במשך 3 ימים נהגנו במרצדס E החדשה - למעלה מ-1,000 ק"מ בכבישים מפותלים, כבישים מהירים, מסלול סגור, ובעיקר בכבישים שוממים. הכרנו את המנועים החדשים, את מערכות הבטיחות העדכניות של מרצדס והשוואנו את המרצדס E למרצדס הקודמת, לדגם הדיזל ההיברידי המיוחד ולמתחרים הבולטים.
מאת: Ofer Ogash
06/05/13
רגע לפני שהושקה ה-E החדשה בישראל יצאנו עם אנשי מרצדס, בשני סבבים, לנהיגת מבחן ולימוד יתרונות וייחוד ה-E קלאס החדשה. היתרונות המשמעותיים ביותר, ביחס לדור הקודם ולמתחרים, באים לידי ביטוי ביכולות הדינאמיות של הרכב, במערכות הבטיחות החדשות (ראו פירוט בהמשך), במנועים החזקים, במתלה אחורי ללא מתחרים ובנוחות מפנקת גם במהירות גבוהות, כבישים משובשים ומפותלים. מרצדס גאים באיכות החומרים והגימור הגבוהים כמצופה ממותג היוקרה, מהשינויים הרבים שבוצעו ב-E החדשה כיאה לסדרה המזוהה ביותר של מרצדס ומהצורה השמרנית לצד חדשנות טכנולוגית המובילה את הסגמנט.
יצאנו לכבישי הדרום בשני סבבים עם שיירה מרשימה של מרצדסים מדגמים שונים: E200, E250, E300, דיזל-היברדית (הדיזל ההיברידי הראשון והיחיד בעולם!), הדגם היוצא, מתחרים בולטים וגם מצדס CLA - דגם מיוחד שטרם הגיע לפס הייצור ההמוני. כבישי הדרום, מעלה עקרבים בעלייה ובירידה, מנחת עין יהב, צומת ציחור בואכה מכתש רמון ומעלה העצמאות סיפקו לנו כבישים מגוונים - עמוסים בכלי רכב לצד שוממים, ישרים לצד מפותלים, בעלי אספלט איכותי לצד אספלט משובש, רחבים לצד כבישים צרים כרוחב המרצדס וגם מסלול סגור בו יכולנו לבדוק את מעטפת הביצועים של המרצדס.
היכולות הדינאמיות של המרצדס, כשל רכב ספורט - למרות שמדובר ברכב מנהלים גדול, מרשימות בזכות ''שלדה'' (רצפה ליתר דיוק) ומתלה אחורי רב חיבורי וייחודי למרצדס. בנוסף מאובזרת המרצדס במערכות אלקטרוניות המקדימות את התקינה האירופית ואת המקובל בשוק הרכב. מערכות אלו מרמזות על הסטנדרט העתידי של שוק הרכב. בדומה לכך שמערכות ABS ובקרת יציבות ESP התחילו ברכבי מרצדס וכיום הן סטנדרט וחלק מהתקינה המערבית המקובלת. חלק מהמערכות המפורטות להלן מגיעות כסטנדרט במרצדסים הנמכרים בישראל וחלק הינן מערכות בהזמנה מיוחדת. ועוד דבר מעניין שיש לדעת על מערכות הבטיחות במרצדס היא הפילוסופיה (צורת המחשבה) של היצרן הקובעת כי הרכב ומערכותיו יעזרו רק לנהג שמגיב להזהרות שהרכב מספק במצבי חירום. לדוגמא: מערכת ה- BAS תגביר את עוצמת הבלימה ותשתלט על שמירת מרחק לפנים ולאחור רק אם הנהג ילחץ על הבלמים ויגיב להתראות הרדאר על התקרבות מסוכנת לרכב (או לעצם) הנמצא לפנים.
בתחום הבלימה: מערכת ניתור בלמים ומניעת החלקה ABS מערכת לתגבור בלימה בשעת חירום BAS
בתחום הדינאמי: בקרת אחיזה ו- בקרת יציבות ESP מערכת ראדאר ומצלמות המזהירה בפני מכשולים מפתיעים - Distronic
בתחום ההתראה לנהג: מערכת המתריעה על ערנות הנהג - Attention Assist מערכת שמירת נתיב - Active Lane Keeping Assist מערכת התראה על גוף בשטח המת של המראות - Blind Spot Assist
בתחום המוכנות לתאונה: מערכת המכינה את הרכב לרגע התאונה (היה ותתרחש) - Pre-Safe .
(להסברים, תמונות וסרטים על המערכות ואופן פעולתן הקליקו על הקישורים).
תגובות