שטח 4X4 > מסלולי טיול > נקודה בשטח

נקודה בשטח – עין עלווה

מעיין השופע מים לאורך כל השנה, בצל עצי צפצפה רמים. נמצא ברמת דלתון, לא רחוק מגוש חלב.
פרק נוסף מספר הטיולים 'חמש דקות מהצימר', שכתב מדריך הטיולים אמנון גופר וצילמה עדי אדר, שיצא לאחרונה בהוצאת עם עובד

בדרך חזרה צריך קצת לטפס (מתוך הספר)

בערוצו של נחל היורד מכרם בן זמרה, בין כרמי ענבים, מטעי נשירים, חורשת עצי צפצפה ואיקליפטוסים, נמצא מעיין שופע ופרות שופעות גם... אחרי שיורדים בוואדי, כשממול גבעותיו הלבנות של רכס גוש חלב ומסביב מדרונותיה האפורים של רמת דלתון, שומעים את קול פכפוכו של עין עלווה הבוקע משני צדיו של משטח בטון המסתיר את פי המעיין.
ימי האביב ותחילת ימי קיץ מיטיבים עם הבאים לבקר בעין עלווה, ותמיד אפשר למצוא פינה מוצלת להניח בה את הגוף העייף ולהתכונן לעלייה חזרה לרכב. בשלהי הקיץ מתכסה הרכס שמעל המעיין בפריחה שופעת של חצבים.
איך מגיעים: נכנסים למושב כרם בן זמרה ופונים שמאלה בדרך ההיקפית (יש שילוט). אחרי 600 מטר מגיעים לשער נוסף, וממנו יוצאים אל מחוץ לתחום היישוב (שמאלה). זה המקום להחנות את הרכב ולצאת ברגל על פי השלטים. המעיין מרוחק כקילומטר מנקודה זו, בירידה. בשבת שערי המושב סגורים, וניתן להגיע אל המעיין מהיישוב גוש חלב, בדרך מעט יותר ארוכה.
כמה הולכים ברגל: כקילומטר.
כמה לוקח על השעון: כ-20 דקות.
עונה ממומלצת: בעיקר באביב ובתחילת הקיץ.
גישה לנכים: אין.
עלות: ללא תשלום.
הטיפ שלי: טיול בדרך הנוף של יער ביריה המערבי, מחניון עין זיתים לצומת מירון. מכביש 886 נכנסים לדרך אספלט על פי השלטים לחניון עין זיתים. השביל חובק את יער ביריה, חולף על פני בקעת קדיתא וקבר רבי טרפון, מטפס אל רכס קדיתא ומסתיים בחניון צומת מירון. חצי שעה של דרך נוף מהממת.

הטיפים שלנו

עם רכבי שטח ניתן להגיע עד למעיין עצמו, על פי התיאור של מסלול הולכי הרגל. מנקודה זו אפשר להמשיך ולרדת עם הרכב לערוץ נחל גוש חלב, הנשפך לנחל דישון (ראה ''מסלול טיול בנחל דישון לכל אורכו''). לחלופין, ניתן לעלות עם ערוץ נחל גוש חלבאל היישוב עצמו, ולסייר מעט בסמטאות הציוריות של גרעין הכפר העתיק ובהמשך להגיע ל''עין הכחולה'' של גוש חלב. בערך במחצית הדרך העולה מהמעין לגוש חלב, מצד שמאל, שרידיו של בית כנסת עתיק, מהמאה השישית לספירה.
קחו בחשבון שהשער ממנו יוצאים מכרם בן זמרה, המוזכר במסלול הולכי הרגל, סגור בשבתות וניתן להגיע למעיין רק מכיוון גוש חלב.
את מסלול נחל דישון מומלץ לבצע לקראת סוף החורף-תחילת האביב, שאז הפריחה בשיאה וגובה המים הזורמים בנחל יורד לרמה סבירה ואין סכנת הצפה למנועים...

תגובות

3 תגובות

1

אורח/ת

03 באפריל 2013 ב 10:35

טיול לקבוצה

האם אתם יכולים לשלוח לי מסלול גיפים עם פירוט עבור תיאום טיולים מגוש חלב לנחל דישון

2

Ogash Ofer

03 באפריל 2013 ב 10:58

טיול לקבוצה

אורח/ת כתב/ה:
"האם אתם יכולים לשלוח לי מסלול גיפים עם פירוט עבור תיאום טיולים מגוש חלב לנחל דישון"
ראה טיולים באזור במסלולי טיול באתר.  

3

leornevo

31 בדצמבר 2013 ב 11:17

נקודה בשטח – עין עלווה

סיפור פיקנתוי - לפני כעשרים שנה היתנחל במקום האסיר המפורסם - פרקש שחר בתשובה עם אישתו ואת התינוקת שהביאו לעולם היו רוחצים כך ביום יום במי המעיין הקרירים והטעימים (היו שוכנים בביצ המשאבה הנטוש הצמוד עד שעברו לקדיתא - יחד עם כל המוזרים האחרים,, השער בדרך כלל לא נעול בשבתות - אני יורד מישם מידי פעם - ולמחפשי האתגרים מעל המעיין יש בהר פתח מינהרה צרה שאפשר ליזחול דרכו כם פנס לצד השני של המצור - מרחק של מיספר עשרות מטרים