שטח 4X4 > יומני מסע בעולם > מרוקו

מרוקו אנדורו WR - מסע אופנועים, מרץ 2013

6 ימי רכיבה, 1,135 ק"מ של רכיבה בהרי האטלס ובמדבר הסהרה עם אופנועים ימאהה WR450. סינגלים, טרשים, אבנים קטנות רעות וסלעים גדולים מאיימים, שלג עמוק, בוץ חלקלק, רוח של 100 קמ"ש, דיונות אין סופיות, שבילים חוליים, מים במדבר, שבילים מהירים, חם, קר, מקומיים מכניסי אורחים והכי חשוב חבורת רוכבים מדהימה בזכותה הצלחנו לרכוב את כל המסלול כמתוכנן ולחזור הביתה בשלום - זכיתי! זכינו!!

הקבוצה המוצלחת שלנו - מרץ 2013, רכובים על ימאהה WR450

בדרך לשטח: טסים למרוקו...

ההתרגשות החלה עוד לפני שנפגשנו בשדה התעופה - חששות ותקוות מעורבבים יחד לקראת מסע מורכב ובעל פוטנציאל לסיבוכים ותקלות שלא בהכרח תלויות בנו... וגם 6 ימי רכיבה מלאים בשטח של הרי האטלס ומדבר הסהרה - חלום!
טיסת ערב למדריד, שינה במדריד ולמחרת בבוקר עוד שעתיים טיסה ונחתנו בשדה התעופה של קזבלנקה - מרוקו. הליך אישור ויזה מהיר מאוד, כל הציוד הגיע ואנו יוצאים לדרך...
חצינו עם האוטובוס את טיזי - טישקה, 2,260 מטרים - מעבר ההרים הכי גבוה בהרי האטלס (אבל לא מעבר ההרים הכי גבוה שנצליח לחצות במסע שלנו!). לעיר הסרטים, ווארזאזאת, הגענו בדיוק לארוחת ערב ושינה טובה לקראת יום המחרת.
בבוקר למחרת פגשנו אותם - 12 אופנועי ימאהה WR450 כחולים, יפים ומוכנים ל-6 ימי עבודה קשים.

בדרך לשטח: טיזי טישקה - מעבר ההרים הסלול הגבוה בהרי האטלס

אצלנו בכפר טודרא - הסרט של יוגב:

בדרך לשטח: חציית הרי האטלס באוטובוס

בדרך לשטח: חציית הרי האטלס באוטובוסבדרך לשטח: חציית הרי האטלס באוטובוסבדרך לשטח: חציית הרי האטלס באוטובוסבדרך לשטח: חציית הרי האטלס באוטובוסבדרך לשטח: חציית הרי האטלס באוטובוסבדרך לשטח: חציית הרי האטלס באוטובוסבדרך לשטח: חציית הרי האטלס באוטובוסבדרך לשטח: חציית הרי האטלס באוטובוסבדרך לשטח: חציית הרי האטלס באוטובוסבדרך לשטח: חציית הרי האטלס באוטובוסבדרך לשטח: חציית הרי האטלס באוטובוסבדרך לשטח: חציית הרי האטלס באוטובוסבדרך לשטח: חציית הרי האטלס באוטובוסבדרך לשטח: חציית הרי האטלס באוטובוסבדרך לשטח: חציית הרי האטלס באוטובוסבדרך לשטח: חציית הרי האטלס באוטובוס

