שטח 4X4 > כתבות > חדשות

הג'מוס העתידי מבית פורד

בתערוכת הרכב בדטרויט הציגה החברה טנדר קונספט שנקרא אטלס, שיהיה ככל הנראה הבסיס לדור הבא של סדרת F

מזה 36 שנה ברציפות הטנדרים של פורד הם הנמכרים ביותר בארה''ב, מספקים אמצעי תחבורה יעיל ואמין לתושבי האזורים הכפריים יותר, כמו גם לבעלי מקצוע שונים. במשך שנים נהנו הטנדרים המגודלים האלה מהתקנות האמריקאיות שהגדירו אותם כמשאיות, מה שהקל עליהם בדרישות הממשל לצמצום צריכת הדלק. זה איפשר ליצרנים להתקין בהם מנועי v-8 בשרניים וכוחניים, כמו שהאמריקאים אוהבים.
אבל בעידן הנוכחי, שגם בארה''ב מרגישים היטב בכיס את מחיר הדלק, הדרישה לכלי רכב חסכוניים יותר מגיע מהכיוון השני, זה של הצרכנים. בהתאם לזאת, הציגה חברת פורד בתערוכת הרכב בדטרויט שנערכה בחודש שעבר דגם קונספט של טנדר כפול-קבינה שנקרא אטלס, שהדגש העיקרי בו על הקטנת צריכת הדלק, מבלי לפגוע בכושר ההעמסה והגרירה.

זה מתחיל במנוע מסדרת  EcoBoost בנפח 3.5 ליטר בתצורת V-6, שכבר מוצע כאופציה ב-F-150, עם טכנולוגיית  Start-Stop. בנוסף, הקונספט נבנה בקווים יותר אווירודינמיים כדי להפחית את הגרר והותקן  בו ספוילר קדמי שעולה ויורד בהתאם למהירות הנסיעה כדי לשפר את  זרימת האוויר. לצורך זה, הותקנו גם כיסויים מיוחדים לבתי הגלגלים, שגם הם נפתחים בהתאם למהירות. לטענת החברה, כל האמצעים האלה משפרים את צריכת הדלק של דגם הקונספט, יחסית לטנדרf-150  רגיל, ב-10 אחוז בערך.
בתוך תא הנוסעים תמצאו כסאות עם ריפוד דק במיוחד, מה שמגדיל את מרווח הרגליים של היושבים מאחור. רשימת האבזור כוללת מצלמות המכסות את הסביבה הקרובה ב-360 מעלות, פנסי לד בכל פינה ואוזני קשירה מרובות בתוך ארגז המטען וגם מחוץ לו.   
כמו בכל רכבי הקונספט, גם באטלס שולבו אלמנטים מדליקים שלא ברור אם יגיעו לדגמי הייצור, כמו עריסה העולה מתוך דלת הארגז, שיחד עם השקע המותאם בגג הטנדר (ראה תמונות) מאפשרת לשאת חפצים ארוכים במיוחד, כמו קרשי בניין וצינורות.

תגובות

0 תגובות