שטח 4X4 > כתבות > חדשות

מפה ומשם – לקט ג'יפאים #14

דקאר 2013 רק יצא לדרך – וכבר יש הפתעה קטנה, הטנדרים מסדרת F של פורד הובילו גם ב-2012 את טבלת המכירות בארהב ופיג'ו הציגה את הקרוס-אובר הקטן שלה ה-2008

מירוץ הראלי המפרך ביותר בעולם יצא אתמול לדרכו, לקטע חימום קצר שאורכו התחרותי היה בסך הכל 13 ק''מ. במרחק כל כך קצר לא צפויות הפתעות רבות ומרבית הפייבוריטים נמצאים בעשיריות הראשונות בכל קטגוריה, בהפרשי זמן זעומים שנעים ממספר שניות ועד דקות ספורות. כולם – מלבד רובי גורדון שנתקע על אחת הדיונות והצליח להרוס את תיבת ההילוכים שלו בניסיונות החילוץ. ללא הילוך אחורי, הוא ושותפו לצוות נאלצו לחלץ את ההאמר בעבודת ידיים קשה, שעלתה להם בפיגור של יותר מחצי שעה אחרי המובילים. מכה קשה לאמריקאי שהצהיר שהשנה הוא הולך לנצח...

הטנדרים שולטים

שנת 2012 היתה שנת שיא במכירת רכב בארה''ב, הטובה ביותר מאז 2007, עם מכירות של קרוב ל-14.5 מיליון כלי רכב (לא כולל דו-גלגליים, משאיות ואוטובוסים). את המקום הראשון בשיאני המכירות, בפעם המי יודע כמה, תופס הטנדר מסדרת F של פורד, עם קרוב ל-650 אלף מסירות, מכל הדגמים. יחד עם הג'מוסים של ג'נרל מוטורס ושל ראם (דודג') הטנדרים המגודלים מהווים כ-10 אחוז מכלל המכירות בארה''ב. בסך כל המכירות, מכוניות נוסעים וטנדרים, ג'י. אם ניצבת בראש ואחריה פורד.
למרות הנתונים המחמיאים, הנתח הכללי של יצרניות הענק מארה''ב דווקא ירד, למעט זה של קרייזלר, שהצליחה להגדיל את מכירותיה ב-21 אחוז לעומת 2011, בעיקר בזכות ביקוש ער לדגמי ג'יפ השונים.

ה-2008 נחשף

תמונות הקרוס-אובר החדש מתוצרת פיג'ו כבר זלגו לרשת, למרות שההצגה הרישמית של הדגם תהיה רק בתערוכת הרכב בג'נבה בתחילת חודש מרץ. ה-2008 מבוססת על דגם הסופר מיני של היצרן, ה-208, עם מידות קומפטיות: אורך של 4.14 מטר ורוחב של 1.74 מטר. היצע המנועים יהיה דומה לזה של מכונית האם, כולמר טורבו-דיזל וטורבו-בנזין בנפחים של 1.6 ליטר, עם 154 כ''ס בדגם הנמרץ ביותר. הייצור בשלב הראשון ייעשה בצרפת, ובשלב מאוחר יותר יפתחו קווי ייצור גם בסין ובברזיל.

תגובות

0 תגובות