יום ראשון: טרשים, שבילי אבנים, סינגלים של חמורים וסתם בר-בשטח

יום ראשון: סינגלים ואנדורו למרגלות האטלס הגבוה

יום ראשון לרכיבה הוא תמיד מאוד מרגש - מכירים את האופנועים, מכירים את השטח, חלק מהסינגלים סחופים במיוחד בקטעים של מעברי הנחלים - כך שיש לאלתר ולפתוח סינגלים חדשים בין הסלעים ומעל המצוקים... אנחנו יוצאים מוארזאזת מיד לשטח ומתחילים לרוכב למרגלות קו פרשת המים של הרי אטלס, מזרחה למרגלות ג'בל ראט.
בצהרים אנו פוגשים את רכבי הליווי - מתדלקים, מחליפים ידית בלם קדמי (תודה לאריה הקשיש שרכב חצי יום ללא בלם קדמי) וקדימה לדרך!
ממשיכים מזרחה לתוך הערוצים היורדים מפסגת האטלס ואנו מטפסים לאוכפים, יורדים מטה וחוזר חלילה. מידי פעם פוגשים בכפר מבודד ללא חשמל או מים זורמים של ברברים החיים באטלס וכביש או אפילו שביל לרכב טרם הגיע לכפר שלהם.
עדיין באור יום אנו מסיימים את קטע הרכיבה של השטח, לאורך הכביש הצר שבין הכפרים שכן זכו לחיבור אספלט אנו פוגשים תאונה של חבורת איטלקים הרוכבים על קוואסקי 450 ואבדו את האספלט באחד הפיתולים החדים, לאופנועים שלום, אחד הרוכבים זקוק לפינוי לבית חולים.
אנו ממשיכים על האספלט והשמש כבר בכיוון השקיעה אבל עדיין יש אור ו''קיצור דרך'' דרך השטח היישר לקניון הדאדס מתבקש וקורא לנו לעוד קטע שטח. כמובן שלאורך הדרך השמש שוקעת, החושך מושלם ואנו מסיימים קטע שטח מדהים ברכיבת לילה לאור הפנסים של ה-WR.
עוד 45 דקות של רכיבה במעלה קניון הדאדס ואנו מדוממים במלון מדהים בלב הקניון. זרימת הדאדס מעבר לחלונות של החדרים, מקלחת וארוחת ערב ואנו עייפים מהיום הארוך ונרדמים מיד.

יום ראשון: סינגלים ובר-בשטח

יום ראשון: סינגלים ובר-בשטחיום ראשון: סינגלים ובר-בשטחיום ראשון: סינגלים ובר-בשטחיום ראשון: סינגלים ובר-בשטחיום ראשון: סינגלים ובר-בשטחיום ראשון: סינגלים ובר-בשטחיום ראשון: סינגלים ובר-בשטחיום ראשון: סינגלים ובר-בשטחיום ראשון: סינגלים ובר-בשטחיום ראשון: סינגלים ובר-בשטחיום ראשון: סינגלים ובר-בשטחיום ראשון: סינגלים ובר-בשטחיום ראשון: סינגלים ובר-בשטחיום ראשון: סינגלים ובר-בשטחיום ראשון: סינגלים ובר-בשטחיום ראשון: סינגלים ובר-בשטח

יום ראשון: רום בן אליהו בוחן עמידות של גשר מעצי דקל

יום ראשון: מסיימים באור יום אבל אז מגיע קיצור דרך בשטח...

יום ראשון: מסיימים באור יום אבל אז מגיע קיצור דרך בשטח...יום ראשון: מסיימים באור יום אבל אז מגיע קיצור דרך בשטח...יום ראשון: מסיימים באור יום אבל אז מגיע קיצור דרך בשטח...יום ראשון: מסיימים באור יום אבל אז מגיע קיצור דרך בשטח...יום ראשון: מסיימים באור יום אבל אז מגיע קיצור דרך בשטח...יום ראשון: מסיימים באור יום אבל אז מגיע קיצור דרך בשטח...יום ראשון: מסיימים באור יום אבל אז מגיע קיצור דרך בשטח...יום ראשון: מסיימים באור יום אבל אז מגיע קיצור דרך בשטח...יום ראשון: מסיימים באור יום אבל אז מגיע קיצור דרך בשטח...יום ראשון: מסיימים באור יום אבל אז מגיע קיצור דרך בשטח...יום ראשון: מסיימים באור יום אבל אז מגיע קיצור דרך בשטח...יום ראשון: מסיימים באור יום אבל אז מגיע קיצור דרך בשטח...יום ראשון: מסיימים באור יום אבל אז מגיע קיצור דרך בשטח...יום ראשון: מסיימים באור יום אבל אז מגיע קיצור דרך בשטח...יום ראשון: מסיימים באור יום אבל אז מגיע קיצור דרך בשטח...יום ראשון: מסיימים באור יום אבל אז מגיע קיצור דרך בשטח...

