שטח 4X4 > מסלולי טיול > נקודה בשטח

נקודה בשטח – שביל החידות ברכס נפתלי

שביל החידות ומצפור רן שבשולי רכס נפתלי.
פרק מספר טיולים חדש, 'חמש דקות מהצימר', שכתב מדריך הטיולים אמנון גופר (צילומים: עדי אדר), שיצא לאחרונה בהוצאת עם עובד.

מדריך הטיולים ואמן הסיפור הגלילי אמנון גופר, חבר לצלמת עדי אדר ויחדיו הוציאו את הספר ''חמש דקות מהצימר - צפון'' (הוצאת ''עם עובד''), המביא לקורא את הנסתר מהעין וקרוב אל הכביש. 85 טיולים קצרים ונטולי מאמץ הליכה (כמעט) אל עולם ומלואו הממתין לאוהבי הארץ.
יחד עם המקומות המיוחדים לטיול, נאספו בספר בכפיפה אחת - מחלבות ומאפיות, בתי בד, יצרני דבש ויקבי בוטיק. אוהבי האוכל יקבלו המלצה למסעדה או בית מארח.
גופר ואדר כבר שיתפו פעולה בעבר בספר רב המכר ''סודות גליליים'', גם הוא בהוצאת ''עם עובד''.
הפרק הראשון אותו בחרנו לפרסם הוא על שביל קצר בשיפולי רכס נפתלי, הכורך יחדיו מורשת קרב, נוף נפלא והיסטוריה ארוכת שנים, בלב אזור שתמיד נעים ויפה לטייל בו.

תפעיל את הראש חביבי (מתוך הספר)

בשולי רכס הרי נפתלי, במקום שבו מתחילים להתכתב זה עם זה ההר, החורש ועמק החולה, מצוי שביל מטיילים קצר הנותן למטייל ממד נוסף של חוויה. חיבור אל נוף הארץ ואל ההיסטוריה דרך חידות מוטבעות בסלע ובסופן מצפור שנשקפים ממנו נופי העמק והגולן.
שביל ההליכה הנוח מתפתל בינות לעצים ולאורכו מוצגות שבע שאלות, פתרון כל שאלה מצוי מרחק פסיעה ממנה. האותיות הראשונות של השאלות מרכיבות את שמו של טייס המסוק רן כוכבא ז''ל, שמסוקו נפל בקצה השביל במהלך מלחמת לבנון השנייה ומשפחתו הקימה במקום מצפור על שמו. ליד כל חידה ספסל ופניו אל הנוף, כדי שלא תתעייפו כשתפעילו את מוחכם הקודח.
איך מגיעים: בצומת כח שעל כביש 90 פונים מערבה לכביש 899, ונוסעים עליו כ-2.5 קילומטר. בעיקול החד הראשון של הכביש יוצאת שמאלה דרך עפר משולטת. השביל נמצא מצד ימין, כ-50 מטר מתחילת דרך העפר (לבאים מכיוון כביש 90 – בעיקול יש פס הפרדה רצוף שאין לחצותו, יש לחפש מקום מוסדר וחוקי לפנות בו פניית פרסה).
כמה הולכים ברגל: כ-250 מטר.
כמה לוקח על השעון: כ-10 דקות, לא כולל פתרון החידות ומנוחה על הספסלים.
עונה ממומלצת: כל השנה.
גישה לנכים: אין.
עלות: ללא תשלום.
הטיפ שלי: היכן שהיה פעם הכפר השיעי נבי יושע, נותר על עומדו מוזולאום שהמסורת הערבית רואה בו את מקום קבורתו של יהושע. סיור קטן במקום לא ייקח יותר מעשר דקות. המקום נמצא מול מצודת כח (יש שילוט).

והטיפים שלנו

כאמור, באזור יש לא מעט נקודות חן נוספות ששוות ביקור, בחלקן ניתן אפילו לבלות יום שלם או לשלבן במהלך טיול במזרחו של הגליל העליון ובאצבע הגליל. בין נקודות אלה אפשר למנות את עין תאו, מצודת כח, חניון האלות, בקעת קדש, סדקי יפתח, עין זהב שבקריית שמונה ועוד.
בשבת ה-5.1.2013 ייצא טיול של האתר במסלול שיעבור בחלק מהאתרים המוזכרים לעיל. לפרטים נוספים ולרישום לטיול - הקש כאן.

תגובות

0 תגובות