שטח 4X4 > כתבות > חדשות

מתקפת ה-SUV של מזראטי

ה-SUV החדש של החברה האיטלקית עדיין לא הגיע לשוק וכבר מתכננים שם דגם נוסף, קטן יותר

במזראטי עדיין לא גמרו להתמזמז עם ה-SUV הגדול שלהם שמתוכנן להגיע לשוק באמצע שנת 2014 כדי להתמודד בנישת היוקרתיים כמו הריינג' רובר ודומיו, וכבר מתחילים לדבר שם על דגם קטן יותר, שייתן פייט לכלי רכב בסדר גודל של האודי Q5 והפורשה מאקאן. כל זאת, כדי להשיג את היעד השאפתני שקבע מנכ''ל החברה, הראלד ווסטר, להגדיל פי 10 את מכירות מזראטי עד לסוף העשור הנוכחי.
מזראטי, שהיום היא חלק מקונצרן פיאט, החלה לתכנן SUV עוד בתחילת שנות ה-2000, אז היתה שייכת לאודי. הוצג אז דגם קונספט, שקיבל את השם קובנג (Kubang), על בסיס אודי Q7. הרבה דלק זרם מאז, עד שבשנת 2011 הוצג דגם קונספט נוסף, שנשא את אותו השם, אבל קיבל כבר את ה-DNA מחטיבת ג'יפ, שהיתה לחלק מפיאט לאחר שהשתלטה על קרייזלר.

הקובנג, ששמו שונה לאחרונה ל-Levante, מבוסס אמנם על שלדת הגרנד צ'ירוקי אבל יקבל מנוע של פרארי (עוד חלק מפיאט), עם מערכות מתלים והיגוי משופצרות שיתאימו לרכב פנאי ספורטיבי ומהיר. כאמור, הדגם הזה יוצג כדגם ייצור לקראת שנת 2014, לאחר חשיפה באחת מתערוכות הרכב הגדולות בארה''ב.
יעד המכירות שנקבע מאלץ את מזראטי לפלוש לנישות חדשות, ואחת מהן היא כנראה נישת ה-SUV-ים הקומפקטיים. גם כאן יעשה שימוש בפלטפורמה מבית ג'יפ, ככל הנראה של הליברטי החדש, אבל עם עיצוב חיצוני ייחודי של פינינפארינה. גם במקרה זה צפוי מנוע עם מורשת איטלקית וכיול ספורטיבי שייתן לרכב החדש יכולת להתמודד מול מיטב תוצרת אירופה.  

תגובות

0 תגובות