יום שני: שלג במעבר ההרים הגבוה בהרי האטלס

יום שני: דרך מעבר ההרים הגבוה ביותר באטלס

את הבוקר התחלנו בלב קניון הדאדאס - בטיפוס על הכביש המפותל לצד הדאדס הזורם הגענו למעוק (קניון צר) של הדאדס ומשם לשוק המקומי של מסמריר - תדלקנו את האופנועים תחנת דלק מחביות של חביות במרכז השוק, יצרנו באזז בקרב הברברים והמשטרה יחד עם המודיעין הצבאי ביקשו לבדוק דרכונים. לאחר שהסברתי להם בעברית (כי מרוקאית אני לא דובר) שאופנוענים לא נושאים דרכונים, התפשרנו בכך שארשום להם את שמות המטיילים באנגלית כתחליף לדרכון והמשכנו בדרכנו במעלה הדרך לעבר שיא הגובה.
קצת מעברי מים בין הכפרים הגבוהים באטלס ואנחנו על הדרך המטפסת לקו פרשת המים. מעברי שלג עמוקים, בוץ חלקלק ומשבי רוח עזים שהעיפו את האופנועים והרוכבים וגם את מי שרק עומד במקום הביאו אותם לאחר מאמץ לשיא הגובה המוטורי בהרי האטלס - מעבר הרים בגובה של 2,917 מטרים!
עצרנו לקפה בבית הרועים שבאוכף (במעבר ההרים) וירדנו צפונה לאגודל - הכפר הגבוה ביותר באטלס.
ארוחת צהרים בכפר ואנו חזרה על הדרכים המהירות, כשמעלינו שמש וטפטוף גשם, רוכבים לתוך קשת צבעים מדהימה...
לעת ערב וטרם שקיעה אנו מגיעים למלון בטאמטאטוש מעל קניון הטודרה למפגש עם רכבי הליווי, ארוחת ערב ומקלחת חמה - מגיע לנו!

יום שני: שלג על השביל ורוחות של 100 קמ"ש

יום שני:  שלג על השביל ורוחות של 100 קמיום שני:  שלג על השביל ורוחות של 100 קמיום שני:  שלג על השביל ורוחות של 100 קמיום שני:  שלג על השביל ורוחות של 100 קמיום שני:  שלג על השביל ורוחות של 100 קמיום שני:  שלג על השביל ורוחות של 100 קמיום שני:  שלג על השביל ורוחות של 100 קמיום שני:  שלג על השביל ורוחות של 100 קמיום שני:  שלג על השביל ורוחות של 100 קמיום שני:  שלג על השביל ורוחות של 100 קמיום שני:  שלג על השביל ורוחות של 100 קמיום שני:  שלג על השביל ורוחות של 100 קמיום שני:  שלג על השביל ורוחות של 100 קמיום שני:  שלג על השביל ורוחות של 100 קמיום שני:  שלג על השביל ורוחות של 100 קמיום שני:  שלג על השביל ורוחות של 100 קמ

יום שני: מדבר בגובה 2,000 מטרים ומים זכים זורמים לעבר קניון הדאדס

יום שני: מדבר בגובה 2,000 מטרים ומים זכים זורמים לעבר קניון הדאדסיום שני: מדבר בגובה 2,000 מטרים ומים זכים זורמים לעבר קניון הדאדס

יום שני: חוצים את מעבר ההרים המוטורי הגבוה בהרי האטלס

יום שני: חוצים את מעבר ההרים המוטורי הגבוה בהרי האטלסיום שני: חוצים את מעבר ההרים המוטורי הגבוה בהרי האטלסיום שני: חוצים את מעבר ההרים המוטורי הגבוה בהרי האטלסיום שני: חוצים את מעבר ההרים המוטורי הגבוה בהרי האטלסיום שני: חוצים את מעבר ההרים המוטורי הגבוה בהרי האטלסיום שני: חוצים את מעבר ההרים המוטורי הגבוה בהרי האטלסיום שני: חוצים את מעבר ההרים המוטורי הגבוה בהרי האטלסיום שני: חוצים את מעבר ההרים המוטורי הגבוה בהרי האטלסיום שני: חוצים את מעבר ההרים המוטורי הגבוה בהרי האטלסיום שני: חוצים את מעבר ההרים המוטורי הגבוה בהרי האטלסיום שני: חוצים את מעבר ההרים המוטורי הגבוה בהרי האטלסיום שני: חוצים את מעבר ההרים המוטורי הגבוה בהרי האטלסיום שני: חוצים את מעבר ההרים המוטורי הגבוה בהרי האטלסיום שני: חוצים את מעבר ההרים המוטורי הגבוה בהרי האטלסיום שני: חוצים את מעבר ההרים המוטורי הגבוה בהרי האטלסיום שני: חוצים את מעבר ההרים המוטורי הגבוה בהרי האטלס

