הדור השלישי של רכב הפנאי הגיע לארץ, בארבע רמות גימור ובמחיר המתחיל ב- 164,900 שקלים. ויש גם הנעה 4X4
מיצובישי השיקה השבוע בישראל את הדור החדש של האאוטלנדר, שמציע צריכת דלק ופליטת מזהמים נמוכות מאוד יחסית לסיגמנט שלו – צריכת דלק ממוצעת של 6.5 ליטר ל-100 ק''מ ורמת זיהום 4. יחד עם שבעה מושבים, יש כאן חבילה מפתה למשפחה מורחבת.
לאאוטלנדר מנוע בנזין מסדרת Smart MIVEC, ארבע בוכנות בנפח 2.0 ליטר, שמגיע לשיא הכוח - 150 כ''ס - ב-6000 סל''ד גבוהים. תיבת הילוכים רציפה מעבירה את הכוח לגלגלים, תחליה לגלגלים הקדמיים ועם איבוד אחיזה גם לאחוריים. מערכת עצור-סע עוזרת בשיפור צריכת הדלק כמו גם מערכת ECO Mode (Active)המוצגת בפורמט של עלים ירוקים על לוח המחוונים. בהתאם לאופן הצגת העלים, לומד הנהג במהלך נסיעתו כיצד לנהוג בצורה חסכונית יותר.
האאוטלנדר מגיע אלינו ב-4 רמות גימור: Instyle עם 5 או 7 מושבים, Instyle SR, Supreme ו-Elite, המגיעים עם 7 מושבים. שני הדגמים האחרונים מצוידים בהנעה 4X4. לכל הדגמים הגה כוח עם תגבור חשמלי וקישוריות בלוטות' עם שליטה קולית. האבזור בדגם ה-Elite, שהוא הדגם היקר ביותר ומחירו 204,900 שקלים, כולל בין השאר גם מפתח חכם, פתיחת וסגירת דלת תא מטען חשמלית עם שליטה מהמפתח, מושבי עור, מושב נהג חשמלי וחימום למושבים הקדמיים. דגמי ה-Elite וה-Supreme כוללים שניהם מצלמת נסיעה לאחור. הרכב זכה לציון של 5 כוכבים במבחני ריסוק של EURO NCAP והוא מצויד בשבע כריות אוויר.
בעולם הרחב האואטלנדר נמכר עם היצע מנועים ותיבות הילוכים גדול יותר, כמו מנועי בזנים גדולים יותר, מנוע דיזל, תיבת הילוכים אוטומטית ואפילו ידנית. בשלב זה אין כוונה להביא משהו ממבחר זה לארץ.
עם צמיגים בחתך סביר 215/70 המורכבים על חישוק בקוטר 16 אינץ' (למעט דגם ה- Eliteשלו חישוקים 18 וצמיגים בחתך נמוך מאוד) ועם מרווח גחון של 21.5 ס''מ, נראה שהאאוטלנדר יעשה את העבודה בשבילי עפר ובשטחים שאינם מאתגרים יותר מדי. מעבר לכך, לא היינו לוקחים צ'אנס.
תגובות