הריינג' רובר איווק התחבב באופן מיידי על אנשים עם כסף שמחפשים רכב עם הופעה ייחודית, שלא חולמים אפילו לקחת אותו לשטח. אבל יש כאלה שדווקא חושבים שזה בדיוק הרכב המתאים לרדת איתו מהכביש ולא סתם לרדת – אפילו להתחרות איתו בדקאר...
אבל תרגיעו, לא מדובר באיווק ''אמיתי'', אלא ברכב תחרויות ייעודי שנבנה על ידי סדנת RaBe Race Cars באנגליה, עבור קבוצת Excite Rallye Raid. מתחת לגוף ששמר על הקווים של האיווק, מסתתרת שלדת צינורות שעליה הורכב מנוע טורבו-דיזל של ב.מ.וו, שישה צילנדרים בטור בנפח 3.0 ליטר. המנוע הזה יודע לספק 270 כ''ס בגרסה המותאמת לתקנות המרוצים והוא יכול להגיע גם ל-345 כ''ס כשכל המגבלות מוסרות.הכוח מועבר לארבעת הגלגלים דרך תיבה ידנית של ZF עם שישה הילוכים, כשצמיגי BF על ג'נט 16 מחברים את הכוח לקרקע. שאר החלקים המכניים הגיעו מרביתם מלנד רוברים סדרתיים.
החלק היותר מעניין של הכלי הזה הוא המתלים. שני בולמי קפיץ מתכוונים של חברת Reiger מותקנים על כל גלגל, כל אחד מהם נשלט על ידי שסתום ארבע-כיווני. המערכת יודעת לזהות מתי הרכב נוסע ישר או פונה, ובעת פנייה מקשיחה את המתלה בצד החיצוני כדי למנוע את ה''שקיעה'' שנוצרת במצב כזה. בנוסף, המערכת מזהה מצבים נוספים כמו למשל האם הגלגל נמצא בתנועה למטה או למעלה, ומכוונת את המתלים בהתאם, כפי שתוכלו לראות בסרטון הקצר שבהמשך.
RaBe יצרה בשלב זה שלושה כלים, שמשקל כל אחד 1900 ק''ג, וקבוצת Excite תריץ אותם תחילה בתחרויות מקומיות בבריטניה לקראת הדבר האמיתי: ראלי הדקאר ב-2014.
תגובות