יום שלישי: פתחת הטודרה - נווה מדבר מדהים כשמסביב מדבר צחיח

יום שלישי: פתחת הטודרה - נווה מדבר מדהים כשמסביב מדבר צחיחיום שלישי: פתחת הטודרה - נווה מדבר מדהים כשמסביב מדבר צחיח

יום שלישי: חציית רכס האנטי אטלס

מטאמטאטוש ירדנו על הכביש המפותל לתוך החלק הצר והמצוקי של קניון הטודרה - מקסים! מסביב הכול מדבר צחיח ושומם, בתים עשויים מבוץ אדום ובמרכז הערוץ זרימה של מים, צמחייה ועצי דקל ירוקים.
לאחר תדלוק בעיר טנריר יצאנו בדרכים המהירות ללב ג'בל סהרו - חציית האנטי אטלס. בכפר האחרון לפני הטיפוס למעבר ההרים עצרנו לאירוח מקומי בבית ברברי ולקניות של עבודות יד של גילוף בעץ. את האנטי אטלס חצינו בשיא גובהו וירדנו למעיין הנסתר הזורם במפל גבוה לבאב- עלי. דרך הכפרים הנידחים של מרכב האנטי אטלס טיפסנו לרמת המדבר, עצרנו במחצבת מינראלים, החופרים בבורות עמוקים בלב ההר, וירדנו לכביש בנקוב. לאחר ארוחת צהרים בבית קפה מקומי (עסקית של לנדס) בנקוב יצאנו ברכיבה מזרחה על הכביש עד המלון במדברי בטאזארין. בארוחת הערב במלון חיכתה לנו הפתעה - להקה של גברים מנגנים ואיתם נשים (נשואות) חיכניות, לבושות במיטב הצבעים ועבות בשר שרקדו לנו והרקידו אותנו יחד איתן לצלילי שירים ומוזיקה ברברית.

יום שלישי: ריקודי בטן לסיום יום הרכיבה

יום שלישי: קניון הטודרה

יום שלישי: קניון הטודרהיום שלישי: קניון הטודרהיום שלישי: קניון הטודרהיום שלישי: קניון הטודרהיום שלישי: קניון הטודרהיום שלישי: קניון הטודרהיום שלישי: קניון הטודרהיום שלישי: קניון הטודרהיום שלישי: קניון הטודרהיום שלישי: קניון הטודרהיום שלישי: קניון הטודרהיום שלישי: קניון הטודרהיום שלישי: קניון הטודרהיום שלישי: קניון הטודרהיום שלישי: קניון הטודרהיום שלישי: קניון הטודרה

יום שלישי: מים באנטי אטלס

יום שלישי: מים באנטי אטלסיום שלישי: מים באנטי אטלס

יום שלישי: חוצים את האנטי אטלס

יום שלישי: חוצים את האנטי אטלסיום שלישי: חוצים את האנטי אטלסיום שלישי: חוצים את האנטי אטלסיום שלישי: חוצים את האנטי אטלסיום שלישי: חוצים את האנטי אטלסיום שלישי: חוצים את האנטי אטלסיום שלישי: חוצים את האנטי אטלסיום שלישי: חוצים את האנטי אטלסיום שלישי: חוצים את האנטי אטלסיום שלישי: חוצים את האנטי אטלסיום שלישי: חוצים את האנטי אטלסיום שלישי: חוצים את האנטי אטלסיום שלישי: חוצים את האנטי אטלסיום שלישי: חוצים את האנטי אטלסיום שלישי: חוצים את האנטי אטלסיום שלישי: חוצים את האנטי אטלס

