שטח 4X4 > כתבות > חדשות

רכב חדש לטויוטה: מיניוואן היברידי 4X4

חברת טויוטה החלה השבוע לשווק את המיניוואן החדש שלה, האסטימה (Estima), בגירסת היבריד: כלומר מותקנים בו גם מנוע בנזין וגם מנוע חשמלי, המניעים לסרוגין את הרכב

חברת טויוטה החלה השבוע לשווק את המיניוואן החדש שלה, האסטימה (Estima), בגירסת היבריד: כלומר מותקנים בו גם מנוע בנזין וגם מנוע חשמלי, המניעים לסרוגין את הרכב. זה לא הדגם הראשון של טויוטה עם מערכת כזו, אבל זה הדגם הראשון עם הנעה 4X4. במקביל, מיוצר האסטימה גם עם מערכת הנעה רגילה, 2X4 ו-4X4. האסטימה הוא מיניוואן בגודל מלא (שהחליף את הפריוויה הזכורה לטוב), עם מושבים לשבעה או שמונה נוסעים.

הדגם החדש מצוייד במנוע ארבע בוכנות בנפח 2.4 ליטר, שנלקח מהקאמרי, ואומצה בו טכנולוגיית Miller Cycle. מבלי להיכנס להסברים טכניים מסובכים, הטכנולוגיה הזו משהה במקצת את סגירת השסתומים במהלך הדחיסה, מה שמקטין את נפח תא השריפה ומעלה את לחץ הדחיסה. בכך מגיעים לשריפה טובה יותר של התערובת ומושגת יעילות גבוהה יותר של המנוע (ראו תרשים). בטכנולוגיה הזו השתמשה עד כה, בעיקר, חברת מאזדה.

מנוע הבנזין נשלט ע''י גנרטור ומנוע חשמלי, המחובר לסרן הקידמי. מחשב הרכב מחליט איזה מנוע ייכנס לפעולה: במהירויות נמוכות יפעל המנוע החשמלי, במהירויות גבוהות מנוע הבנזין, שגם טוען מערכת מצברים לשימוש המנוע החשמלי. יש גם אפשרות לפעולה משותפת של שני המנועים. על הסרן האחורי מותקן מנוע חשמלי נוסף, ואפשר להכניס אותו לפעולה בשעת הצורך כדי לקבל הנעה מרובעת גלגלים. בשיטה הזו אין צורך בגל הינע לסרן האחורי וטויוטה מכנה אותה ''E-FOUR''. האסטימה היבריד הוצג לראשונה בתערוכת המכוניות בג'נבה לפני כשנה ועכשיו, כאמור, נכנס לייצור סידרתי. קומבינציית ההנעה שלו אמורה לשפר בהרבה את תצרוכת הדלק (נתונים רישמיים: 18 ק''מ/ל'), יחסית לדגם עם ההנעה הקונבנציונלית, ולהקטין בצורה משמעותית את זיהום האוויר. בטויוטה מעריכים, כי עד שנת 2005 יגיעו לייצור של כ-300 אלף מכוניות היבריד מדי שנה. לעת עתה, הדגם החדש משווק ביפאן בלבד, במחיר שנע בין 27 ל-30 אלף דולר. היעד הבא הוא כנראה השוק האמריקאי, שם הולכת וגדלה הדרישה לכלי רכב שאינם מזהמים את האוויר.

תגובות

0 תגובות