שטח 4X4 > כתבות > חדשות

רכב שטח בתפירה אישית

עבור מי שהפרוטה מצויה בכיסו, סדנאות מתמחות ישמחו לתפור עבורו את רכב חלומותיו, גם אם הבחירה נופלת על לנד רובר דיפנדר

כל מי שהשטח הוא חלק מה-DNA שלו, מחפש תכונות מסוימות ברכב שהוא קונה: מרווח גחון, זוויות תקיפה ונטישה, אפשרויות שיפור וכו'. אבל יש לא מעט אנשים שקונים רכבי שטח כסמל סטטוס, וככזה הם רוצים שהרכב שלהם יהיה ייחודי, שלא ידמה לקופסאות המשעממות שבהן נוסע המון העם. עבור אנשים אלה הצד הטכני פחות מעניין, הם מתמקדים בצד העיצובי ויש בחו''ל לא מעט סדנאות מתמחות שעושות את העבודה, בעיקר על כלי רכב מהקצה העליון של המחירון.
אבל יש גם אנשים שמחפשים רכב שטח ''אמיתי'' עם טוויסט עיצובי, וגם עבורם יש פתרונות. קחו למשל את הלנד רובר דיפנדר שעבר מקצה התייפייפות בסדנת Startech הגרמנית, מבית Brabus. בעוד חברת האם מתמחה בשיפור דגמי מרצדס, בסדנה עוסקים בעיקר ביצירות הבריטיות. הדגם האחרון שיצא מתחת ידם נקרא Series 3.1 Concept וקוויו החיצוניים מתבססים באופן חופשי על הלנד רובר סדרה 3 שיוצר בשנות ה-70.  

הבסיס המכני הוא דיפנדר רגיל וכל השינויים שנעשו בו הם קוסמטיים בלבד, כשמרבית העבודה מתבצעת בחלק הפנימי לשיפור חוויית החיים עם רכב השטח הספרטני. כך תקבלו ריפודי עור על כסאות ריקרו שצידם האחורי נצבע לבן, כשבגב הכסאות שתולים שני מחשבי טאבלט לטובת הילדים שיושבים מאחור, שיהנו גם מקונסולות משחקים של סוני. יש נגיעות של עור גם בדיפון הגג ובצדדים, בלוח השעונים, בדלתות, בגלגל ההגה ובידית ההילוכים.
בלוח השעונים נשתל מסך מגע דרכו מתנהלת כל מערכת האינפומדיה שלטובתה הוצאו כליל צמד הכסאות המותקנים בדרך כלל מאחור. צמיגים בגודל 285/60 R  על ג'נט 18 משלימים את החבילה, שמוצגת השבוע בתערוכת הרכב בעיר אסן, גרמניה.
בסדנה טוענים, שלמרות שמדובר בדגם המוגדר כקונספט, הם קרובים מאוד לדגם ייצור והכל תלוי רק במספר המזמינים... היינו לוקחים אחד, רק תנו לנו אותו עם צמיגים בחתך נורמלי יותר, נגיד 75 וגם ל-85 לא נסרב...
לקריאה נוספת:

תגובות

1 תגובות

1

Ogash Ofer

02 בדצמבר 2012 ב 11:03

יפה מאוד. אך אני נשאר נאמן...

לדיפנדר מודל 1995.