יום רביעי: מים במדבר

יום רביעי: מים במדבריום רביעי: מים במדבר

יום רביעי: ללב מדבר הסהרה

יום ארוך של שטח עם שבילים מהירים, שבילים עם אבנים רעות, שבילים חוליים ולסיום מים במדבר!!! - 250 ק''מ של רכיבה בשטח וסיום עוד לפני שקיעת השמש...
הבוקר יצא מטאזארין לערוץ נחל מקסים - מצוקי סלע ובניהם עצי דקל, עצי שיטה ועצי אלה שליוו אותנו לכפר בלב הערוץ. ביקור בבית משאבות מים עם מנוע בנזין המוסב לגז בישול ואנחנו ממשיכים ברכיבה.
שביל אבנים רעות מוביל אותנו לשבילים המהירים של מרוץ הדקאר (בזמנים שעוד עבר בצפון אפריקה).
עמק הדרא שכולו דקלים, קאסבות הבנויות מבוץ ואוכלוסיה טוארגית כהת עור מלב מדבר הסהרה מקבלים אותנו בחשדנות מהולה בהפתעה ועם חיוך מכניס אורחים.
בטאזטרין, בירת עמק הדרא, אנו עוצרים לצהרים בתחנת הדלק (עוד דיל עסקי של לנדס) וממשיכים לשבילי מדבר מהירים דרומה למעבר ההרים בדרך למישורי החמדה והדיונות של מדבר הסהרה.
מפגש עם רכבי הליווי, תדלוק ואנו יוצאים לשבילים המהירים במישורי החמדה של הסהרה כשמסביב רק עצי שיטה ומעט צמחית מדבר בערוצי הנחלים. שבילי המדבר משובצים באבנים רעות הופכים לשבילים חוליים ולסיום מליחות (ימות מלח יבשות) מביאים אותנו למרגלות הדיונות של שגגה.
כאן מחכה לנו הפתעת מדבר מיוחדת - בין הדיונות בריכות מים!!! שלא מחלחלים באדמת הלס.
לאחר כשעה אנו מוצאים את המאהל שלנו (זז בגלל השיטפון, ואין לו GPS או מכשיר טלפון לעדכן...) ולאחר שאנו מחלצים את ג'יפים הליווי השוקעים בחול ובבוץ שנוצר בין הדיונות אנו פושטים בגדים ונהנים ממאהל מיוחד בלב הסהרה!

יום רביעי: לעמק הדרא

יום רביעי: לעמק הדראיום רביעי: לעמק הדראיום רביעי: לעמק הדראיום רביעי: לעמק הדראיום רביעי: לעמק הדראיום רביעי: לעמק הדראיום רביעי: לעמק הדראיום רביעי: לעמק הדראיום רביעי: לעמק הדראיום רביעי: לעמק הדראיום רביעי: לעמק הדראיום רביעי: לעמק הדראיום רביעי: לעמק הדראיום רביעי: לעמק הדראיום רביעי: לעמק הדראיום רביעי: לעמק הדרא

יום רביעי: שבילי מדבר מהירים

יום רביעי: שבילי מדבר מהיריםיום רביעי: שבילי מדבר מהירים

יום רביעי: עד למרגלות הדיונות בסהרה

יום רביעי: עד למרגלות הדיונות בסהרהיום רביעי: עד למרגלות הדיונות בסהרהיום רביעי: עד למרגלות הדיונות בסהרהיום רביעי: עד למרגלות הדיונות בסהרהיום רביעי: עד למרגלות הדיונות בסהרהיום רביעי: עד למרגלות הדיונות בסהרהיום רביעי: עד למרגלות הדיונות בסהרהיום רביעי: עד למרגלות הדיונות בסהרהיום רביעי: עד למרגלות הדיונות בסהרהיום רביעי: עד למרגלות הדיונות בסהרהיום רביעי: עד למרגלות הדיונות בסהרהיום רביעי: עד למרגלות הדיונות בסהרהיום רביעי: עד למרגלות הדיונות בסהרהיום רביעי: עד למרגלות הדיונות בסהרהיום רביעי: עד למרגלות הדיונות בסהרהיום רביעי: עד למרגלות הדיונות בסהרה

