שטח 4X4 > כתבות > חדשות

הדור הרביעי של הונדה CR-V הגיע לישראל

הדור החדש מוצע לראשונה בארץ כדגם עם הנעה2X4 בלבד.
ויש גם דגם עם הנעה לכל הגלגלים

עשרים שנה כמעט חלפו מאז שהחל ייצורו של ההונדה CR-V, אחד מרכבי ה''כאילו שטח'' הראשונים, שנוצר בעיקר כתשובה לראב4 של טויוטה. ה-CR-V, המבוסס על שלדת הסיביק,  פופולארי מאוד בארה''ב, ובשנה האחרונה היה דגם ה-SUV הנמכר ביותר שם.
לישראל הגיעו כל שלושת הדורות הראשונים (דור ראשון 1995-2001, דור שני 2001-2006, דור שלישי 2007-2011), עם הנעה 4X4 בלבד, למרות שהיתה קיימת גם גרסת 2X4 שלא יובאה לארץ. עכשיו, עם הגעתו של הדור הרביעי, אפשר יהיה לרכוש גם כאן גרסת ''להרגיש עם ולנסוע בלי'', שמצוידת בתיבת הילוכים ידנית בלבד.

הדגם החדש מגיע אלינו בשלוש רמות גימור, כולן עם אותו מנוע בנזין בנפח 2.0 ליטר, המספק כ-150 כ''ס ו-19.4 קג''מ. דגם הבסיס, קומפורט, הוא היחיד המוצע בגרסת 2X4, כאמור עם תיבה ידנית בלבד, בעלת שש מהירויות (169,900 שקל). יש גם קומפורט אוטומטי   עם תיבה בעלת חמש מהירויות והנעה 4X4  בלבד (192,900 שקל) וזה גם המפרט בשתי רמות הגימור הגבוהות יותר – אלגנס (212,900 שקל) ואקזקיוטיב (250,000 שקל).
למרות שמימדיו החיצוניים של הדגם החדש קטנים במעט יחסית לדגם היוצא, מרווח הפנים נשאר ללא שינוי. מערכת ECO מנטרת את מערכות הרכב כדי להקטין את צריכת הדלק ואת פליטת המזהמים, ושולטת בקרוז קונטרול ובמיזוג האוויר. כשהנהג שומר על נהיגה חסכונית, לוח השעונים מואר באור ירוק. כשהוא לוחץ חזק מדי, התאורה הופכת ללבנה. לטענת היצרן, השיפור בתצרוכת הדלק בדגם החדש מגיע ל-10 אחוז לעומת הדגם היוצא.

השינוי העיקרי לעומת הדגם הקודם נמצא במערכת ההנעה 4X4, שעדיין דבקה בחלוקת כוח לפי דרישה, שעיקרה העברת ההנעה בתנאים רגילים לגלגלים הקדמיים בלבד. כשאלה מאבדים אחיזה, מועבר הכוח גם אחורה. אבל בעוד שבדגמים הישנים מערכת זו היתה מכנית-הידראולית, בדגם החדש מדובר במערכת אלקטרונית שמגיבה מהר יותר ומונעת כניסה למצבים מביכים. בשילוב עם מערכת העזר לזינוק בעלייה, זה מאפשר גם שליחת כוח אחורה בעת שהרכב נמצא בשיפוע ומירב המשקל מונח על הגלגלים האחוריים.

תגובות

1 תגובות

1

רקסטון 11

12 בפברואר 2013 ב 21:34

מתי בארץ?