נראה פשוט אבל זה לא מובן מאליו - הספורט המוטורי בישראל מקבל דחיפה ויצא לדרך במלוא העוצמה.
קובי קרין יצא לצלם במירוץ אופנועים - סופרמוטו וסופרבייק, השני בסדרה, אשר נערך בפתח תקווה וחזר עם תמונות שהינו רגילים לפרסם רק מחו''ל...
ובנוסף - יוחנן רזניק, רוכב שטח שזו לו הפעם הראשונה בתחרות חוקית על המסלול משתף בחוויה...
כותב יוחנן רזניק:
מרוץ זה הוא השני בסדרה של מרוצי אופנועים חוקיים, בראשון לא השתתפתי כיוון שהאופנוע לא היה מוכן בהתאם לתקנון, זה משהו שצריכים להתרגל אחרי שנים של רכיבות בתחרויות אינדורו ובאחה בהם באנו עם אופנוע נרשמנו ורכבנו, אז זהו הזמנים השתנו ועובדים לפי חוקי הספורט.
רק לסבר את האוזן של המתעניינים: יש לפרק פנסים ומראות, יש לאבטח את בורגי הריקון שמן, כך גם פתחי המילוי, מכסה המצנן ובורגי הקליפר הקדמי.
אם חשבתי לרכב עם חליפת השטח ומגני ברכיים אז לא, רק חליפת עור עם מיגונים לכתפיים ברכיים, חליפה די כבדה שהצלחתי לקבל מחבר.
מגיעים ב 6:30 בבוקר קר ולח למגרש בפת, מילא בחוצה ישראל קמים מוקדם כי מזנקים ב 5:30 (בקיץ) וצריך להספיק להגיע לאילת לפני חשכה, אבל מרוץ סופר מוטו שלוקח 10 דקות.. נו מילא!
אז זהו כמו שהקדמתי, חוקי הספורט המוטורי משחקים עכשיו במגרש, ולכן הבוחן דני אוחנה בודק אופנוע - אופנוע, רגליות, אבטחות, חופש במסבי כידון וגלגלים, התנעה וכיבוי ורק אז אפשר להירשם למרוץ, להראות ביטוח לאותו יום ותשלום לאירוע, נו עכשיו אפשר להתלבש יותר נכון להידחק לחליפת העור שנקראת גם חליפת לחץ, אני נראה כמו רובוטריק מגושם.
יוצאים לסבב חימום והכרת המסלול אחרי תדריך מדני אוחנה.
אחרינו יוצאים אופנועי הסופרבייק.
מגיע רגע הזנקות למדידת זמנים, אני בשישייה השנייה, יש 12 רוכבים במקצה המתחילים. צריך להעביר את מכשיר המדידה מאופנוע לאופנוע כי אין מספיק מכשירים.
ביציאה לישורת הראשונה מתנגשת בי הרוכבת היחידה במרוץ אבל אני מצליח להישאר על המסלול אחרי דריסת פילון. כנראה במרוץ יהיה קשה יותר.
לאור התוצאות אני ממוקם במקום ה 10 מתוך 12 זה אומר שבתחרות עצמה אהיה בשלישיה האחרונה לא נותן הרבה אפשרויות להגיע לחוד במסלול הנוכחי שהוא צר וקצר.
דני אוחנה אומר לי כי לחץ אוויר באחורי נמוך, אין לי מושג על כמה רוכבים במסלול, אני מנפח ל 30 , אחד הרוכבים מייעץ לי להקשיח מתלים כי זו לא רכיבת אינדורו, השאלה לכמה, שחר ממוסך פודיום מקשיח לי מתלים ואני מקווה שזה ישפר את התנהגות האופנוע.
מזנקים למרוץ, אחרי שתי הקפות חימום, מסתדרים על הגריד לפי הזמנים שנמדדו קודם, דגל השחמט יורד ואנו שועטים קדימה, ישורת קצרה ומיד פניית אס צרה ואחריה פניה רחבה שמאלה מיד אחריה השכבה שמאלה וימינה בהם האופנוע צולל נמוך אבל מיד ליישרו כי עכשיו נכנסים ליישורת הארוכה, מאיץ את המנוע אבל נגמרה היישורת, הורדת הילוך מהירה, האופנוע מזדעזע כולו, מה קורה לאופנוע? אין זמן לחקירות (אחר כך יסביר לי מתחרה כי לא זורקים את המצמד אלא משחררים לאט) כי יש עכשיו 2 פניות...