יום חמישי: דיונות במדבר הסהרה

יום חמישי: דיונות במדבר הסהרהיום חמישי: דיונות במדבר הסהרה

יום חמישי: רכיבה בדיונות של הסהרה

יום חמישי: עד לגבול עם אלג'יריה וחזרה

אנו מתחילים את חציית הדיונות במעברי חול נמוכים ומהר מאוד עולים בגובה ונשאבים ללב הדיונות - בחירת קווים נכונה, הגברת הקצב, מנועים בסל''ד גבוה, קצת נפילות - ''טראחטות'' משובבות לתוך הדיונות, הרבה חול באף ובפה ואנחנו מהצד השני של הדיונות.
אנו ממשיכים דרומה על מישורי הלס לכיוון נהר הדרא. ערוץ קטן מוליך אותנו בין צמחייה עבותה לתוך הערוץ הרחב והחולי של הדרא - הגבול בין אלג'יר למרוקו.
הדרא רחב ואנו בקצב מהיר בתוכו עד באר מים מבוטנת וסביבה גמלים צמאים. חייל משמר הגבול המרוקאי, רכוב על טוסטוס ימאהה מגיע, לבדוק את פשר החבורה הכחולה (ולא, אנחנו לא טוארגים) שהגיעה לגבול ולהשקות את הגמלים (כאן קו הגבול נקבע לא על ידי המחרשה אלא על ידי הרועים).
חוזרים למאהל לתדלוק אצל רכבי הליווי ויוצאים בנחל החולי של שגגה עד המליחה הגדולה של מרוקו - איריקי.
טיסה נמוכה של 25 ק''מ בימה היבשה מביאה אותנו מערבה חזרה לשבילים טרשיים - והפעם כ-35 ק''מ של שביל אבנים רעות במיוחד! מערבבות כמו מכונת כביסה בסחיטה בפול גז, מפרקות ידיים ומאיימות לנגוס בצמיגים ולגרום לרוכבים להימרח על הקרקע האכזרית.
שלמים בגוף אבל מפורקים בידיים ועדיין באור יום אנו נכנסים לפום זגוויד - העיירה האחרונה לפני הגבול עם אלג'יר. מקלחת טובה ואוכל טוב שולחים אותנו מעולפים לשנת הלילה.

יום חמישי: חוצים את הדיונות הגבוהות של מדבר הסהרה

יום חמישי: חוצים את הדיונות הגבוהות של מדבר הסהרהיום חמישי: חוצים את הדיונות הגבוהות של מדבר הסהרהיום חמישי: חוצים את הדיונות הגבוהות של מדבר הסהרהיום חמישי: חוצים את הדיונות הגבוהות של מדבר הסהרהיום חמישי: חוצים את הדיונות הגבוהות של מדבר הסהרהיום חמישי: חוצים את הדיונות הגבוהות של מדבר הסהרהיום חמישי: חוצים את הדיונות הגבוהות של מדבר הסהרהיום חמישי: חוצים את הדיונות הגבוהות של מדבר הסהרהיום חמישי: חוצים את הדיונות הגבוהות של מדבר הסהרהיום חמישי: חוצים את הדיונות הגבוהות של מדבר הסהרהיום חמישי: חוצים את הדיונות הגבוהות של מדבר הסהרהיום חמישי: חוצים את הדיונות הגבוהות של מדבר הסהרהיום חמישי: חוצים את הדיונות הגבוהות של מדבר הסהרהיום חמישי: חוצים את הדיונות הגבוהות של מדבר הסהרהיום חמישי: חוצים את הדיונות הגבוהות של מדבר הסהרהיום חמישי: חוצים את הדיונות הגבוהות של מדבר הסהרה

יום חמישי: בדרך לדרא

יום חמישי: טוסטוס ימאהה עתיר קרבות של חיל משמר גבול מרוקאי

יום חמישי: טוסטוס ימאהה עתיר קרבות של חיל משמר גבול מרוקאייום חמישי: טוסטוס ימאהה עתיר קרבות של חיל משמר גבול מרוקאי

