שטח 4X4 > כתבות > ספורט מוטורי

7 צוותים מתחרים מישראל יוצאים לראלי יוון - אפריל 2013

צוות פוינטר: הלל סגל ורז היימן - בכירי המתחרים המוטורים בישראל, יוצאים החודש לראלי יוון יחד עם עוד שני צוותים מתחרים עם רכבים וארבעה מתחרים עם אופנועים.

במסיבת העיתונאים

במסיבת העיתונאיםבמסיבת העיתונאים

ראלי יוון

ראלי HELLAS יוון (קישור) הוא מרוץ בסדרה של 4 מרוצי ראלי מהירות במזרח אירופה בשם באלקן-קאפ (קישור) הכוללים את ראלי אלבניה, ראלי בולגריה, ראלי יוון וראלי 24 השעות של אתונה (1000 ק''מ בתוך 24 שעות של יום ולילה).
ראלי יוון הקרוב כולל 1,600 ק''מ הנפרשים על פני 6 ימים, החל מה-21 באפריל 2013. הראלי יתקיים בחלק הצפון מערבי של יוון ורשומים אליו כ-100 כידונאים (אופנועים וטרקטורונים) וכ-40 כלי רכב בקטגוריות השונות.
הראלי שיתקיים, כאמור, על פני 6 ימים כולל כ-100 ק''מ נסיעה ביום הראשון וכ-300 ק''מ בממוצע לכל שאר הימים. בכל יום יהיו קטעי תחרות (special) עם מדידת זמנים וקטעי קישור על כבישים ודרכים ציבוריים המחייבים את כלי הרכב של המתחרים לעמוד בתקינת כביש אירופאית ובביטוח תקף (גרין-כארד) לנסיעה חוקית על הכביש ביוון.

רז היימן והלל סגל - צוות 402 בראלי יוון

רז היימן והלל סגל - צוות 402 בראלי יווןרז היימן והלל סגל - צוות 402 בראלי יוון

המשתתפים מישראל

ראלי יוון רושם כמות שיא של משתתפים ישראלים בתחרות בינלאומית בחוץ-לארץ. רז היימן והלל סגל, שלהם עשרות תחרות בינלאומית לרבות מרוץ הדקאר - קישור לדקאר 2012. בראלי יוון יתחרו רז והלל ברכב המרוץ המיוחד שלהם ''הצוללת הצהובה'' כשלחברת פוינטר, מקבוצת שגריר, הספונסרים הקבועים לאורך שנים של הצוות יצטרפו השנה גם טלפארמה - משלוח תרופות עד הבית, חברת השילוח הבינלאומית UPS - שגם דאגה להעברת רכבי המשתתפים במכולות ליוון, גילת לוויינים וקולומביה.
הצוות המתחרה השני בקטגוריה T1 (רכבים בבניה עצמית) מורכב מניצן שקל (מנכ''ל טלפארמה) ובנו. צוות זה נתמך ע''י טלפארמה, חברת מגע בביטוח, ויקו אסולין מאוטו ויק ירושלים, רפי אמיר ובניו ודובי ויובל נוימן מחברת מולטיפק.
הצוות המתחרה השלישי AMI GULST RACINIG TEAM מורכב משי שפירא - נהג והראל גולסט - נווט ונקרא על שמו של עמי גולסט ז''ל. הרכב שבו יתחרו הוא פאג'רו משופר בקטגוריה T2 שנבנה בסדנא בבלגיה. תומכים בצוות השביל הירוק החברה המובילה את השיקום הנופי בארץ,חברת שטאנג בניה והנדסה מומחים למנהור ודחיקה,חברת WATERSOL מייצגת פתרונות טכנולוגיים בתחום איכות הסביבה. לצוות יצטרף רכב סיוע עם קוקו ואריה גולסט.

הפאגרו של שי שפירא והראל גולסט

הפאגרו של שי שפירא והראל גולסטהפאגרו של שי שפירא והראל גולסט

אופנוענים מתחרים מישראל

למרוץ ביוון רשומים כ-40 כלי רכב. 30 בקטגוריות המקצועיות וכ-10 בקטגוריית הרייד ולפניהם יזנקו כל יום כ-100 כידונאים - אופנועים וטרקטורונים.
הנציגים מישראל הם: גלעד בנאי ודורון וינטר ומאחוריהם במסלול זהה אך בקטגורית האדוונצ'ר הלא תחרותית ניר קלומק ויוסי לוי.
דורון וינטר יתחרה במרוץ כשהוא רכוב על KTM EXC 500 מודל 2013.
וחברו גלעד בנאי ישתתף כשהוא רכוב על KTM EXC 400
רז היימן מעריך את עלויות ההשתתפות של אופנוע במרוץ בכ-30 עד 40,000 ש''ח ואילו של רכב כ-100,000 ש''ח ללא עלויות רכב המרוץ. באופנוע זה יחסית פשוט - קרוב מאוד לכלי עליו אנו רוכבים ב''יום-יום'' ואילו רכב נדרש לעמוד בתקנים של FIA (כמו אופנוע) ותקן זה דורש בנייה של כלוב התהפכות ותוספות ייחודיות שלא פוגשים ברכב רגיל הנקנה בסוכנות. כך שעלות השתתפות רכב במרוץ בינלאומי קרוב לישראל מגיע למאות אלפי ש''ח.

הצוללת הצהובה של הלל ורז

הצוללת הצהובה של הלל ורזהצוללת הצהובה של הלל ורז

כל ראלי הוא אתגר גדול

רז והלל שלהם ניסיון רב במרוצי מדבר ארוכים - ראלי הפרעונים, ראלי מרוקו וכמובן ראלי הדקאר השתתפו שנה שעברה בראלי הבלקן וחזרו עם ניסיון בתחום מרוצי המהירות באזורים סלעיים ומיוערים. בראלי בשבילי יערות יש להקפיד שבעתיים על הדרך - כל נפילה מהדרך משמע תאונה קטלנית ו/או סיום המרוץ. יש להקפיד על הניווט - קשה לתקן היה ובחרתם את השביל הלא נכון (הניווט במרוץ בהתאם לסיפור דרך ומדידת מרחק) וכן יש לשמור על הרכב מפני הפתעות ומפגעים בסביבה מיוערת וסלעית.

תמונות ממסיבת העיתונאים

תמונות ממסיבת העיתונאיםתמונות ממסיבת העיתונאיםתמונות ממסיבת העיתונאיםתמונות ממסיבת העיתונאים

בהצלחה לכל המשתתפים

רז והלל סימנו מטרה ברורה - המקום הראשון! ויש להם שני מתחרים בעלי ניסיון בינלאומי, לרבות הדקאר (צוות 401 וצוות 402).

מוסיף - אילן גולדשטיין מנהל פוינטר: ''יש לנו שגרירים מצוינים שמביאים כבוד למדינה ונושאים בגאווה את דגל ישראל כל פעם מחדש על הפודיום דבר שזוכה להתעלמות לא מוסברת מהגופים הרשמיים במדינה''.

תגובות

2 תגובות

1

אורח/ת

16 באפריל 2013 ב 09:14

מתי אצלנו

מתי תהיה מסיבת עיתונאים המכריזה על מרוץ בארץ!

בהצלחה לכל המשתתפים

2

Ogash Ofer

17 באפריל 2013 ב 11:26

עדכנתי לגבי המתחרים על אופנועים

דורון וינטר יתחרה במרוץ כשהוא רכוב על KTM EXC 500
2013 וחברו גלעד בנאי ישתתף כשהוא רכוב על KTM EXC 400