הראשונה חדה ימינה וביציאה ממנה אני מאיץ בדיוק על סימון חץ גדול של מגרש החנייה, הגלגל האחורי מאבד אחיזה, אני מרפה מעט מהידית הימנית, גם כך יש עכשיו פנייה חדה שמאלה, השכבה נמוכה אבל על חשבון מהירות, עכשיו ישורת ארוכה, זה הזמן לתת למנוע ה ק.ט.מ 530 חופש, האצה אבל כבר יש פניית אס צרה וקצרה, הורדת הילוך הפעם מצמד מבוקר יותר, אני שומע אופנוע לידי, אין מראות אז מבט חטוף ואני מגלה שאנו שניים עומדים להיכנס לפנייה, זה אומר או שהימני וזה אני יפגע בפילון ויוענש או השמאלי יכנס בצמיגים משמאל, אני מחליט לוותר, כך זה נמשך סבב אחר סבב, האצה בישורת בלימה, פנייה ושוב פנייה ואין לי סיכוי להתקדם, גם מסלול צר וגם רוכבים מנוסים ממני.
זהו הסתיים מרוץ חוקי ורב גוני שהכיל מרוצי קארטינג מהירים מאוד, מרוצי סופר מוטו מרתקים ומרוצי סופרבייק שהם החברה הגדולים בקטגוריה. את המקומות הראשונים תופסים בעיקר אופנועי אפריליה-עדנה לישראל וליגורה מנהל המותג המתכבד באור אחרון להעניק את הגביעים.
אני נהניתי מאוד, המתחרים חבר'ה איכותיים, עוזרים, מייעצים ואפילו מפרגנים, כולם רוצים שהליגה תתרומם למרוצים נוספים, להכרה ע''י מוסדות ספורט וגם לתמיכה ע''י חברות כי העסק לא זול לרוכב הממוצע שיממן את כל ההוצאות מרוץ אחר מרוץ.
בשבילי זאת רכיבה מסוג אחר לגמרי, היא לא דומה לרכיבת כביש יום יומית, היא לא דומה לרכיבת שטח שבה אתה רוכב מהר, מרחף מעל גבשושיות, טס בדיונות של צאלים או משתתף בחוצה ישראל שנמשך יום שלם ולא קל לגמרי.
אתה רוכב במסלול רק 10 דקות אבל מצדדיך מכשולים של צמיגים שצריך להיזהר לא לפגוש, רוכבים לידך צמוד אופנועים נוספים שרק שועטים קדימה ולא סופרים אותך,זה דומה יותר למסלול מוטוקרוס.
עכשיו צריך להחזיר את האופנוע למצב יום יומי, להירשם להשתלמות אצל אופנוען מאומן ברכיבת כביש עם בלימה פנייה, עם הזמן אחליף את הצמיגים שלי שאומנם איכותיים לכביש אבל לא דומים לצמיגי ספורט מקצועיים שמשתמשים רוכבים רבים. למען הסר ספק רכבתי עם גלגלי 17'' וצמיגי כביש.
אז להתראות במרוץ הבא, עידן חדש
תוצאות סופרמוטו וסופרבייק
סופרמוטו
קטגוריה S1:
1. עידו כרמון 2. יוחאי חכם 3. שולי שולגה 4. יובל שי נהרי
קטגוריה S2:
1. אור רפפורט 2. אדם מחרוק 3. יניב סימסולו 4. ניר גלעד 5. לירון שייפר
מתחילים:
1. רון דנציגר 2. ליאור מג'ר 3. גיא יצחק לריאה
סופרבייק
קטגוריה 125:
1. חיים זנדברג 2. אבי אלבז 3. ניב בלחסן 4. נבו פרץ
קטגוריה 500:
1. יניב הרוש 2. בר לוי 3. שון בן יקר 4. מולי לוי
טבלת סבב האליפות 2013 מתוך אתר עמותת הסופרמוטו
טבלת סבב האליפות 2013 מתוך אתר עמותת הסופרמוטו
טבלת סבב האליפות 2013 מתוך אתר עמותת הסופרמוטו
טבלת סבב האליפות 2013 מתוך אתר עמותת הסופרמוטו
תגובות