יום חמישי: שביל האבנים המאוד רעות בדרך לפום-זגוויד

יום חמישי: שביל האבנים המאוד רעות בדרך לפום-זגווידיום חמישי: שביל האבנים המאוד רעות בדרך לפום-זגווידיום חמישי: שביל האבנים המאוד רעות בדרך לפום-זגווידיום חמישי: שביל האבנים המאוד רעות בדרך לפום-זגווידיום חמישי: שביל האבנים המאוד רעות בדרך לפום-זגווידיום חמישי: שביל האבנים המאוד רעות בדרך לפום-זגווידיום חמישי: שביל האבנים המאוד רעות בדרך לפום-זגווידיום חמישי: שביל האבנים המאוד רעות בדרך לפום-זגווידיום חמישי: שביל האבנים המאוד רעות בדרך לפום-זגווידיום חמישי: שביל האבנים המאוד רעות בדרך לפום-זגווידיום חמישי: שביל האבנים המאוד רעות בדרך לפום-זגווידיום חמישי: שביל האבנים המאוד רעות בדרך לפום-זגווידיום חמישי: שביל האבנים המאוד רעות בדרך לפום-זגווידיום חמישי: שביל האבנים המאוד רעות בדרך לפום-זגווידיום חמישי: שביל האבנים המאוד רעות בדרך לפום-זגווידיום חמישי: שביל האבנים המאוד רעות בדרך לפום-זגוויד

יום שישי: עמוק בתוך האנטי אטלס

יום שישי: עמוק בתוך האנטי אטלסיום שישי: עמוק בתוך האנטי אטלס

יום שישי: חוצים צפונה את האנטי אטלס

את יום הרכיבה האחרון התחלנו בפום-זגוויד לאחר החלפת אופנוע (מזל שיש אופנוע ספייר על הגג של ג'יפ הליווי). החלפת שמן לא טובה גורמת לגל זיזים להישבר בראש המנוע ולהשבתת האופנוע (מי אמר שלא צריך להחליף גם פילטר שמן?). אבל אם על הדרך אפשר לדרוש מדגן ''המשמיד'' - ''פעם שלישית גלידה'' - אז מה אכפת לנו?!
יצאנו לדרך צפונה לתוך הכפרים וקסבות של האנטי אטלס והפעם מהנמוך לגבוה. בתחילתו של השביל חווינו את תוצאות השיטפון ונאלצנו לחצות ערוצים ברוחב מאות מטרים על גבי סלעים ואבנים. בהמשך שבילים מהירים בין כפרים של ברברים. את האוכף בשיא הגובה של האנטי אטלס בצד המערבי של הרכס אנו חוצים לאחר תיקון פנצ'ר וגולשים לעמק רחב ושטוח שבין הרי האנטי אטלס לרכס האטלס הגבוה שפסגתו המושלגת נצצה בשמש. העמק פורה ובתוכו כפרים גדולים ויפים ואנו נשפכים לכביש הראשי שלמרגלות האטלס.
בטאזנאחת אנו עוצרים לצהרים (שוב עסקית של לנדס...) ומשם לקטע הרכיבה האחרון בשבילים כבושים של האנטי אטלס. מעברי המים בחצייה הנחלים חלקים ומספקים לנו עוד כמה טראחטות מצחיקות (כל עוד הן נגמרות רק בבגדים רטובים).
לוארזאזאת, עיר הסרטים של מרוקו, אנו נכנסים אחר הצהרים וחוזרים לכבישים, עומס תנועה ורמזורים עד המלון והחזרת האופנועים - סוף מסלול עם 1,135 ק''מ שנוספו לאודומטר.

יום שישי: לתוך האנטי אטלס

יום שישי: לתוך האנטי אטלסיום שישי: לתוך האנטי אטלסיום שישי: לתוך האנטי אטלסיום שישי: לתוך האנטי אטלסיום שישי: לתוך האנטי אטלסיום שישי: לתוך האנטי אטלסיום שישי: לתוך האנטי אטלסיום שישי: לתוך האנטי אטלסיום שישי: לתוך האנטי אטלסיום שישי: לתוך האנטי אטלסיום שישי: לתוך האנטי אטלסיום שישי: לתוך האנטי אטלסיום שישי: לתוך האנטי אטלסיום שישי: לתוך האנטי אטלסיום שישי: לתוך האנטי אטלסיום שישי: לתוך האנטי אטלס

