שטח 4X4 > כתבות > חדשות

איתותים מתערוכת הרכב בג'נבה

דגם קונספט של סובארו עם עיצוב מעניין וטנדר 4X4 של מיצובישי עם הנעה דיזל-היברידית הם חלק ממגמות עתידיות המוצגות בתערוכה

תערוכות הרכב בשנים האחרונות הפכו לבמה ראשית למגמות הירוקות. אין חברה שלא מציגה לפחות דגם אחד של רכב חשמלי או היברידי, ולמרות שגרף המכירות של דגמים אלה עולה באיטיות רבה - ויש אף כאלה הטוענים שזו מגמה חולפת -  אנחנו רואים בכל תערוכה קונספטים מעניינים, שלא תמיד ברור אם יגיעו לקו הייצור. גם בתערוכה של ג'נבה, הנערכת בימים אלה, נתקלנו בכמה דגמים כאלה.
סובארו מציגה דגם קונספט של קרוס-אובר היברידי, Viziv (השם מורכב מצירוף המלים Vision for Innovation - חזון ההתחדשות), שלדברי נציגי החברה מציג גם את קו העיצוב העתידי של דגמיה השונים.
מה שאותנו מעניין זו מערכת ההנעה ההיברידית, עם מנוע טורבו-דיזל בנפח 2.0 ליטר. גם מנוע זה הוא בתצורת הבוקסר המוכרת של סובארו, ובנוסף אליו יש ברכב שלושה מנועים חשמליים: אחד מקדימה, מחובר למנוע הדיזל ומתגבר אותו בעת הצורך, ושניים מאחור, אחד בכל גלגל, להשגה של הנעה בכל הגלגלים. שימוש בשני מנועים מאחור מאפשר שליחת כוח שונה לכל גלגל לפי תנאי הדרך, ובכך תושג אחיזה טובה יותר ושמירה על יציבות בסיבובים.       

חברה נוספת שהציגה דגמים מעניינים היא מיצובישי, בעיקר הטנדר ההיברידי הנקרא GR Hev. גם כאן מדובר בשילוב של מנוע דיזל עם מנוע חשמלי אבל שאר מערכת העברת הכוח, עם 4X4  קבוע, נשארה קונבנציונלית. מאחר ומדובר בדגם קונספט, יש דגש רב על העיצוב, עם קווים זורמים ומעוגלים.
בנוסף הציגה מיצובישי את הדגם ההיברידי של האאוטלנדר החדש, שמצויד   במנוע בנזין 2.0 ליטר שלצדו מותקנים גם צמד מנועים חשמליים המפיקים 60 קילו־ואט. הדגם הזה מציע טווח נסיעה של מעל ל- 800 קמ לצד יכולת לנסיעה על חשמל בלבד לטווח של 55 קמ. טעינה הרכב תתבצע דרך שקע חשמל ביתי אשר יוכל להטעין 80% מקיבולת הסוללות תוך חצי שעה בלבד.

על התערוכה

תערוכות הרכב בג'נבה החלו בשנת 1905, והתערוכה המתקיימת השנה היא ה-83 במספר. היא נערכת מדי שנה בחודש מרץ במרכז ירידים הסמוך לשדה התעופה של העיר ונמשכת עשרה ימים. התערוכה נחשבת לאחת מתערוכות הרכב החשובות ביותר בעולם ומושכת אליה מיליוני מבקרים.   

תגובות

0 תגובות