו באירוע ונוכל להגיע להישגים גם בליגה.
0 תגובות
תגובות