יום שישי: טראחטות בחציית נחלים זורמים

יום שישי: בדרך לטאזנאחת

יום שישי: בדרך לטאזנאחתיום שישי: בדרך לטאזנאחת

יום שישי: בדרך לואזאזאת

יום שישי: בדרך לואזאזאתיום שישי: בדרך לואזאזאתיום שישי: בדרך לואזאזאתיום שישי: בדרך לואזאזאתיום שישי: בדרך לואזאזאתיום שישי: בדרך לואזאזאתיום שישי: בדרך לואזאזאתיום שישי: בדרך לואזאזאתיום שישי: בדרך לואזאזאתיום שישי: בדרך לואזאזאתיום שישי: בדרך לואזאזאתיום שישי: בדרך לואזאזאתיום שישי: בדרך לואזאזאתיום שישי: בדרך לואזאזאתיום שישי: בדרך לואזאזאתיום שישי: בדרך לואזאזאת

היום האחרון: מרקש

היום האחרון: מרקשהיום האחרון: מרקש

היום האחרון: טיול של תיירים בעיר העתיקה של מרקש

עם האוטובוס יצאנו בבוקר מוארזאזאת לכיוון מרקש - היום האחרון במרוקו מוקדש לטיול תיירותי.
התחלנו במסעדה מיוחדת בלב העיר העתיקה של מרקש. בבית הכנסת העתיק (אל עזמה) במלאח (הרובע היהודי) ביקרנו (ולנדס הניח תפילין עבור כולנו) - מרגש!
המשכנו בסיור בסמטאות של העיר- קניות, תבלינים, בשמים וקצת הצגה לתיירים הביאו אותנו לכיכר העיר - ג'מא אל פנא. גילוח ותספורת אצל הגלב וחזרנו עייפים (יום קשה!) למלון. מחר טסים חזרה לארץ...

היום האחרון: מיוחד לפולניות

היום האחרון: מרקש

היום האחרון: מרקשהיום האחרון: מרקשהיום האחרון: מרקשהיום האחרון: מרקשהיום האחרון: מרקשהיום האחרון: מרקשהיום האחרון: מרקשהיום האחרון: מרקשהיום האחרון: מרקשהיום האחרון: מרקשהיום האחרון: מרקשהיום האחרון: מרקשהיום האחרון: מרקשהיום האחרון: מרקשהיום האחרון: מרקשהיום האחרון: מרקש

היום השישי: אצל הגלב

היום השישי: אצל הגלבהיום השישי: אצל הגלב

היום האחרון: גמא אל פנא

היום האחרון: גמא אל פנאהיום האחרון: גמא אל פנאהיום האחרון: גמא אל פנאהיום האחרון: גמא אל פנאהיום האחרון: גמא אל פנאהיום האחרון: גמא אל פנאהיום האחרון: גמא אל פנאהיום האחרון: גמא אל פנאהיום האחרון: גמא אל פנאהיום האחרון: גמא אל פנאהיום האחרון: גמא אל פנאהיום האחרון: גמא אל פנא

ומסע טוב לא יכול להיות בלי קצת טראחטות ופנצרים

ומסע טוב לא יכול להיות בלי קצת טראחטות ופנצריםומסע טוב לא יכול להיות בלי קצת טראחטות ופנצריםומסע טוב לא יכול להיות בלי קצת טראחטות ופנצריםומסע טוב לא יכול להיות בלי קצת טראחטות ופנצריםומסע טוב לא יכול להיות בלי קצת טראחטות ופנצריםומסע טוב לא יכול להיות בלי קצת טראחטות ופנצריםומסע טוב לא יכול להיות בלי קצת טראחטות ופנצריםומסע טוב לא יכול להיות בלי קצת טראחטות ופנצרים

ואל תגידו שלא נגעתי לאריה בזנב...

האדם החופשי הברברי הוא גם האופנוען החופשי מישראל

האדם החופשי הברברי הוא גם האופנוען החופשי מישראלהאדם החופשי הברברי הוא גם האופנוען החופשי מישראל

הסרט של רום בן אליהו - מחזיר אותנו לחוויה המיוחדת:

תודה ענקית למשתתפים

הוכחנו כי כשרוכבים לאט (היכן שצריך לאט) מגיעים מהר!
תודה לכל מי שעזר וטרח על מנת שנצא לדרך, נרכב הרבה, ננצח ונחזור בשלום!