שטח 4X4 > כתבות > חדשות

מפעל לייצור דיפנדרים מוקם בסרי לנקה

האם זהו צעד ראשון לקראת הפסקת ייצור הדיפנדר בבריטניה?

זה לא סוד שלנד רובר ניצבת בפני בעיה: הדיפנדר, רכב השטח הקשוח שהוא אולי המזוהה ביותר עם המותג, עומד בסוף חייו כרכב אותו אפשר למכור בארצות מפותחות בהן תקנות בטיחות ואיכות סביבה מחמירות, שהדיפנדר כבר כמעט ואינו עומד בהן. החמרה נוספת בתקינה האירופאית שאמורה להיכנס לתוקף ב-2014 תהיה ככל הנראה המסמר האחרון, לפחות של דגם ה-90, בעוד ה-110 אולי יחמוק מכך שנתיים-שלוש נוספות בזכות הגדרתו כרכב מסחרי.

באופן טבעי, הפתרון הוא לייצר דגם  חדש שכן יעמוד בתקנות, ולנד רובר פועלת בכיוון הזה. אבל צעד נוסף שהיא עושה בימים אלה, נראה כדרך לעקוף את הבעיה: העברת הייצור לארץ מתפתחת, שבה התקנות פחות מחמירות, שתשמש כספק לארצות מתפתחות אחרות שבהן הדיפנדר יוכל להמשיך ולהימכר. יש שוק גדול כזה באפריקה וגם בדרום-מזרח אסיה, ושם בחרה החברה לתקוע את היתד הראשונה: בימים אלה מוקם מפעל להרכבת הדיפנדר בסרי לנקה, מדינת האי הגדולה הנמצאת סמוך לחופי הודו. סרי לנקה היתה בעבר קולוניה בריטית (ידועה בשם ציילון) ועדיין נוהגים שם בצד שמאל, כמו בארצות רבות נוספות שימשיכו להוות שוק לדיפנדרים (בין היתר דרום אפריקה, אוסטרליה והודו).  
המפעל נבנה תחת השגחה צמודה של מהנדסי לנד רובר, שיפקחו בהמשך גם על הייצור. המפעל הוא שותפות בין שתי יצרניות רכב מקומיות יחד עם הסוכן הראשי של לנד רובר על האי. בצמוד למפעל תוקם גם סדנת שיפורים, שתוכל לתת מענה לכל בקשה של רוכשים עתידיים.
בין השורות, יש כאן בשורה לכל בעל דיפנדר בישראל: גם עם הפסקת הייצור באנגליה והופעתו של דגם חדש, עדיין אפשר יהיה להשיג חלקי חילוף חדשים לדיפנדרים הישנים.

תגובות

1 תגובות

1

Yoramd

28 באפריל 2013 ב 16:19

האם ניתן יהיה לרכוש את דגם החדש בארץ?

נקווה שניתן יהיה לרכוש את דגם החדש בארץ בקרוב